AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Det er det mulig han er, men vi syns nå at han er fin som han er og jeg blir såret av at hun ikke bare kan holde det for seg selv. Han er veldig aktiv og leken, men han er 1,5 år gammel og en JRT. Hjemme og ellers er han snill som dagen er lang. Han koser, leker og bjeffer aldri på noen. Han liker å ligge i sofaen og sove, og det får han lov til. Han hopper en del, men det er akkurat i starten når folk kommer på besøk og fordi han blir glad. Han har aldri ødelagt noe og er alene hjemme uten problemer. Vi kan la hva som helst ligge tilgjengelig og det blir ikke rørt. Han forstår nei og la vær, og hører på dette. Han kan være litt ivrig når han akkurat har kommet til et nytt sted, men gjør ikke noe annet enn å være energisk glad. Er han veldig dårlig oppdratt og hva ville dere gjort dersom venninner kritiserte oppdragelsen av hunden deres? Det er hver gang vi møtes og jeg begynner å bli rimelig lei Anonymous poster hash: d47f9...9e3
Gjesten Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Jeg ville ikke likt det hvis eieren ikke kunne hindret hunden i å hoppe opp på meg, ellers synesjeg det høres ut som du har en veldig veloppdragen hund 1
miramis Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Kanskje hun ikke liker å bli hoppet på? Det skjønner jeg godt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Hva mener hun er så feil i oppdragelsen på hunden din da? Kun hoppingen? Synes overivrige JRTer som hopper fra bakken er ganske fascinerende jeg. Anonymous poster hash: 17561...cec
Adhara Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Om han er dårlig oppdratt må du jo nesten avgjøre selv. Om du synes han er veloppdratt som du gir uttrykk for så ser jeg ikke helt problemet Hvorfor mener vennina di han er så uoppdragen?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 At jeg liker hunden min som den er, de er individer og er forskjellige, og spurt om hva hun ønsket å oppnå ved å ta det opp hver gang. Anonymous poster hash: cee7c...7b9
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Han høre herlig ut Men noen kan nok bli litt satt ut av hans energiske væremåte. Det kan jeg skjønne. Men så lenge han ikke ødelegger og maser, men kan roes ned, så synes jeg hun er litt vel prippen. Kan dere få han litt mer "av" når hun er der? Han har jo ikke vondt av å lære seg å roe ned litt. Anonymous poster hash: ba7be...33d 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Han hopper kun på henne fordi hun kommer inn døren og roper "heeeeeeeeei" til han for så og gire han skikkelig opp med å kose osv på han. Jeg har sagt at hun må ignorere han til han er litt roligere hvis hun vil unngå hopping, men det hører hun ikke på. Ellers så mener hun at siden han hopper opp i sofaen og sover der er han bortskjemt og dårlig oppdratt fordi hunden hennes foreldre hadde da hun var liten aldri gjorde det. Anonymous poster hash: d47f9...9e3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Jeg ville ikke likt det hvis eieren ikke kunne hindret hunden i å hoppe opp på meg, ellers synesjeg det høres ut som du har en veldig veloppdragen hund Kanskje hun ikke liker å bli hoppet på? Det skjønner jeg godt. Han høre herlig ut Men noen kan nok bli litt satt ut av hans energiske væremåte. Det kan jeg skjønne. Men så lenge han ikke ødelegger og maser, men kan roes ned, så synes jeg hun er litt vel prippen. Kan dere få han litt mer "av" når hun er der? Han har jo ikke vondt av å lære seg å roe ned litt. Anonymous poster hash: ba7be...33d Han hopper ikke på folk uten videre. Kun de som aktivt hilser på han. Jeg skrev rett under her at hun girer han opp veldig og da er det vanskelig for meg å stoppe hoppingen. Jeg har prøvd å holde han, men da sier hun at hun vil hilse og at jeg ikke skal holde han når hun kommer. Det er akkurat som hun vil han skal hoppe så hun kan kritisere etterpå Anonymous poster hash: d47f9...9e3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #10 Skrevet 22. desember 2013 Da kan du bare drite i hva hun sier. Hun høres ikke ut som hun er så flink med hund Anonymous poster hash: ba7be...33d 3
Gjest Gaea Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Har samme type hund selv, bare litt større og kanskje hakket mer energisk (han blir hoppende glad uansett, men litt over styr så fort noen responderer på det eller jager han opp mer). Håper dog det er litt på grunn av alderen også (8 mnd), selv om han nok er en hund med masse energi på godt og vondt. Det er jo ikke så mye å gjøre med det utenom å være ekstra påpasselig når man er rundt folk som synes det er litt voldsomt eller folk man ikke kjenner. Hunden din er jo heller ikke voksen enda, de roer seg ofte litt om en stund til også. Høres ut som en fin hund da, ikke uoppdragen - bare glad. De som ikke har en sånn hund eller mye kontakt med hunder skjønner nok ikke hvor vanskelig det er å venne en hund av med å vise et personlighetstrekk som er såpass fremtredende (og stort sett positivt). Jeg hadde bare oversett den kommentaren og passet mer på (pleier selv å ha på bånd til ''det verste'' har roet seg, det tar jo ikke lange tiden) rundt henne.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Har samme type hund selv, bare litt større og kanskje hakket mer energisk (han blir hoppende glad uansett, men litt over styr så fort noen responderer på det eller jager han opp mer). Håper dog det er litt på grunn av alderen også (8 mnd), selv om han nok er en hund med masse energi på godt og vondt. Det er jo ikke så mye å gjøre med det utenom å være ekstra påpasselig når man er rundt folk som synes det er litt voldsomt eller folk man ikke kjenner. Hunden din er jo heller ikke voksen enda, de roer seg ofte litt om en stund til også. Høres ut som en fin hund da, ikke uoppdragen - bare glad. De som ikke har en sånn hund eller mye kontakt med hunder skjønner nok ikke hvor vanskelig det er å venne en hund av med å vise et personlighetstrekk som er såpass fremtredende (og stort sett positivt). Jeg hadde bare oversett den kommentaren og passet mer på (pleier selv å ha på bånd til ''det verste'' har roet seg, det tar jo ikke lange tiden) rundt henne. Takk for fint svar! Ja, det er ganske vanskelig å vite for meg, i og med at han er 1,5 år og i tillegg er av en aktiv rase. JRT er veldig til å hoppe, og jeg sier ifra til folk jeg møter og holder han fast. Men når hun selv girer han opp og vil at han skal slippes løs blir det vanskelig. Har tenkt flere ganger på at jeg ikke ønsker å omgås henne noe mer når jeg har hunden med. Hvis hun ikke klarer å styre kommentarene sine. Anonymous poster hash: d47f9...9e3 1
Sugerøret Skrevet 22. desember 2013 #13 Skrevet 22. desember 2013 eneste jeg reagerte på er hopping.Det kan være irriterendes. Ellers, soving i sofa /møbler osv .blir jo opp til dere. Han høres jo egentlig helt fin ut 1
Gjest Haaploes Skrevet 22. desember 2013 #14 Skrevet 22. desember 2013 Jeg synes røytende hunder i sofa er en uting - men for all del; det er deres sofa, så hunden er jo ikke uoppdragen. Hoppehunder er vanvittig slitsomt, men du har jo poengtert opp til flere ganger her at hun jazzer ham opp - da får hun i grunn skylde seg selv.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #15 Skrevet 22. desember 2013 Hvorfor skal alle hunder være så fordømt lydige og oppføre seg fint hele tiden? Noe så kjedelig! Han høres ut som en morsom hund med akkurat passe ramp i seg. Elsker Jack Russel! En rampete og energisk hund er en lykkelig hund! Ta hunden for det den er, ikke slik du forventer at den skal være. Har en ramp selv, i mange sine øyne en uoppdragen, sta og egen hund, men det er akkurat slik jeg liker det. Så lenge han hører på "nei" (innemellom) og ikke er agressiv eller plager andre så er det greit. Anonymous poster hash: 3603c...297 4
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #16 Skrevet 23. desember 2013 Kanskje hun ikke liker å bli hoppet på? Det skjønner jeg godt. Det er forskjell på å bli hoppet på av en jack russel terrier og en grand danois Synes han høres ut som en trygg hund, og normalt aktiv for alderen og rasen. Man kan avlære dem med hoppingen ved å snu seg konsekvent og ikke gi kontakt hver gang de hopper. Når de har alle beina på bakken, så snur man seg og belønner med kontakt. Når hunden hopper, må man gjenta. De forstår raskt konseptet, at de må la være å hoppe for å få lov å hilse. Men man må instruere gjester om det samme i innlæringsperioden, og det kan bli litt kjedelig. Anonymous poster hash: 3321d...5d1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #17 Skrevet 23. desember 2013 Takk for fint svar! Ja, det er ganske vanskelig å vite for meg, i og med at han er 1,5 år og i tillegg er av en aktiv rase. JRT er veldig til å hoppe, og jeg sier ifra til folk jeg møter og holder han fast. Men når hun selv girer han opp og vil at han skal slippes løs blir det vanskelig. Har tenkt flere ganger på at jeg ikke ønsker å omgås henne noe mer når jeg har hunden med. Hvis hun ikke klarer å styre kommentarene sine. Anonymous poster hash: d47f9...9e3 Hun burde ikke få lov å gire han opp. Da blir det vanskelig å avlære hopping, og det er stressende for hunden. det er bedre med aktiviseringsøvelser om man vil leke med hunden. Man kan ikke straffe han (ved å snu seg og ikke ha kontakt) for å hoppe, for så i det andre øyeblikket gire han opp så han hopper. Du må nok forklare venninnen din dette. Anonymous poster hash: 3321d...5d1 1
Tabris Skrevet 23. desember 2013 #18 Skrevet 23. desember 2013 Jeg synes det er uhorvelig frekt av henne å si til deg at hun mener din hund er dårlig oppdratt - og i hvert fall når begrunnelsen er at han hunden får ligge i sofaen. Min hund får også ligge i sofaen, og hadde noen sagt noe sånt til meg så hadde de fått beskjed i temmelig skarpe ordelag tilbake hva jeg synes om en slik uttalelse.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #19 Skrevet 23. desember 2013 det med at hunden hopper er jo fordi venninna til TS er jo venninnen sin skyld da hun løper inn å soper "heeeei" til hunden. så klart blir den ivrig da. dumme jente. å det med at den ligger i sofaen er jo deres greie. skjønner ikke hvorfor hun skal blande seg borti det egentlig. å den hunden er jo ikke spesielt stor heller da så plassmangel blir det ikke. nei, ignorer henne. syns det høres ut som at du har en flott hund jeg Anonymous poster hash: 9fca6...84f
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #20 Skrevet 23. desember 2013 wooow mye skrivefeil! beklager, men jeg har akkurat stått opp Anonymous poster hash: 9fca6...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå