AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Har vært langtids sykemeldt, men vil gjerne prøve meg i arbeid fra januar, sliter med 3 prolaps i ryggen og jobben har tunge løft og bøyd forover, alså ikke den beste arbeidsstillingen, men vil prøve, og vise vilje til å prøve meg tilbake. Kan jeg si til legen jeg ønsker 80% sykemeldt for så prøve meg på 20 % i jobb, kan legen min nekte meg dette? jeg har 100% stilling. Anonymous poster hash: bf086...caf
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Enhver lege vil på det sterkeste fraråde en med 3 prolaps i ryggen og gå tilbake til en jobb med tunge løft og framoverbøyd arbeidsstilling! Det er jo totalt galskap - såfremst du ikke går for å ødelegge deg og havne på uføretrygd? Det du burde gjøre er å gå i dialog med arbeidsplass, NAV og lege om å prøve deg i tilrettelagt jobb, med arbeidsoppgaver du har helse til. Har du tatt opp ditt ønske på dialogmøte f.eks? Anonymous poster hash: a9010...4d7 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 23. desember 2013 #3 Skrevet 23. desember 2013 Eller ta opp temaet omskolering med NAV.
Gjest Cevita Skrevet 23. desember 2013 #4 Skrevet 23. desember 2013 Er det noen arbeidsoppgaver på jobb du kan gjøre selv om du har prolaps? Papirarbeid osv, bare for å føle at du er der?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #5 Skrevet 23. desember 2013 Du bør igang med omskolering, ja. For den jobben du har i dag vil du dessverre ikke kunne gå tilbake til.Anonymous poster hash: 87d38...5b2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #6 Skrevet 23. desember 2013 Der er du selv som bestemmer sykemeldingsgraden.Anonymous poster hash: 765ab...466 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #7 Skrevet 23. desember 2013 Der er du selv som bestemmer sykemeldingsgraden.Anonymous poster hash: 765ab...466 Ikke når det vil være direkte skadelig, nei, som i TS' tilfelle.Anonymous poster hash: 87d38...5b2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #8 Skrevet 23. desember 2013 Ikke når det vil være direkte skadelig, nei, som i TS' tilfelle.Anonymous poster hash: 87d38...5b2 Det er ingenting i tråden her som tyder på at det vil være direkte skadelig for TS å jobbe litt. Sykemeldingsgraden bestemmer man selv. Dersom TS er i stand til å jobbe en time eller 2 om dagen, skal hun selvsagt gjøre det. Det kan t.o.m være helsebringende.Anonymous poster hash: 765ab...466 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Det er ingenting i tråden her som tyder på at det vil være direkte skadelig for TS å jobbe litt. Sykemeldingsgraden bestemmer man selv. Dersom TS er i stand til å jobbe en time eller 2 om dagen, skal hun selvsagt gjøre det. Det kan t.o.m være helsebringende.Anonymous poster hash: 765ab...466 Tunge løft og fremoverbøyd stilling er i høyeste grad skadelig når man har prolapser. Det vil være bra for TS å komme seg ut og på jobb psykisk (kronisk syk selv, langtidssykemeldt i flere perioder), men det betinger at arbeidsplassen kan tilrettelegge for henne.Anonymous poster hash: 87d38...5b2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 ts her ja det er for både psyke og igjen møte kollegaer igjen, for huff det er dritt å være langtidssykemeldt. Det er ikke så mye andre arbeidsoppgaver, jeg tenkte kansje å starte med 20% så får jeg se hvordan det går, men det er alså jeg som avgjør hvor mye prosent jeg skal jobbe?? det var det jeg egentli lurte på :-) Anonymous poster hash: bf086...caf 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 ts herja det er for både psyke og igjen møte kollegaer igjen, for huff det er dritt å være langtidssykemeldt.Det er ikke så mye andre arbeidsoppgaver, jeg tenkte kansje å starte med 20% så får jeg se hvordan det går, men det er alså jeg som avgjør hvor mye prosent jeg skal jobbe?? det var det jeg egentli lurte på :-) Anonymous poster hash: bf086...caf Ja, det bestemmer du,og du har krav på tilrettelegging.Anonymous poster hash: 765ab...466
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 okei :-) supert da vet jeg det når jeg snakker med legen på nyåret, jeg har vært på dialogmøte så både nav og legen min vet hvordan jobb jeg har, så tenker jeg får litt goodwill fra dem når de vet det. Anonymous poster hash: bf086...caf
Gjest Gresshoppesang Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 I hvilke jobber er det KUN framoverbøyd jobbing med tunge løft? Syv, åtte timer i strekk? Å være til stede et par timer om dagen er bra for psyken. Dersom dere er IA-bedrift, kan arbeidsgiver søke om å få tilskudd, slik at det er en vikar der sammen med deg, som tar de tyngste oppgavene. Bare et eksempel. MEN. Dersom du sliter med tre prolaps, forstår jeg ikke hvorfor ikke omskolering allerede er et faktum.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 ts her det er ikke KUN fremoverbøyd jobbing, det er litt gåing men mye å stå iro og fremoverbøyd, det er ikke IA bedrift. det har vært snakk om omskolering men nav krever jeg må prøve meg frem først på gradert sykemelding, går ikke det så blir det søknad om omskolering. Anonymous poster hash: bf086...caf
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #15 Skrevet 26. desember 2013 Der er du selv som bestemmer sykemeldingsgraden.Anonymous poster hash: 765ab...466 Kilde på dette? Jeg har selv en lege som er veldig lite lysten på å skrive sykemeldinger, og kan vanskelig forestille meg at jeg kunne gå til ham og bestemme en sykemeldingsgrad. Hvor står dette nedskrevet? Anonymous poster hash: 74ecc...5e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #16 Skrevet 26. desember 2013 Kilde på dette? Jeg har selv en lege som er veldig lite lysten på å skrive sykemeldinger, og kan vanskelig forestille meg at jeg kunne gå til ham og bestemme en sykemeldingsgrad. Hvor står dette nedskrevet? Anonymous poster hash: 74ecc...5e6 Her foreligger det jo en diagnose. Det gjør det ikke i ditt eksempel. At en pasient anser seg som frisk til å jobbe gradert kan jo ikke nektes. Leger oppmuntres til gradering. Finner div. Om det på Odin o.lAnonymous poster hash: 765ab...466
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #17 Skrevet 26. desember 2013 Her foreligger det jo en diagnose. Det gjør det ikke i ditt eksempel. At en pasient anser seg som frisk til å jobbe gradert kan jo ikke nektes. Leger oppmuntres til gradering. Finner div. Om det på Odin o.lAnonymous poster hash: 765ab...466 Jo, jeg har en diagnose, men legen mener ikke det holder til sykmelding. Anonymous poster hash: 74ecc...5e6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2013 #18 Skrevet 26. desember 2013 Jo, jeg har en diagnose, men legen mener ikke det holder til sykmelding. Anonymous poster hash: 74ecc...5e6 Tråden handler om en som ER 100% sykemeldt og vil jobbe. Det er godt leger er strenge andre veien.Anonymous poster hash: 765ab...466 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå