Gå til innhold

Hvordan gjør dere trening og spising i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det juletider og vi alle vet jo at det betyr mat og kos.

Hvordan gjør dere det med spising i jula, spiser dere godsaker i romjulen med god samvittighet eller passer dere helst litt på vekta?

Hva med treninga? går dere alikevell ut og jogger eller drar på trening i romjulen?

Jeg har trent så utrolig mye og er så redd for at alt går til spille om jeg spiser og koser meg med brus og kaker i julen.

Jeg gir vekk halvparten av kakene jeg har laget for jeg er redd jeg kommer til å forspise meg på dem hvis jeg ikke gir det bort. Mannen min er ikke særlig kakeglad, han er mer den sjokolade og vingummi typen man kjøper i butikken.

Imorgen og i romjulen er treningssentrene kun åpen i to timer før lunsj og da tenker jeg å dra på trening, jeg er usikker om jeg vil dra på julaften, da er det også åpent, den 25 stengt så åpent igjen frem til nyttår.

Føler jeg er litt hysterisk men er så redd for å legge alt på meg igjen, jeg føler jeg legger på meg bare jeg ser på ett kakestykke.

Nå spiser jeg jo litt godsaker i julen da, jeg nyter det mens jeg spiser det, men en time etterpå kan jeg få dårlig samvittighet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener som normalt, og går tur med hundene :)

Koser meg med hva jeg vil julaften, 1 juledag og nyttårsaften. De andre dagene spiser jeg lavkarbo som vanlig :)

• Liker 3
Skrevet

Trener som normalt, og går tur med hundene :)

Koser meg med hva jeg vil julaften, 1 juledag og nyttårsaften. De andre dagene spiser jeg lavkarbo som vanlig :)

smart.

Jeg har allerede kost meg en del med litt julebrus og julekakene jeg har laget, Imorgen er det null kake og brus.. jeg skal på trening og være aktiv ;)

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg spiser helt vanlig. Fredag og lørdag har det som vanlig blitt mørk sjokolade. I morgen er det vanlig mandag og på julaften blir det saftig kalkun med tilbehør. På kvelden blir det sikkert litt nøtter og mørk sjokoalde. Resten av uka blir som normalt.

Orker ikke masse ekstra mat og søtt bare fordi det er jul. Det holder med den vanlig helgekosen. Da har jeg fått dosen min. Har trent vanlig. Blir treningsfri julaften og 1.juledag. Så er det back to normal.

Uansett så vil ikke et par dager uten trening og ekstra mat gjøre noe. Du legger kanskje på deg litt vannvekt pga. ekstra sukker/karbohydrater. Etter noen dager så vil du være normal igjen.

• Liker 1
Skrevet

Trener som vanlig, spiser som en hest.

Anonymous poster hash: fbd31...e0b
  • Liker 2
Skrevet

Akkurat det lurer jeg på også. Hvordan i all verden skal jeg få til å få trent og spist sunt i jula? Helt nytt for meg også. Har jo kjøpt inn ribbe, godteri, bakt osv. Det her blir tøft. Er det vanlig å trene på treningssenter i jula? Trodde de hadde stengt da.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Jeg skal fortsette med mitt lavterskel treningsopplegg - gå turer og i trapper. Maten blir som ellers, men jeg skal få plass til litt ribbe på julaften. Kaker og godteri har jeg ikke lyst på nå.

Skrevet

Spiser både snop, julebakst og julemat i jula, og trener som vanlig (har tredemølle, elipsemaskin og vekter hjemme)..

Er uansett ikke den uka mellom jul og nyttårsaften man legger på seg, men alle ukene mellom nyttårsaften og jul...

• Liker 9
Skrevet

Jeg prøver å trene som vanlig, men det blir nok litt værre med maten.. Prøver å spise mer eller mindre som vanlig, men er veldig glad i alle former for mat og godteri, så blir nok litt ekstra. Men tror ikke at denne ene uka gjør så veldig mye fra eller til i det store bildet.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Spiser veldig sunt for tiden, og kommer til å gjøre det i jula også, men kommer nok til å spise litt mer mengder enn normalt tror jeg. Litt mer nøtter, litt mer ost f.eks. Holder på å trene meg litt opp igjen etter lang tids pause, så jeg skal komme meg på trening!

Skrevet

Desember har vært en slapp måned for min del, med snop hver eneste dag, så jeg skal kose meg i juleuka også.

Heldigvis har jeg holdt på den sunne kosten min (knekkebrød istedet for brød, masse grønt, ikke karber til middag), så selv om jeg har gått opp i vekt i desember blir det lett å få det av i januar, siden jeg har beholdt matvanene mine (det er jo bare å ikke spise kaker og snop når jula er over.)

Skrevet

Jeg spiser akkurat det jeg vil uten dårlig samvittighet. Er såpass streng 51 uker i året, så jeg kan unne meg dette.

Blir lite trening, fordi jeg har vært skikkelig forkjøla en uke og skal reise bort noen dager. Men det er null stress.

Anonymous poster hash: 5be14...cca

• Liker 1
Skrevet

Jeg tar meg treningsfri julaften og 1. juledag, men mulig det blir en liten gåtur en av dagene sammen med foreldrene mine. I morgen blir det selvfølgelig julemat i tillegg til en del desserter og kaker, men det må vel være lov på julaften. Blir vel også litt kaker og brus på 1. juledag, men da skal jeg ikke spise for mye. Tenkte meg på trening 2. og 3. juledag, og ikke spise like usunt, men litt vin og sånn blir det jo i festlig lag med venner på kvelden ;) Kanskje jeg trener en dag til før nyttår, har ikke bestemt meg helt ennå. Ellers kommer det vel til å gå i julemat og kanskje litt ekstra småkaker og godteri, det er jo jul! Skal ikke fråtse, men unne meg litt ekstra godt bare :)

Skrevet

Trener hver dag utenom selve julaften :-) Og mat trenger jeg ikke å tenke på, spiser hva jeg vil imorgen. Og 1. juledag skal vi ikke i noe besøk uansett, så da spiser jeg vanlig. 2. juledag skal vi ha laks i besøket, så om jeg da tar et kakestykke til dessert så gjør da ikke det noe :-)

Anonymous poster hash: dc77b...f1b
Skrevet

Jeg skal spise det jeg har lyst på og det jeg får servert. Tenker å trene som vanlig, om ikke mer denne uka, da jeg har mye bedre tid nå enn jeg vanligvis har.

• Liker 1
Skrevet

Trener ekstra , siden jeg har masse tid . Kommer nok til å spise myyye på julaften, ellers mer eller mindre normalt.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt 5 mnd. treningspause av mange grunner. Startet opp igjen i begynnelsen av desember, og trener hele jula for å være best mulig rustet til januar. Spiser det jeg har lyst på hele jula, og tar tak i kostholdet etter jul.

Endret av Casall
Skrevet

Jeg holder på og skal ned i vekt, men har nå i desember satt dette på pause for å kunne kose meg med god samvittighet. Men passer på at jeg ikke går opp igjen i vekt, bare at jeg holder meg stabil til januar, så kan jeg gå tilbake til mindre godsaker da.

Jeg trener ikke på treningstudio, men går mange og lange turer med hunden. På lørdag var jeg ute i tre timer på to toppturer med hunden. Jeg kommer nok til å gå like mye som vanlig i romjula - kanskje til og med mer enn vanlig da jeg får gått tur i dagslys i motsetning til turer etter jobb.

Skrevet

Selvom desember har vært den slappeste kostholds- og treningsmåneden på lenge har jeg faktisk gått ned i vekt, er nok bare musklene som forsvinner da, haha. Hadde til og med besøk av en veninne jeg ikke hadde sett på 6 mnder i går, som syntes jeg var blitt så fryktelig slank :fnise:

Gjest Funky Punk
Skrevet

Spiser lavkarbo og holder meg til det de fleste dagene.

Ved julemiddagen så tenker jeg ikke over hva jeg spiser, og godteri/kaker er jeg uansett ikke så glad i.

Frokostene og lunchene er det jo veldig mye godt man kan spise uten å bekymre seg som røkelaks, eggerøre, pålegg osv, men jeg har allerede bakt et lavkarbobrød i tilfelle jeg får veldig lyst på brød til.

Med andre ord, jeg bekymrer meg ikke, tenker ikke spesielt på det, men skal prøve å begrense karbsene når vi ikke spiser hos andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...