AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Hei. I forrige uke var vi på Faglis og så på noen fliser til badet. Vi har solgt vår leilighet og kjøpt hus, nytt hus. Når vi kjøpte denne leiligheten så hadde vi lov å forandre på innredningen, kjøkken, badet, parketten osv.. Jeg ville ikke forandre noe, kun vask på kjøkkenet, for jeg tenkte alltid at jeg ikke ville investere i leiligheten, for den var fin nok fra før. Selv om jeg alltid har drømt om spafliser på badet, kjøkken etter min smak osv.. Nå har vi kjøpt oss hus, og har tegnet kjøkkenet, og valgt baderomsinnredningen. Som sagt, var på Fagflis og forelsket meg i en type fliser. Det er steinfliser ikke keramikk, jeg hater keramikk. De var ikke dyre, men flislegeren har sendt oss tilbud og det kom på 55. 000. Det er to bad. Først ble det veldig dyrt, men så klarer ikke jeg glemme dem og hadde allerede sett meg på badet, med spa følelse Tenker at vi har påkostet litt på kjøkkenet, også blir badet vanlig, det er litt kjedelig i mine øyne. For med huset følger det vanlige fliser 20x20. Hadde sett for meg like fliser på begge bad, for ellers blir det rotete i mine øyne. Hva tenker dere? Hadde dere slått til? Håper virkelig på svar.Anonymous poster hash: fecb5...937
Sirah Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Dersom det er det du virkelig vil og du har pengene, så hvorfor ikke?
Knekt1 Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Skal du selge huset en gang i fremtiden? Du får igjen pengene og mer til dersom flisene ser bra ut, typisk overfladisk faktor som bidrar til flere og høyere bud. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 det lønner seg på lang sikt å velge noe som dere (merk flertallsbegrepet her nå) er fornøyd med. Å bytte flis på et bad er en rimelig kostelig affære, så det er greit å gjøre det så 'rikitg' som mulig med en gang. Jeg ville gitt dere råd om å være litt tidløse i farver, men med deres eget preg på utførelsen. Om flisleggeren bare skal ha 55" for 2 bad så er det svært overkommelig slik jeg kjenner markedet der jeg bor. Gratulerer med nytt hus 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Vi tenker å bo i det huset til vi blir gamle, det er planen Men man har aldri noe garanti, har man ikke? Så ja, vi skal bo i det huset lenge, få barn idet huset og alt som følger med. Vi har ikke tatt oss noe ferie i år, bare jobbet, for vi tenkte at huset er viktigere, altså at vi får det som vi vil. Selv om vi hadde råd til begge, men man trenger ikke ferie hvert år. Dere tenker at vi burde slå til? Igår sa jeg at vi skulle ikke satse på de flisene, men i dag har jeg vært lei meg i hele dag. Vet det er bare et bad, og fliser er fliser, men jeg klarer ikke helt å slå fra meg den tanken.Anonymous poster hash: fecb5...937
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Takk for det Lille-pus Skal prøve å legge til link her inne, men jeg får ikke til bildet, så de som gidder å ta seg bryet kan gå inn på linken å trykke på " utstilling " også er det helt nederst på bilde 7 og 8. Vi tenkte å ha 30x60 på veggen, 30x30 på gulvet, dusjen 10x10 og dokasse 10x10. Begge to falt for den fargen. På det ene badet blir det dusj, og på det andre dusj og badekar. Jeg er skikkelig i hundre altså...Anonymous poster hash: fecb5...937 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 http://www.fagflis.no/eway/default.aspx?pid=276&trg=Mainarea_6211&Top_6213=6211:0:10,2245:1:0:0:::0:0&Mainarea_6211=6267:0:10,2311:1:0:0:::0:0Anonymous poster hash: fecb5...937 1
Gjest Wei Wei Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Hva ville det kostet å legge de flisene utbygger hadde planer om å bruke? Det måtte dere jo også ha betalt for. Drfor ville jeg tenke at de flisene dere ønsker dere koster ikke 55000kr, men mindre. Dere skal jo tenke på prisforskjellen, ikke hele prisen.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Som sagt, var på Fagflis og forelsket meg i en type fliser. Det er steinfliser ikke keramikk, jeg hater keramikk. De var ikke dyre, men flislegeren har sendt oss tilbud og det kom på 55. 000. Det er to bad.Anonymous poster hash: fecb5...937 Hvor stor andel av dette er prisen på flisene? Det er ikke sikkert det er så mye å spare på å velge litt billigere fliser. Ofte er det jobben som koster mest penger. Anonymous poster hash: fee0d...bae 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Hva ville det kostet å legge de flisene utbygger hadde planer om å bruke? Det måtte dere jo også ha betalt for. Drfor ville jeg tenke at de flisene dere ønsker dere koster ikke 55000kr, men mindre. Dere skal jo tenke på prisforskjellen, ikke hele prisen. De som fulgte med koster mye mye mindre. Vi regnet ut prisen for steinfliser og det kom på ca. 30.000,-, pluss minus. Og tilbudet vi fikk fra flislegeren var på 55.000. Fordi steinfliser bruker de mer jobb på enn vanlige fliser.Anonymous poster hash: fecb5...937
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Hvor stor andel av dette er prisen på flisene? Det er ikke sikkert det er så mye å spare på å velge litt billigere fliser. Ofte er det jobben som koster mest penger. Anonymous poster hash: fee0d...bae Ca 30.000kr. Så du har nok rett, jobben koster mest penger. Hadde vi gått for keramikkfliser, hadde det blitt mindre, fikk vi beskjed fra flislegeren.Anonymous poster hash: fecb5...937
Pinkee Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Når det er snakk om et nytt hus, ville jeg valgt fliser jeg kunne tenke å leve resten av livet med. Å bryte opp fliser og legge nye, er en ganske stor jobb. Hadde heller funnet en rimeligere kjøkkeninnredning, den kan jo fort være moden for utskifting etter 4. ungen Grattis med nytt hus, og lykke til med valgene.
Gjest Ironically me Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Jeg kjøpte travertin stein til badet mitt for rundt 8'. Det var kun 1 bad på ca 8-9 kvm. Den store forskjellen er at mens de keramiske flisene er støpte og like, så må steinene tilpasses. Både på grunn av ulikheter i størrelse, fargeforskjeller og mønstre - det skal se pent ut på vegg og gulv, og da er det ikke å legge de rett ut fra pakka. Det er i grunn det ekstra arbeidet som koster. -lykke til med nye bad.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 Har du lyst og råd så bør du vel velge flis. Men husk at det er ganske så uhygienisk. Veldig mye bakterier samler seg etterhvert i fugene, som igjen har optimale forhold i et fuktig klima kombinert med konstant gulvvarme. Anonymous poster hash: 76732...be1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Når det er snakk om et nytt hus, ville jeg valgt fliser jeg kunne tenke å leve resten av livet med. Å bryte opp fliser og legge nye, er en ganske stor jobb. Hadde heller funnet en rimeligere kjøkkeninnredning, den kan jo fort være moden for utskifting etter 4. ungen Grattis med nytt hus, og lykke til med valgene. Takk for det:) Jeg kan ikke gå for rimeligere kjøkkeninnredning fordi kjøkkenet allerede er bestilt.Anonymous poster hash: fecb5...937
lykkelige.meg Skrevet 24. desember 2013 #16 Skrevet 24. desember 2013 Som en annen sier er fliser ganske uhygienisk. I tillegg til at det legger seg bakterier i fugene vil også vann, såpe, bakterier og diverse ulumskheter kunne gå inn under flisene og bli liggende oppå membranen. Jeg skjønner personlig ikke hvorfor folk velger fliser når det finnes så mange fine alternativer :-)
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #17 Skrevet 24. desember 2013 Som en annen sier er fliser ganske uhygienisk. I tillegg til at det legger seg bakterier i fugene vil også vann, såpe, bakterier og diverse ulumskheter kunne gå inn under flisene og bli liggende oppå membranen. Jeg skjønner personlig ikke hvorfor folk velger fliser når det finnes så mange fine alternativer :-) Hva annet skal man velge da? Det finnes ikke noe finere enn fliser. Vinyl vil jeg ihvertfall ikke ha, det er stygt og ikke min stil i det hele tatt. Har hatt fliser på badet siden jeg var liten, og jeg lever og er frisk som en fisk.Anonymous poster hash: fecb5...937 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #18 Skrevet 24. desember 2013 har aldri blitt syk av å ha bad med fliser kanskje jeg er herdet Anonymous poster hash: ace52...93e
Sen ve ben Skrevet 24. desember 2013 #19 Skrevet 24. desember 2013 har aldri blitt syk av å ha bad med fliser kanskje jeg er herdet Anonymous poster hash: ace52...93e Ikke jeg heller. Dummeste jeg har hørt.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #20 Skrevet 24. desember 2013 Flere innspill? Hilsen TS.Anonymous poster hash: fecb5...937
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå