Gjest Summers Skrevet 23. desember 2013 #1 Skrevet 23. desember 2013 Hei, noen som vet om game of thrones er lettlest, snakk om å gi lydboken i gave til en 14 år gammel jente, men er det lett å følge med?
HedvigR Skrevet 23. desember 2013 #2 Skrevet 23. desember 2013 Nja, den første boka er kanskje relativt lettlest, men de blir mer kompliserte utover. Er en del gammeldagse ord og vendinger, veldig mange karakterer og steder å holde styr på, og alt er ikke alltid kronologisk. Dessuten er det en ganske komplisert politisk maktkamp som foregår som kan være vanskelig for en fjortenåring å følge. Leser hun mye så vil hun sikkert få mye ut av det, er hun sånn som bare plukker opp en bok en sjelden gang ville jeg prøvd annen litteratur. 3
bruker_K Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 på norsk er den helt ok å lese, men bare sånn at du vet det, så er det MYE brutalitet i serien. Det er mye å følge med på, mange navn, slektstre. Synes kanskje 14 var litt tidlig. Hadde nok venta et par år, ihvertfall
Dolly-Duck Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Har ikke lest, men har sett tv serien. Forstår jo at det ikke er helt det samme. Men jeg tenker at bare serien er litt små komplisert, mange karakterer, byer, familier, kamper osv. Og jeg tror ikke det er for ei typisk 14 år gammel jente. Men du kjenner jo denne jenta, så det må du nesten se litt ann:)
Gjest Summers Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Leser hun mye så vil hun sikkert få mye ut av det, er hun sånn som bare plukker opp en bok en sjelden gang ville jeg prøvd annen litteratur. Nei, hun leser lite og det hun leser er på nivå med Hunger Games. Noen forslag til lydbøker hun kan like? Endret 23. desember 2013 av Summers
HedvigR Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Da hadde jeg nok valgt noe annet ja. Har jo Wizard of Earthsea som også er en fantasyserie, men som er mye mer lettlest(eller hørt) og passende for unge tenåringer 2
Thought-Fox Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Nei, hun leser lite og det hun leser er på nivå med Hunger Games. Noen forslag til lydbøker hun kan like? Veronica Roth - Divergent Scott Westerfield - Uglies Cassandra Clare - City of Bones Orson Scott Card - Ender's Game James Dashner - The Maze Runner Holly Black - White Cat Patrick Ness - The Knife of Never Letting Go 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå