AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Jeg leste et sted at man ikke skal pakke ribba inn i plast fordi det er fyfy for ferskt kjøtt. Kjøpte ribba på fredag og har hatt den i plast frem til idag, men siden jeg leste dette så bestemte jeg meg for å pakke den annerledes. Har en sånn aluminiumsform til å steke ribbe i, la den i formen og tok folie over, men så lurer jeg på om dette kan ødelegge kjøttet også. Veldig kjedelig om den blir ødelagt så vil oppbevare den riktig, men i hva? Hva har du pakka ribba inn i?Anonymous poster hash: b0170...1f2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 det går helt fint å pakke kjøtt inn i plast.hvor har du lest at dette ikke er så lurt? Anonymous poster hash: aa525...6d7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Leste det på et par sider. Matprat og gilde tror jg. Er ut som det går igjen at plastikk ikke er bra for kjøttetAnonymous poster hash: b0170...1f2
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Stekt ribbe vil få seig svor om du oppbevarer den under plast, men ustekt ribbe i krydret utgave (de dagene den ligger og godgjør seg med masse salt og pepper), har jeg aldri hørt eller erfart tar skade av å være innpakket i plast... Min egen juleribbe ligger akkurat nå godt 'innsauset' i salt og pepper i plast i kjøleskapet.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Ja men de i butikken er vakuumpakket. Tror det blir noe annet. Aner ikke jeg altså, ble bare livredd for å ødelegge ribba Anonymous poster hash: b0170...1f2
Gjest Lille-pus Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Det kommer til å gå så fint så - og første gangen er det et fryktelig forveningspress... spesielt fra seg selv...
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Når ribba er tint og ligger med krydder et-to døgn før steking kan den bli sur av å ligge i plast. Legg den på et brett med aluminiumsfolie over.Anonymous poster hash: a42be...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå