Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 5 mnd, og han jobber for det meste hver eneste helg så har aldri passet å møte familien min. Den siden av familien jeg vil han skal møte er veldig hyggelige.

Er hos han nå og sitter oppe og gråter mens han har lagt seg fordi han sa at han ikke har lyst å møte dem fordi han mener det er "stress med familie". Jeg drar til min mor i morgen og så til min far senere i jula og skal være der over nyttår med mindre jeg drar til han.

Jeg synes det er trist at han ikke engang gidder å komme og være der i 1 døgn, og om han ikke gidder det så blir det 2 uker uten at jeg ser han. Jeg tror ikke han forstår hvor mye det betyr for meg om han kommer en tur. Det hadde betydd så utrolig mye.

Så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg håper så mye at han kommer likevel, men det gjør han helt sikkert ikke. Det er jo ikke så langt og kjøre, og jeg har sagt at jeg til og med kan betale for bensin om det er det som står på.

Jeg bruker veldig mye tid på han og jeg føler ikke jeg ber om så utrolig mye.

Om han ikke kommer denne gangen, er neste sjanse for at han kanskje gidder å besøke min familie til påske.

Anonymous poster hash: f53b0...e21
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er hans eget forhold til egen familie? Har han snakket mye om egen familie?

Jeg ville heller sett på hvorfor han anser familie som negativt og startet der. Istedet for å tenke at han ikke vil trekke kun din familie. Altså ikke ta det personlig. Kanskje han har svært dårlig erfaring med dette. Kanskje han har blitt skuffet og såret fordi han knyttet seg til noen tidligere og mistet disse?

Årsakene kan være mange - det er kun du som kan forsøke å finne ut av dette.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er hans eget forhold til egen familie? Har han snakket mye om egen familie?

Jeg ville heller sett på hvorfor han anser familie som negativt og startet der. Istedet for å tenke at han ikke vil trekke kun din familie. Altså ikke ta det personlig. Kanskje han har svært dårlig erfaring med dette. Kanskje han har blitt skuffet og såret fordi han knyttet seg til noen tidligere og mistet disse?

Årsakene kan være mange - det er kun du som kan forsøke å finne ut av dette.

Han har god kontakt med familien sin, men kan jo være at han har fått negative assosiasjoner til det på grunn av ekser eller noe sånt.

Men det handler jo ikke bare om at jeg vil at han skal møte min familie, men det handler også om at det går lang tid til neste gang jeg ser han om han ikke kommer å besøker meg. Jeg vet også at faren min har veldig lyst å møte han. Og det sårer meg veldig mye at han ikke vil.

-TS

• Liker 1
Skrevet

Å sitte og gråte over dette blir vel for meg litt i overkant. Gi ham tid, kanksje han føler han ikke passer inn..Neste jul blir han sikkert med :)))

Anonymous poster hash: 56b44...126
  • Liker 6
Skrevet

Har du fått møte hans familie?

Kan jo hende at han enda ikke anser forholdet som såpass seriøst at han ikke vil involvere familier enda.

Anonymous poster hash: ca625...f46
  • Liker 4
Skrevet

Har du fått møte hans familie?

Kan jo hende at han enda ikke anser forholdet som såpass seriøst at han ikke vil involvere familier enda.

Skulle egentlig det i dag, men for min del har det heller aldri passet å møte hans foreldre. Jeg vet at han ser på forholdet som seriøst og han sier jo at vi er kjærester osv, så joda :)

-TS

Skrevet

Skjønner ham godt, jeg. Ihvertfall hvis besøket innebærer overnatting. Grøss.

• Liker 3
Skrevet

Jeg får inntrykk av at du bor hjemme hos foreldrene dine? Og at dette er et avstandsforhold som har vart i 5 måneder?

Isåfall kan det jo være at han vil være sikker på at det holder. Endel føler det også kleint å hilse på forldre hvis de samtidig må bo der og kjæresten bor hjemme.

Skrevet

Skulle egentlig det i dag, men for min del har det heller aldri passet å møte hans foreldre. Jeg vet at han ser på forholdet som seriøst og han sier jo at vi er kjærester osv, så joda :)

-TS

Det passer aldri deg å møte hans familie, men du forventer at han møter din :klo:

• Liker 6
Skrevet

Jeg får inntrykk av at du bor hjemme hos foreldrene dine? Og at dette er et avstandsforhold som har vart i 5 måneder?

Isåfall kan det jo være at han vil være sikker på at det holder. Endel føler det også kleint å hilse på forldre hvis de samtidig må bo der og kjæresten bor hjemme.

Nei. Jeg bor alene. Vi har ikke avstandsforhold, og vi treffer hverandre flere ganger i uka. Derfor jeg synes det er forferdelig at det skal gå 2 uker til neste gang jeg ser han. Han er ofte på besøk hos meg, for det er vanskeligere for meg å komme meg til han.

Det passer aldri deg å møte hans familie, men du forventer at han møter din :klo:

Det er for hans del at det ikke har passet, fordi da har jeg måtte overnatte mens han var på jobb.

Skrevet

Skjønner ham godt, jeg. Ihvertfall hvis besøket innebærer overnatting. Grøss.

Hvorfor det da? Det er ikke akkurat sånn at vi skal sitte oppå familien min hele tiden heller om han blir med.

• Liker 1
Skrevet

Nei. Jeg bor alene. Vi har ikke avstandsforhold, og vi treffer hverandre flere ganger i uka. Derfor jeg synes det er forferdelig at det skal gå 2 uker til neste gang jeg ser han. Han er ofte på besøk hos meg, for det er vanskeligere for meg å komme meg til han.

Det er for hans del at det ikke har passet, fordi da har jeg måtte overnatte mens han var på jobb.

På hvilken måte vet du at han anser forholdet som seriøst? Det virker ikke akkurat som at du "lytter" til han.

Hvorfor det da? Det er ikke akkurat sånn at vi skal sitte oppå familien min hele tiden heller om han blir med.

Syns du det er så rart om han ikke vil overnatte å bo oppå familien din første gang han møter de?

• Liker 7
Skrevet

Kankje han er litt redd for å møte familien din? At han synes det er litt trassig, men når han først tar skrittet og tørre, så går det seg til? Sjenert, usikker osv..

Skrevet

Dere har ikke vært sammen så lenge og mange bruket tid på å tørre å møte familien. Overnatting er sikkert enda mer skummelt, om han allerede er nervøs. Ingenting å ta sånn på vei for

Anonymous poster hash: d7a97...d61
  • Liker 2
Skrevet

På hvilken måte vet du at han anser forholdet som seriøst? Det virker ikke akkurat som at du "lytter" til han.

Syns du det er så rart om han ikke vil overnatte å bo oppå familien din første gang han møter de?

Når han sier at vi er kjærester og sitter og prater med sin mor om hva vi skal gjøre osv og introduserer meg for venner så anser jeg forholder som seriøst. Også fordi han har sagt det. Selvsagt lytter jeg til han. Jeg gjør det hele tiden, og jeg måtte spørre flere ganger før jeg fikk høre at han synes det er stress med familie. Jeg kan nesten ikke vite mer enn det han sier.

Han må heller ikke overnatte om det er et problem, men han har ikke sagt at det er et problem så da tror jeg ikke det er et problem. Det er et veldig stort hus min far bor i, så han vil heller ikke føle han bor oppå dem. De er uansett borte den natta.

-TS

Skrevet

Kankje han er litt redd for å møte familien din? At han synes det er litt trassig, men når han først tar skrittet og tørre, så går det seg til? Sjenert, usikker osv..

Tingen er jo at han ikke er en sjenert person.. Jeg har også sagt at de er snille osv, og jeg tror han ville fortalt meg det om han synes det var skummelt. Han er en veldig ærlig person.

-TS

Skrevet

Tingen er jo at han ikke er en sjenert person.. Jeg har også sagt at de er snille osv, og jeg tror han ville fortalt meg det om han synes det var skummelt. Han er en veldig ærlig person.

-TS

Spiller ingen rolle. Å være nervøs eller føle ubehag med å møte foreldrene til partneren har ingenting med å være sjenert. Hvem er det forresten som sier at sine foreldre er slemme om man samtidig vil at de skal møte sin utkårede? Det er også slik at man gjerne ikke vil si til sin kjæreste at "vet du hva - jeg synes tanken på å bo hos dine foreldre som jeg ikke har møtt før er ubehagelig og jeg vil føle det som at jeg sitter på nåler hele tiden". Det handler ikke om å lyve men om å ikke såre.

Hvorfor tar det så lang tid og er så vanskelig at kjæresten møter deg om dere ikke har avstandsforhold?

Inviter foreldrene dine hjem til deg selv en gang og ta de med og møt kjæresten din ute på en restaurant eller cafe. Det er mitt tips.

• Liker 1
Skrevet

Spiller ingen rolle. Å være nervøs eller føle ubehag med å møte foreldrene til partneren har ingenting med å være sjenert. Hvem er det forresten som sier at sine foreldre er slemme om man samtidig vil at de skal møte sin utkårede? Det er også slik at man gjerne ikke vil si til sin kjæreste at "vet du hva - jeg synes tanken på å bo hos dine foreldre som jeg ikke har møtt før er ubehagelig og jeg vil føle det som at jeg sitter på nåler hele tiden". Det handler ikke om å lyve men om å ikke såre.

Hvorfor tar det så lang tid og er så vanskelig at kjæresten møter deg om dere ikke har avstandsforhold?

Inviter foreldrene dine hjem til deg selv en gang og ta de med og møt kjæresten din ute på en restaurant eller cafe. Det er mitt tips.

Altså: mine foreldre bor en times kjøring unna her min kjæreste bor. Så det vil derfor ta 2 uker med mindre jeg drar hit jeg bor for å møte min kjæreste.

Og derfor så er det også vanskelig å få kjæresten til å møte foreldrene mine på cafe.

Jeg ser selv ikke problemet med at jeg hadde kunnet overnatte hos min kjærestes foreldre, fordi man ikke trenger å sitte oppå hverandre hele tiden. Kjæresten min har også sagt at han ikke er nervøs for å møte dem.

-TS

Skrevet

Altså: mine foreldre bor en times kjøring unna her min kjæreste bor. Så det vil derfor ta 2 uker med mindre jeg drar hit jeg bor for å møte min kjæreste.

Og derfor så er det også vanskelig å få kjæresten til å møte foreldrene mine på cafe.

Jeg ser selv ikke problemet med at jeg hadde kunnet overnatte hos min kjærestes foreldre, fordi man ikke trenger å sitte oppå hverandre hele tiden. Kjæresten min har også sagt at han ikke er nervøs for å møte dem.

-TS

En time å kjøre, synes du det er mye for å se kjæresten din?

Anonymous poster hash: 4ce95...69e

• Liker 7
Skrevet

-TS

Mine foreldre bor 3,5 time unna. Når de kommer på besök så kommer de på dagstur. Sjelden de overnatter. Når vi besøker overnatter vi og tar ei helg. Men 1 time!! Det er jo bare en liten svipptur det. Så det er jo ingen problem å ta med kjæresten din å besøke de uten å overnatte. Ikke for dine foreldre å komme en liten tur til deg heller uten å overnatte.

Jeg bor 1 time unna en kommune jeg reiser av og til bare på en svipptur. Så 1 time er ikke langt!

Anonymous poster hash: b91ad...1a2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...