Gå til innhold

Skuffet av svigerfamilien igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to barn på 2 og 4 år, som gleder seg veldig til jul og masse julegaver.

De sisste årene har vi feiret 2 hver år med han og min familie.

I år skal vi til mine foreldre, så jeg tenkte det kunne være koselig å invitere svigerfamilien i dag, for litt gløgg, julebaks og bytting av julegaver.

Alle synes det var en god ide, og alle kom, både svigerfar og 3 svogere, koste seg med kaker og lekte med ungene.

Men som jeg hadde fryktet, når vi skulle bytte julegaver, kom det ingen i retur.... Jeg så at 4 åringen ble litt forvirret, og jeg ble ganske så skuffet igjen!

Det er ikke føste gangen de kommer til jul/bursdag uten gaver, og jeg blir like trist hver gang.

Jeg burde jo slutte å bry meg om det, men jeg synes det er så vondt at dem overhodet ikke bryr seg om barna. To av dem er milionærer så er ikke økonomien det står på. de bare gidder ikke å offre 100 kr og 10 min på de enste barna i familen.

Huff vet ikke hva jeg ville med denne tråden, men godt å få blåst ut litt, for gubben ble bare sur på meg, og når jeg fortalte han hva jeg følte

Anonymous poster hash: f9a4b...ac3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke barnebarna gaver? Skjønner godt du er skuffet. Samme med onklene.

Anonymous poster hash: e4501...718
  • Liker 2
Gjest Blåskjell
Skrevet

Praktiserer de julegaver da?? Merkelig å ikke gi gaver til barnebarn og nevøer/nieser, men hvis de ikke er vant med gaver, så kanskje de ikke tenker på det..?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor inviterer du dem til julegavebytting hvis de aldri gir noen gaver? Det er jo å be om at både du og barne blir skuffet.

• Liker 9
Skrevet

Jeg skjønner at du er skuffet!!

Men du får ikke forandret dem, så det eneste du kan gjøre, er å unngå sånne situasjoner. Ikke gjør gavebytting til en stor greie hvis det er sånn at barna tydelig reagerer. Da er det bedre at mannen reiser alene til dem det gjelder og leverer gaver. Eventuelt at dere ikke kjøper gave heller, og istedet bruker pengene dere sparer på det til heller å handle mer til egne barn

• Liker 3
Skrevet

Joda, de praktiserer gaver, til hverandre, av og til til oss voksne og ikke til barna!

Har også vurdert å kutte ut situasjonen, og gaver til dem, men for meg er liksom julen det å gi gaver til venner/familie, og være sammen.

Derfor inviterte jeg dem, siden vi ikke får vært sammen i julen i år, og fordi vi ikke har lappen/bil og det derfor er mer praktisk at de kommer hit.

Når jeg nevner for mannen å kutte dem ut, fordi de stort sett bare skuffer ungene, bli han kjempe sinna, for det er jo tross alt familien hans...

De kommer stort sett kun hvis dem blir invitert, og føler det er trist å skulle slutte å invitere dem til jul/bursdag også...

TS

Skrevet

Joda, de praktiserer gaver, til hverandre, av og til til oss voksne og ikke til barna!

Har også vurdert å kutte ut situasjonen, og gaver til dem, men for meg er liksom julen det å gi gaver til venner/familie, og være sammen.

Derfor inviterte jeg dem, siden vi ikke får vært sammen i julen i år, og fordi vi ikke har lappen/bil og det derfor er mer praktisk at de kommer hit.

Når jeg nevner for mannen å kutte dem ut, fordi de stort sett bare skuffer ungene, bli han kjempe sinna, for det er jo tross alt familien hans...

De kommer stort sett kun hvis dem blir invitert, og føler det er trist å skulle slutte å invitere dem til jul/bursdag også...

TS

Da får du forklare til ungene at det ikke er alle som gir gaver. Ungene får sikkert nok gaver.

• Liker 8
Skrevet

TS

Ikke kjøp til dem mer.

• Liker 2
Skrevet

Noen er desverre bare sånn. Min sviger**r er også slik, men h*n har dårlig råd, så jeg prøver å se forbi det selv om det er litt sårt for min del å se at barnet vårt (ingen av oss) får gaver av vedk. At de leker med ungene er jo det viktigste, slik at barnet/barna får gode minner fra dem.

Anonymous poster hash: 03e36...00d
Skrevet

Da får du forklare til ungene at det ikke er alle som gir gaver. Ungene får sikkert nok gaver.

Ja jeg blir vel nødt til det....

Men nei, jeg synes ikke det får nok gaver, familien min er veldig liten, så uten noen gaver fra svigerfamilien får de bare 3-4 stk. Altså langt unna det gavebonanza mange barn i dag får...

Gjest Eurodice
Skrevet

TS

Får barna fødselsdagspresanger da? Jeg må si jeg synes det er merkelig at disse menneskene kjøper gaver bare til de voksne og ikke til barna.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du må bare forklare barna at disse ikke gir julegaver og at det ikke er alle som gjør det. Så får bare svigerfamilien leve med at barna kommer til å glede seg mer til å være med din familie når det er jul enn svigerfamilien. Om dere får gaver, så får dere bare sette dem unna eller si at de er til hele familien.

Man har jo en frihet til å ikke gaver om en ikke vil, selv om det er litt sært. Dere kan jo bare slutte å gi dem julegaver og heller kjøpe flere til barna deres om dere synes at de får for lite. Dere kan jo invitere dem til en annen sammenkomst enn gavebytting for å unngå at det blir for sært.

Endret av absinthia
Skrevet

Ja jeg blir vel nødt til det....

Men nei, jeg synes ikke det får nok gaver, familien min er veldig liten, så uten noen gaver fra svigerfamilien får de bare 3-4 stk. Altså langt unna det gavebonanza mange barn i dag får...

Så det er derfor du blir så sur? Unnskyld meg, men da får du heller gi ungene mange små gaver til 20-30 kr selv, hvis det er antallet det kommer an på. Noen har liten familie og får ikke så mye, sånn er det. Sønnen min har foreldre og en onkel med familie, så han får to tre gaver av faren og meg og en fra onkel.

Anonymous poster hash: 55237...322

• Liker 3
Skrevet

Mine barn får også gaver fra 5 stykker.

De har aldri fått bursdags- eller julegaver fra sin morfar, men det var ikke det verste for dem. Det verste var at han aldri svarte når de kontaktet ham, selv om han skrøt uhemmet av hvor stolt han var av barnebarna til alle andre.

Da han gikk bort savnet de ham ikke engang, de ville ikke i begravelsen, og de har ingen minner etter ham.

Gaver betyr lite i lengden, det viktigste er at de er snille med barna, og at de ikke avviser dem.

Anonymous poster hash: d11c6...ee7
Skrevet

Neste gang de har med gsver til dere voksne så si følgende: "Tusen takk for fine gaver! Det var hyggelig! Men kan vi ikke endre litt på tradisjonen og at dere heller gir gaver til barna enn til oss voksne. Vi voksne har jo alt vi trenger, men barna syntes jo det er stas". Kunne det funket?

• Liker 7
Skrevet

Jeg synes det er merkelig praktisering ja, men dette visste du om fra før av?

Hvorfor invitere dem på bytting om de ikke bruker gi gaver til barna?

Jeg hadde ikke kuttet dem ut - men heller unngått å praktisere bytting når du jo vet det ikke er noe gjengjeldt. Altså ikke kjøpt gaver til dem - eventuelt nevn neste år at du heller vil barna skal få fremfor de voksne.

Anonymous poster hash: d2601...b6f
  • Liker 1
Skrevet

Å gi julegaver er jo frivillig da. Mye viktigere at de kom og var sammen med dere.

• Liker 3
Skrevet

Uff ja, det var trist å høre. Håper barna fikk "noe" av dere da.

Anonymous poster hash: 338a0...5ad
Skrevet

Veldig merkelig å ikke gi gave til barnebarna når de gir til de voksne i familien. Hengr meg på tipset over om å si at dere heller ønkser at barna får gaver enn dere.

• Liker 1
Skrevet

Dårlig gjort, rett og slett.

Her handler det ikke om hva de ønsker å praktisere, men at man skal gi julegaver til barnebarna sine!!! Egoistiske møkkafolk.

Anonymous poster hash: 3e16c...eee

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...