AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Synes dere det er greit å trykke en hånd mot barnets rygg, slik at man fysisk holder det nede, helt til barnet sovner? Jeg snakker om barn som ikke vil legge seg, som skriker og hyler. Er det da greit å holde barnet nede slik at barnet ikke klarer å reise seg, helt til barnet til slutt sovner? Min mor gjorde dette mot mitt barn, etter at hun så jeg strevde med leggingen, men jeg synes egentlig ikke noe om det. Hun sa dette er fast praksis i barnehagen der hun jobber. (Jenta mi er knappe 3 år forresten). Jeg vil gjerne høre litt meninger rundt dette. Anonymous poster hash: c4337...071
Gjest Runforit Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Nei. Det er ikke greit! Hva ville du følt om noen holdt deg nede mot din vilje? Barn er små mennesker med følelser akkurat som oss voksne. Ikke akseptabelt i det hele tatt! Hadde noen gjort det mot barnet mitt i barnehagen så hadde det blitt månelys. 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Jeg er førskolelærer og jobber i barnehage som pedagogisk leder og har aldri hørt om lignende! Nei, dette er IKKE greit! Anonymous poster hash: 9c9f4...35f 2
hjertesukka Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Nei, det er ikke greit. Vil heller foreslå litt massasje og synging. 1
MockingJay Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Oii! Høres helt grusomt ut! For både datter og mor.. 1
oslojente1980 Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 NEI!!! Dette er ikke greit. Hvis noen hadde gjort dette mot mitt barn, så hadde jeg blitt rasende.. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Du burde melde fra om denne barnehagepraksisen til kommunen den ligger i, aldri i livet at foreldrene går med på dette. Anonymous poster hash: 20790...654 4
Gjest Arch Skrevet 22. desember 2013 #10 Skrevet 22. desember 2013 Nei, overhode ikke greit. Jeg hadde byttet barnehage om dette var fast praksis i barnehagen til mine barn. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Nei det er ikke greit. Det er å bruke makt mot barnet. Og gjør de dette i barnehagen hun jobber, så håper jeg noen foreldre finner ut av det å sender inn klage! Jobber selv i barnehage og der holder vim IKKE ned barnet for at det skal sove. Og ikke har vi lov å bruke makt mot barn i barnehagen uansett hvor vansklige enkelte kan være til tider. Men makt er IKKE lov, og det er heller IKKE lov i henens barnehage. Hadde min unge blitt holdt nede sånn i barnehagen hadde jeg sendt inn en klage tvert. Anonymous poster hash: 6e2c7...28c 1
Gjest Ironically me Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 A. Ikke greit i det hele tatt. B. Slike tiltak minner om panikk fra den voksnes side, og de virker garantert ikke! 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #13 Skrevet 22. desember 2013 Jeg måtte bare sjekke om jeg var den eneste som synes dette var galt, men i og med at det er så mange som også mener det så er jeg styrket i min tro på at dette er feil. Jeg fikk helt gråten i halsen da det skjedde, og ble egentlig bare lei meg. Jeg sa fra om at jeg var uenig i det hun gjorde. I tillegg var hun skikkelig sint på jenta mi og kjeftet/freste at nå måtte hun se til å legge seg ned og sove ++. I mine øyne var jenta mi bare overtrøtt. Hun er generelt vanskelig å legge, men jeg bruker å sitte ved senga hennes eller evt la henne få sove i min. Jeg får vurdere å sende inn en anonym klage angående praksisen i barnehagen. Det er i alle fall ikke sånn de får barna til å sove i den barnehagen ungene mine går i. Men de sover ute i vogn, i barnehagen til mamma sover de inne nå på vinteren 10 i samme rom, og det er sånn de får barna som ikke vil sove til å legge seg visstnok. ts Anonymous poster hash: c4337...071
Gjest Mr. Toad Skrevet 22. desember 2013 #14 Skrevet 22. desember 2013 Det å fysisk holde nede ett urolig barn for at det skal sovne, tilsvarer for meg det samme som å holde ned noen som er sulten eller har vondt, for at de skal slutte å lage mye lyd/bevege seg. Hvor mye mine ord derimot er verdt, som aldri har hatt barn eller mulighet til å få dem er, kan ikke være mye.
Meridian Skrevet 22. desember 2013 #15 Skrevet 22. desember 2013 Ikke greit. Si til din mor at dette ikke skal skje igjen! Det er din datter og du bestemmer. Du er voksen, og moren din har ingenting hun skulle ha sagt. Om det er slik de behandler barn i barnehagen der hun jobber, ville jeg tatt en telefon ... Det finnes bedre måter å gjøre det på. Jeg passet nevøen min en gang, og da jeg skulle legge han til å sove, slo han seg helt vrang. Han ville absolutt ikke legge seg. Jeg prøvde å legge han ned i senge og roe han ned, men han reiste seg opp og var helt hysterisk. Uansett hva jeg gjorde, så hylte og gråt han. Jeg bar på han, men han ville ikke bli bært engang. Til slutt satte jeg han ned i kosestolen hans, og han ble stille, og sovnet på 1-2-3. Jeg skjønner fortsatt den dag i dag ikke hva som skjedde, men så lenge jeg bevarte roen så ville jeg finne en løsning som fungerte. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #16 Skrevet 22. desember 2013 Hvis jenta er nesten 3 år og ikke kan legges på normalt vis er det vel på tide å øve, og se over om hun faktisk får nok søvn og har gode nok rutiner? Men nei, det er ikke greit å holde et barn nede. Anonymous poster hash: 0d2b4...74d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #17 Skrevet 22. desember 2013 Hvis jenta er nesten 3 år og ikke kan legges på normalt vis er det vel på tide å øve, og se over om hun faktisk får nok søvn og har gode nok rutiner? Men nei, det er ikke greit å holde et barn nede. Anonymous poster hash: 0d2b4...74d Hun var greiere å legge før. Nå har hun begynt å trasse skikkelig på enkelte områder sånn som påkledning og legging. Hun har faste rutiner til vanlig, vi begynner kveldsstellet senest 19.30, og er vel i seng senest i 20-tiden. Men noen ganger tar det tid før hun sovner. Nå når vi var på besøk hos foreldrene mine ble klokken over 21 før hun kom i seng, og det var nok litt for sent for henne. ts Anonymous poster hash: c4337...071 1
Kittykat Skrevet 22. desember 2013 #18 Skrevet 22. desember 2013 (endret) Nei, det er ikke greit i det hele tatt! Og hvis noen hadde gjort dette mot mine barn når de var små, så hadde jeg eksplodert Det burde ikke være praksis i noen barnehager, for å si det rett ut. Hvis barnet ikke vil sove, så legger man seg ned i sengen med barnet, leser en bok, synger god natt-sang e.l., men man holder ikke barnet fast for at det skal sovne. Hvordan hadde din mor likt det hvis noen holdt henne fast mot hennes vilje? Tror ikke hun ville likt det så veldig.... Det er ditt barn og dermed du som bestemmer. Din mor har ikke noe hun skulle ha sagt. En gang når datteren vår var liten, ca 2-3 år, så var hun faktisk våken av og på en hel natt. Hun var overtrøtt og klarte ikke å sovne skikkelig. Vi lå i sengen med henne og trøstet henne og etter det som virket som en evighet, sovnet hun. Vi var slitne og trøtte ja, men det kunne ikke falt oss inn å holde henne fast. Endret 22. desember 2013 av Kittykat
Gjest smooch Skrevet 22. desember 2013 #19 Skrevet 22. desember 2013 Ikke greit! Barn er sårbare og blir fortere redde enn det voksne blir, så å gjøre dette kan umulig føre til noe godt. I verste fall kan jo legging bli til noe negativt, og det skal det jo ikke være. Du får ta en prat med moren din og sende inn en klage til barnehagen som du sier. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #20 Skrevet 22. desember 2013 Da legger man seg ned med barnet og holder forsiktig rundt det(holder i hånden feks) og helper de til å roe seg om barnet trenger den hjelpen. Fysisk hjelp til å roe ned må av og til til, men det skal gjøres med kos og omtanke og ikke tvang. Anonymous poster hash: 018e8...0f5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå