Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste et sted at man ikke skal pakke ribba inn i plast fordi det er fyfy for ferskt kjøtt. Kjøpte ribba på fredag og har hatt den i plast frem til idag, men siden jeg leste dette så bestemte jeg meg for å pakke den annerledes.

Har en sånn aluminiumsform til å steke ribbe i, la den i formen og tok folie over, men så lurer jeg på om dette kan ødelegge kjøttet også. Veldig kjedelig om den blir ødelagt så vil oppbevare den riktig, men i hva?

Hva har du pakka ribba inn i?

Anonymous poster hash: b0170...1f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går helt fint å pakke kjøtt inn i plast.hvor har du lest at dette ikke er så lurt?

Anonymous poster hash: aa525...6d7
Skrevet

Leste det på et par sider. Matprat og gilde tror jg. Er ut som det går igjen at plastikk ikke er bra for kjøttet

Gjest Lille-pus
Skrevet

Stekt ribbe vil få seig svor om du oppbevarer den under plast, men ustekt ribbe i krydret utgave (de dagene den ligger og godgjør seg med masse salt og pepper), har jeg aldri hørt eller erfart tar skade av å være innpakket i plast...

Min egen juleribbe ligger akkurat nå godt 'innsauset' i salt og pepper i plast i kjøleskapet.

Skrevet

Ja men de i butikken er vakuumpakket. Tror det blir noe annet. Aner ikke jeg altså, ble bare livredd for å ødelegge ribba :P

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det kommer til å gå så fint så :)

- og første gangen er det et fryktelig forveningspress... spesielt fra seg selv...

Skrevet

Når ribba er tint og ligger med krydder et-to døgn før steking kan den bli sur av å ligge i plast. Legg den på et brett med aluminiumsfolie over.

Anonymous poster hash: a42be...c1f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...