Gå til innhold

Vanskelig dilemma!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, jeg har et problem. eller mer et dilemma.

Jeg har "holdt på" med en fyr i omtrent 1,5 år nå. Han studerer i Tyskland og jeg i Bergen, dvs. vi ser hverandre sjeldent. Vi har besøkt hverandre nå og da, men ble etter sommerferien i år bestemte på at nå var det over. Ingen er interessert i noe langdistanseforhold og da er det beste egentlig å bare bryte av. MEN problemet nå er at vi har hatt litt småkontakt gjennom dette halvåret og avtalt å møtes i julen.
Rettere bestemt om 4 dager.
Jeg vet at det kun kommer til å være kos og sex, og dermed vil vi aldri kunne komme videre med livene våre. Jeg har jo såklart lyst til å se han igjen, men vet at det kommer til å bli tungt etterpå igjen og at jeg på en måte vil føle meg brukt.

Jeg trenger virkelig hjelp! Burde jeg møte han eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han ønsket at et forhold hadde han vel sagt det i klartekst? Hvis du får til å ta møte med den innstillingen at det er bare kos og sex - så hvorfor ikke møte han? Men hvis det er sånn at du får det tungt i etterkant, så hadde jeg droppet det. Det er jo ikke noe i veien for å bare si det som det er til han. Da får han jo en sjanse til å si litt om hvorfor han vil møte deg.

Skrevet

Men, kos og sex er jo veldig deilig da. Bare ha det fint og kose masse så lenge dere er sammen og så ta avskjeden når den kommer. Litt sånn "den tid, den sorg".

Det er fordeler og ulemper med begge avgjørelsene; dersom du ikke ser han fordi du skal slippe å ha det vondt etterpå så går du rundt og har "halvvondt" nå... framfor å ha det knall når han er her og vondt etterpå...

Skrevet

Ikke gjør det. Det blir bare vanskeligere etterpå, og vanskeligere å møte en ny fordi du ikke kommer over han.

Anonymous poster hash: ba37d...705
  • Liker 1
Skrevet

Skjønner godt at dere vil møtes. Det er jo mye minner der. Og dere har sikkert mye å prate om.
Men det kan gjøre vondt verre å ende opp med kos osv.

Ville anbefalt deg å møtes på nøytral grunn. På en kafè i byen eller lignende. Så det fort ikke ender opp med gamle vaner som kos :laugh:

Anonymous poster hash: fa1e4...03a
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg ikke ville møte han, fordi det blir tungt etter møtet. Og siden det ikke er noe fremtidshåp mellom dere pga avstanden, så vil du ikke møtes pga det vil bli tungt etterpå. Og du vil prøve å komme deg videre.

Anonymous poster hash: 23af8...4f9
Skrevet

Jeg hadde nok møtt han, men vært litt mer obs på sex-delen.. For det er sexen, (ihvertfall for min del som gjør det enda tyngre etterpå) og spesielt hvis du er redd for å sitte igjen med følelsen om at du har blitt brukt. Og det kan du jo også si til han før dere evnt. møtes, at du gjerne vil møte han, men at sexen må utebli..
Og hvis du forbereder deg på forhånd, at dere får den tiden dere har sammen da, og nyter den tilstedeværelsen dere har sammen , så kan det være at det blir lettere når han reiser igjen..

Kanskje han enda har forandret seg mens han har vært borte, og du innser at han er egentlig ikke den du vil ha?

Det er jo som polly ester skrev i sitt innlegg:
Det er fordeler og ulemper med begge deler.. og ulempen her er jo det å vite at han er hjemme, og du hadde muligheten til å møte han, og du gjorde ikke det, fordi du var redd for å sitte igjen etterpå å føle "sorgen" på nytt, og kanskje angre på det. Fordelen her kan jo være at du kommer deg fortere over han ved å ikke møtes og evnt. kutte ut all kontakt..

men det er jo en sjanse å ta, for uansett utfall så vil du jo mest trolig sitte å tenke på han mens han er hjemme i jula?

Men hva trur du at du kommer til å angre mest på? Er det å ikke møte han, å sitte der å lure på hvordan det ville vært å møtt han igjen etter så lang tid?

Eller, å møte han, og i verste fall få tilbakefall?

Og det er bedre å angre på noe du har gjort, enn å angre på noe du ikke gjorde, tenker jeg, spesielt når du er så i tvil! :)

Skrevet

Jeg ville nok møtt han, men som andre nevner, vært obs på hvor intime dere er - i alle fall før dere får snakket skikkelig sammen!

Jeg var selv masse i kontakt med en eks over nesten et år, og det er jo veldig vanskelig å gå videre da, selv om man kanskje ikke elsker hverandre, så er følelsene fortsatt der. Kanskje finner dere ut at dere vil prøve likevel, men det må dere rett og slett bare snakke om. Ellers vil nok å kutte kontakt være bra, i alle fall facebook og andre ting der man "ser" når den andre er online, hva de gjør etc.

Anonymous poster hash: 87599...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...