Gå til innhold

En uke treningsfri, vil jeg gå opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trener vanligvis ca 5 dager i uken, og er litt aktiv uten om dette. Vil jeg, med en ukes treningsfri, gå opp i vekt? Jeg skal ikke spise noe mer enn vanlig.

Grunnen til at jeg skal ta fri er både fordig treningssenteret er stengt, men også fordig jeg kjenner meg litt sliten i kroppen. Er bare så redd for å gå opp i vekt. Trener vanligvi kondisjon :)

Anonymous poster hash: 3f962...1a6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kalorier ut vs kalorier inn gjelder fortsatt, spiser du dødsmye vil du mest sannsynlig gå opp. Spiser du mindre vil du gå ned...

om du bare driver med cardio kan du vel løpe eller gå deg noen turer ute? eller enda bedre noen skiturer om det er snø der du bor?

Anonymous poster hash: 6a537...6fb
  • Liker 1
Skrevet

Sorry, men du virker hysterisk opptatt av vekt og kosthold. Tro meg, det er ikke verdens undergang om du legger på deg noen gram. Så fremst du ikke skal stille i en konkurranse der vekt er av betydning rett etter jula, synes jeg du skal slappe av litt.

Anonymous poster hash: 1d6b9...817

Anonymous poster hash: 1d6b9...817
  • Liker 2
Skrevet

Uten å si noe sikkert, tviler jeg at du går noe spesielt opp i vekt. Er du sliten i kroppen, trenger du å hvile, og da kan du i tillegg komme sterkere tilbake en uke senere. Og om du i "verste fall" skulle gå opp et kilo, så renner det fort av igjen når du starter med treningen, siden du er såpass aktiv som du er! :-)

For min del er jeg ikke bekymret for om jeg går opp i vekt etter en treningsfri uke, men jeg tenker mer på hvor tung første treningsøkt etter denne perioden er. Har opplevd det flere ganger, og har vært rimelig død etter den første økta :P Men så blir alt som normalt igjen! :-) Treningsfrie uker gjør bare godt for kroppen (dersom du ikke har det hele tiden, haha) ;)

• Liker 1
Skrevet

Skal vel vise kroppen på facebook som resten av fjortisa.

Anonymous poster hash: 3b6e5...3e9

Skrevet

Jeg har treningsfri i hele desember (altså godt over en uke!) grunnet ekstremt mye overtid første del av måneden og så julestress og stengt treningssenter og dårlig vær siste del av måneden. Har foreløpig ikke lagt på meg et gram, og hvis jeg legger på meg siste del av måneden er det på grunn av ekstrem pinnekjøttfråtsing, ikke en direkte følge av manglende trening.

Anonymous poster hash: 7de45...a26
Gjest kassycat
Skrevet (endret)

har ikke trent på et halvt år....har gått opp to kg. Etter jul asså, da dæven..

Skal ta kroppsanalyse for å skremme meg selv litt, vil tro det er veldig mye fett i forhold til muskler!

Endret av kassycat
Skrevet

Du legger ikke på deg av å ikke trene på en uke.

Anonymous poster hash: c679b...130
Gjest navnelapp
Skrevet

Viss du skulle lagt på deg masse på ei veke ved å ikkje trene så ville ein jo gått ned masse av å trene i ei veke. Det gjer ein ikkje. Kroppen er utruleg robust, og har ein tendens til å halde seg på den vekta ein er på, ved normalt matinntak. Dette merkar dei fleste som prøver å gå ned i vekt, det er liksom ein slags motstand mot vektnedgang som det skal litt til for å overvinne. Den same motstanden er det oppover viss du elles lever den same typen liv. Det skal gå ein god del meir enn ei veke for å merke vektoppgang. Men som Ingvilddd over seier, oppstarten er tung. :P

Skrevet

Det kommer nok ikke til å spille noen rolle. Du kommer sikkert til å få skikkelig bra treninger igjen når du begynner på an igjen.

Selv om du har treningsfri så trenger du ikke å være aktivitetsfri og sengeliggende i 7 dager. Vær i aktivitet. Gå turer med familien, hjelp til med renhold, mat, etc, der du skal ha juleselskap osv.

Sov godt og nyt en liten friperiode. Alle trenger det i blant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...