Gå til innhold

HJELP MEG! Uten mobil, totalt krise.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så rasende på Telenor. HVORFOR har de ikke en side på nettsiden deres som heter "HJELP", der man faktisk kan få svar på det man lurer på!?

Mobilen min tok nettopp kvelden - laderen er brukket inn i telefonen, så den vil ikke lade og den hadde bare 1% batteri igjen. Tilbakestilte den og fjernet alt på den. Kjæresten min har prøvd å fikse den men det går ikke, den er død og vil ikke lade. Den "greia" inn i telefonen er brukket. :( Det er en Sony Xperia Z -> DRITT TELEFON.

Uansett, denne ble kjøpt i juli hos Telenor med abonnementet "Komplett M+". Avtaletiden er på 12 mnd'er og jeg betaler 499 kr i måneden. Avtalen gjelder frem til 1. juni 2014.. Hva skjer om jeg bryter den avtaletiden, om jeg sier opp abonnementet? Hvor mye må jeg tilbakebetale da?

Jeg prøvde å sette sim-kortet inn i den gamle iPhonen min, som også ble kjøpt hos Telenor. Den hadde jeg i ett år på avtale, 12 måneders avtaletid med Komplett M abonnement. Sim-kortet fungerer ikke i denne telefonen, pin-koden kommer ikke opp og den søker hele tiden.

På mine sider på Telenor ser jeg at hoved simen min står i Sony Xperia'en, og det er greit, men funker ikke sim kortet mitt i andre telefoner enn denne!? Funker den i en annen om jeg kjøper en ulåst telefon? Er så irritert nå! Å fikse denne dritten vil jeg ikke for det er den største dritt telefonen jeg har vært borti, men om det blir dyrere å si opp abonnementet enn å fikse den så må jeg nesten bare fikse den. Noen som kan hjelpe meg?

Anonymous poster hash: aea06...8ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Orker ikke lese gjennom innlegget mitt igjen - men kan jeg kjøpe en ulåst telefon, vil sim-kortet mitt fungere i den? MVH TS

Anonymous poster hash: 9e56d...053
Skrevet

Ja, sim-kortet ditt vil fungere i en ulåst telefon.

Skrevet

Ta med deg telefonen til en telenorkiosk imorgen tidlig og forklar problemet der. Kan ikke tenke meg at de ikke vil prøve å hjelpe deg ut av problemet.

Anonymous poster hash: e6745...bae
Skrevet

Det vil koste deg 1200kr å si opp abonnentet ditt om du vil ha ny operatør.

Anonymous poster hash: 1b722...189

Skrevet

Hvilket simkort har du? Micro? Nano? Vanlig?

Det kan være grunnen til at simkortet ikke kan brukes i iphonen din. iPhone 5, 5c og 5s har nano, iPhone 4 og 4s har micro.

Skrevet

De har ulåste billigmobiler til 100kr på elkjøp/lefdal/expert, om ikke telenor kan hjelpe med en gang.

• Liker 1
Skrevet

Har du prøvd å lade den ved å koble den til dataen? Mange telefoner begynner å lade når de blir koblet til datamaskiner. Jeg har alltid bare ladet min gjennom dataen.

Anonymous poster hash: 7df98...871
Skrevet

De har ulåste billigmobiler til 100kr på elkjøp/lefdal/expert, om ikke telenor kan hjelpe med en gang.

Det er jo så billig at man nesten burde kjøpe en, og ha den liggende, tilfelle det skulle skje noe med den man bruker til hverdags.

• Liker 1
Skrevet

Hvilket merke og modell er det? Laveste pris jeg har funnet er en 400kr.

Skrevet

Har du prøvd å lade den ved å koble den til dataen? Mange telefoner begynner å lade når de blir koblet til datamaskiner. Jeg har alltid bare ladet min gjennom dataen.

Anonymous poster hash: 7df98...871

Om laderen har brukket inni telefonen, og sitter fast, så fungerer det ikke å plugge i en ny lader.

Anonymous poster hash: 820fa...aad

Skrevet

Du bør kanskje vurdert å ringe telenor før du klikker helt, eller oppsøke en telekiosk som finnes på mange storsentre?

Anonymous poster hash: 68a01...f8a

Anonymous poster hash: 68a01...f8a
Skrevet

Hvilket merke og modell er det? Laveste pris jeg har funnet er en 400kr.

Samsung GT-E1200

Den tar bare vanlig SIM, om det er microSIM du sitter med trenger du en slik.

Skrevet

Det er jo så billig at man nesten burde kjøpe en, og ha den liggende, tilfelle det skulle skje noe med den man bruker til hverdags.

Sant.

Skrevet

Samsung GT-E1200

Den tar bare vanlig SIM, om det er microSIM du sitter med trenger du en slik.

Denne bruker gammelt gsm 2g nett. Ikke sikkert man får dekning overalt.

Skrevet (endret)

Denne bruker gammelt gsm 2g nett. Ikke sikkert man får dekning overalt. Anonymous poster hash: 1b722...189

Det er bedre 2g-dekning, enn både 3g og 4g. Jeg har stilt inn min smarttelefon til å bare bruke 2g, siden det bruker mye mindre strøm.

Endret av Yme
Skrevet (endret)

Denne bruker gammelt gsm 2g nett. Ikke sikkert man får dekning overalt.

Ser ut som du er inne på noe. (En noe gammel artikkel, dog) Så om man bor en plass der 900Mhz nettet er helt bytta ut med UMTS, er man selvsagt fokka. Men er de virkelig begynt å ta ned 900Mhz GSM nettet nå?

Alle de tre elektronikk-kjedene jeg linket til har vel 30 dagers returrett, kjekt å ha i bakhånd i tilfelle.

Edit: www.finnsenderen.no er også hendig for å vurdere om man kommer til å leve i UMTS skyggen.

Endret av Lutetium 71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...