Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fire år endte mitt samboerskap i september, ganske stygt brudd hvor jeg fant han med ei annen i sengen vår.

For tre uker siden ba en gammel kompis av meg, meg ut på middag. Etterpå dro vi ut på byen, og jeg overnattet på sofaen hans. Dagen etterpå spiste vi frokost før jeg dro hjem, men det skjedde ikke noe romantisk eller seksuelt og jeg tenkte ikke over kvelden som noe annet enn vennskap.

Vi snakket litt sammen på Facebook, ikke hver dag og ikke veldig mye heller. Men før helgen inviterte han meg over på middag hos han, og videre på fest hos kompisen hans etterpå. Jeg takket ja, og hadde fortsatt ikke mer i tankene enn vennskap.

Under denne middagen ble alt veldig personlig. Han fortalte at han tjente ganske mye penger, og masse personlige ting om problemer i familien. Han sa også at Eksen hans var dyr i drift...

Litt senere sa han at han hadde kjøpt julegave til meg. Jeg ble helt paff og fortalte at jeg ikke kunne ta i mot. Da sa han "jeg liker å skjemme bort mennesker jeg bryr meg om".

Denne gaven har en verdi på mellom 10 000 og 15 000, og var registrert på meg.

Den kan ikke returneres eller gjøres om..

Jeg sa flere ganger at jeg var alvorlig og ikke ville ha noen gave, men han tok det som om jeg var beskjeden...

Kvelden endte på byen hvor vi møtte storesøsteren min og mannen hennes og da sa han "har du fortalt dem om julegaven? Fortell dem!". Jeg sa at han kunne fortelle, for jeg ville egentlig ikke at de skulle vite det, men han sa "nei kom igjen a, skryt litt"...

Det endte med at jeg bare dro hjem og har prøvd å unngå han siden det.

Dette er da en merkelig situasjon?

Hvordan vikler jeg meg ut av dette?

Føler på en måte at jeg er nødt til å fortsette datingen med han pga den gaven...

Anonymous poster hash: 5313b...2b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke gå ut med han noe mer! Det er mange menn som så og si kjøper seg jenter i form av dyre gaver som smykker, parfymer og klær. Så lenge følelser ikke er til stede, så vil du nok ikke bli glad i han på den måten.

Anonymous poster hash: 84471...f0a

Skrevet

Utrolig fjernt. Jeg ville tatt med meg gaven tilbake til ham. Sagt at jeg satt veldig pris på gavmildheten hans, men at det gjør meg ukomfortabel. Det må han tåle å høre.

Anonymous poster hash: 1f2fa...5bd

• Liker 1
Skrevet

Ble veldig nysgjerrig på hva du fikk.. :)

Anonymous poster hash: df1b1...923

• Liker 1
Skrevet

Si at du (kjærlighet) ikke kan kjøpes! Vær en god venn og lær han en ting og to, slik at han ikke driter på draget hos flere jenter. Så dyre gaver er for store merkedager når man er i et forhold.

Anonymous poster hash: e2045...f41

• Liker 1
Skrevet

Jeg får en liten mistanke mot ham på at han gjør dette for å ha en "unnskyldning" for å kunne snakke negativt om sine ekser når det blir slutt. Får litt dårlige vibber av ham. Var jeg deg ville jeg gjort det "slutt" (skjønner at dere fortsatt kun er på dater'n).

Anonymous poster hash: 21943...c2d
Skrevet

Dette.

Si at du (kjærlighet) ikke kan kjøpes! Vær en god venn og lær han en ting og to, slik at han ikke driter på draget hos flere jenter. Så dyre gaver er for store merkedager når man er i et forhold.

Anonymous poster hash: e2045...f41

• Liker 1
Skrevet

Det kan sikkert være greit å være litt forsiktig for at han ikke prøver å "kjøpe" kjærligheten din med dyre gaver, og vil prøve å gi deg dårlig samvittighet hvis du nå slår opp.

Ellers så hadde jeg en ex med en mild grad av asbergers, som ikke forsto andre måter å vise kjærlighet enn å kjøpe dyre gaver. Han prøvde aldri å få noe overtak i forholdet eller noe, men det var veldig vanskelig å være sammen med en person som tok meg for gitt i hverdagen og kjøpte alt for dyre gaver når han skulle vise at han brydde seg.

Anonymous poster hash: 6aeb5...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...