AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Eksen og jeg har hatt litt kontakt i ettertid og holdt døren litt på gløtt med intensjon om kanskje å bli sammen igjen. Vi er veldig glade i hverandre. Jeg har sagt at drikkingen og festingen ble et stort problem og årsaken til bruddet og han forsøkte også å slutte, men da han skuffet meg flyttet jeg ut. Vi snakket på telefonen i går da han var i bilen. Han sa han skulle på julebord. Jeg spurte han ang. drikkingen. Han sa han ville legge dette festlivet på hyllen for oss, for 2 uker siden. Sånn har han holdt jernet varmt. Nå sendte han meg et bilde av tidenes fyllekalas i går. Det han " glemte " å si da vi snakket på telefon mens han var i bilen var at festen var organisert av han et stykke unna byen, på hytten til en felles venn av oss. Enkelte lærer aldri. Glad han gjorde det, for da vet jeg at døren skal lukkes helt igjen. Hyggelig i førjulskosen. Dust! Anonymous poster hash: 3c22c...32a
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Hvorfor blander du deg opp i at han liker å drikke og feste???
Gjest Morgun Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Sa han at han skulle bli avholdsmann? Det må da være lov å gå på julebord?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Han drikker til han stuper. Han kræsjet bilen og bruker store summer på alkohol. Jeg vil ikke ha barn med han. Derfor måtte det bli slutt. Da han sa han ville ha meg tilbake ba jeg han velge, alkoholen eller forholdet. Han såret meg og kaster bort tiden min. TS Anonymous poster hash: 3c22c...32a 2
Nordvesta Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Da har han tatt et valg og du kan gå videre med livet ditt 3
lillemy01 Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 (endret) Jeg har hatt lignende probleme med min samboer. Men det jeg synes er viktig veldig viktig er jo at han MÅ få lov å feste og drikke en gang i blant. Sånn som julebord feks. Ett menneske MÅ få lov til å utfolde seg, hvis ikke kommer han aldri til å greie det. Det jeg gjør som fungerer fint er at jeg kjører og henter og han for ikke lov å være i nærheten av en bilnøkkel. Det er viktig å være støttende og ikke kontrollerende ellers kommer han aldri til å greie det kjeft og skriking er det verste. Og tro meg jeg vet hva jeg snakker om. Hvordan vi har ordnet dette er at han har to regler å forholde seg til. Han for aldri under noen omstendigheter lov til å drikke alkohol alene. Og at hvis jeg sier nei så er det nei. Med dette så er det viktig for meg å ikke være urimelig og kontrollerende. Men dette har virket veldig bra for oss og han har nå holdt på med dette i 6 måneder. Han var helt ekstrem og omtalte seg selv som alkoholiker. Jeg mente han var på vei dit men ikke var det ennå. Jeg ga han dette ultimatumet og han har vert veldig flink. Før dette drakk han uansett Sjanse og da snakker jeg fra klokken 7 om morning en . Før denne store krangelen inntraff hadde han fyllekjørt 6 ganger. I tillegg to ganger fengselstraff. Men nå er han blitt drømme mannen og jeg er helt utrolig stolt av han. Så det er håp det er det men du må la han gå lov til å både leve selv og bevise for deg at han kan dette Endret 22. desember 2013 av lillemy01
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Takk for svar. Problemet er at han føler seg tvunget. Ser ikke problemet. Han kasten en ølflaske etter meg også, så jeg kan ikke ta sjansen. Han hadde aldri funnet seg i at jeg henter han. Jeg hadde kommet til å slite meg ut, men ser poenget. Jeg har vært veldig kontrollerende, men det kan ha store konsekvenser for meg, så er ingen mellomting. Han vil bare gå bak ryggen min uansett. Også fremstår jeg som den forferdelige kjæresten. TSAnonymous poster hash: 3c22c...32a
lillemy01 Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Ja jeg vet hvordan det føles som sagt så har min vert verre han har også slått og tatt kveler tak på meg. Noe han ikke husket Dagen etter. Men som sagt jeg stoler på han jeg gjør faktisk det. Og nettop det har vel gjort at han er blitt så bra
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Forskjell på å drikke og drikke også. Når jeg leser det du skrev, kjenner jeg klumpen i magen, usikkerheten og utryggheten som mye drikking fører med seg. Noen må bare tømme alt, og drikke til en stuper og gjøre dumme ting. Den klumpen i magen har jeg ikke savnet. Han har tatt sitt valg og du ditt.Anonymous poster hash: b4347...5eb 1
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 Han drikker til han stuper. Han kræsjet bilen og bruker store summer på alkohol. Jeg vil ikke ha barn med han. Derfor måtte det bli slutt. Da han sa han ville ha meg tilbake ba jeg han velge, alkoholen eller forholdet. Han såret meg og kaster bort tiden min. TS Anonymous poster hash: 3c22c...32a Han har valgt alkoholen, beklager.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Det er så kjedelig med slike menn som nekter på at de har et alkoholproblem og som ikke kan gå uten alkohol en helg, og som ikke klarer å stoppe etter en til tre øl. Jeg var sammen med en slik, og jeg fant fort ut at han aldri kunne stoles på. Og det fikk han vite. Jeg gjorde det slutt, og jeg vet ikke om han fortsatt er slik, men jeg vet at han fikk en dame etterpå som sleit veldig med at han drakk så mye. Anonymous poster hash: e06a0...a32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå