Gjest *kokos* Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Ja, det lurer jeg på! Vi vasker litt ekstra. Dvs vanligvis tar vi badet i begynnelsen av uka, kjøkkenet i slutten, og støvtørk og dører/lister litt for sjelden. Nå tas alt på en gang. Årsaken er ikke nødvendigvis at det er jul, men fordi vi får en del besøk. Vanligvis har vi sjelden besøk, og da er vi heller ikke så grundige. Men tak og vegger tar vi ikke. Gvordan vasker du som du gjør, og hvorfor?
Vera Vinge Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Vasker ikke noe nøyere nå enn ellers. Syns vi har nok annet å drive med før jul. Men har det jevnt relativt rent og ryddig, syns jeg. Har en del besøk til vanlig også, og syns absolutt det er rent nok til å ta i mot gjester da, så syns ikke det stiller seg noe annerledes til jul for vår del. Har mer behov for en større rengjøring om våren, om noe. Som vindusvask og andre ting vi gjør litt for sjelden.
Gjest Evans Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Vi tar en julevask, men vi skal ikke være hjemme i jula, så det er egentlig for å få vasket litt skikkelig i huset. Tar også en vår-vask, på samme grunnlag.
Gjest Keikolina Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Har ikke tid, unger, mas og jobb.
Gjest Funky Punk Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Vasker ikke mer eller mindre nøye før jul enn hva jeg gjør resten av året. Eneste forskjellen er vel at jeg vasker alt på en gang før jul. Det gjør jeg fordi jeg vil bruke romjulen til kos og andre ting, og vil derfor starte julen med tom skittentøyskurv osv 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Vi vasker som normalt. Vi har ingen grunn til å vaske mer enn vanlig Anonymous poster hash: e8a92...56e 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Vasker rent stort sett en gang pr uke og er nøye med å holde orden og rent hver dag, så det er ikke nødvendig med julevask. Anonymous poster hash: b74a3...2c1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Ingen ser støvet når det blir fort mørkt ute, og vi får besøkene stort sett om kvelden.. Seriøst,så har vi kun vanlig rengjøring og jeg liker best å vaske grundigere når våren kommer. Da får jeg lyst til å gjøre det!Anonymous poster hash: 1f222...ce7
Gjest Lypcha Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Jeg vasker ikke noe ekstra til jul, men jeg rydder i alle kjøkkenskap (mest for å sjekke om jeg har alt klart til bakst osv) også rydder jeg gjennom alle garderobeskapene for å se om det er noe som kan gis bort til noen som trenger det mer enn oss.
Bachata Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Vi har vaskehjelp hver andre uke, og hun tok vinduene nå sist, det er vel det eneste ekstra til jul her. Med henne er det reint her bestandig likevel, så bruker heller tiden på å pynte og skape julestemning.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Når jula feires hos meg så rydder og vasker jeg litt ekstra uten å ta full vask av tak og vegger. Denne jula blir alenejul så helgevasken tar jeg når det passer sånn.Anonymous poster hash: e356f...32b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå