AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord. Jeg tror det finnes en slags skjebne, og en mening med livet. Jeg håper på noe mer etter døden, mye fordi tanken på å ikke føle, tenke eller gjøre noe er skremmende og rar, akkurat som om jeg kommer til å "kjede" meg. Jeg tror, og håper, at karma er virkelig. Jeg føler at det hadde vært mye lettere om jeg hadde vært religiøs, men jeg har ikke funnet en religion som stemmer overens med meg (ikke at jeg har lest så mye om de forskjellige religionene enda, dette er en ganske ny tanke). Er det flere som har det slik, eller som har tips til religioner jeg kan sjekke ut? Anonymous poster hash: 51e04...692
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Altså, jeg ønsker å finne en tro som jeg kan relatere meg til, og det spiller ingen rolle om det er en liten eller gammel religion. Kristendommen, jødedommen og islam virker liksom litt fjerne for min del. Åsatro og buddhismen virker mer relevant i forhold til meg... PS: Jeg ønsker dette for MIN del, ikke for å pushe mine tanker på andre eller noe i den duren. - TS Anonymous poster hash: 51e04...692
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Det finnes ingen religion som støtter under dette og det skal du kanskje være glad for. Lev ditt liv uten å binde deg til religiøse regler og normer. Anonymous poster hash: b951c...8ad
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord. Jeg tror det finnes en slags skjebne, og en mening med livet. Jeg håper på noe mer etter døden, mye fordi tanken på å ikke føle, tenke eller gjøre noe er skremmende og rar, akkurat som om jeg kommer til å "kjede" meg. Jeg tror, og håper, at karma er virkelig. Jeg føler at det hadde vært mye lettere om jeg hadde vært religiøs, men jeg har ikke funnet en religion som stemmer overens med meg (ikke at jeg har lest så mye om de forskjellige religionene enda, dette er en ganske ny tanke). Er det flere som har det slik, eller som har tips til religioner jeg kan sjekke ut? Anonymous poster hash: 51e04...692 Det er skremmende for oss alle, til og med for ateister. Jeg tror du vil unngå å tenke på det uunngåelige ved å abbonere på en ferdig pakkeløsning? Det finnes ingen enkle løsninger, man må konfrontere frykten sin før eller senere uansett. Anonymous poster hash: 1fa32...e58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå