mandel92 Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har to supergode venninner, men det er en ting som irriterer meg veldig; de klager over at de spiser så mye og hvor mett de er, når de nesten ikke har spist noe. Hun ene hadde spist to biter pizza, og så begynner hun å syte over hvor mett hun er og hvor mye hun har overspist i det siste, og der sitter jeg og har spist tre biter og er enda ikke mett. Hvis hun mener hun har overspist etter å ha spist en halv hamburger eller to biter pizza, hva tenker hun om meg da? Bare jeg som synes det er irriterende?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Jeg kan overspise meg på to pizzastykker. Og jeg hater å overspise. Liker ikke følelsen av å være stappmett. Noe jeg egentlig er fornøyd med, for jeg liker ikke fråtsing - uansett hva man fråtser i. Ikke er jeg spiseforstyrret heller, men vil faktisk tro at jeg har et sunnere syn på matmengde enn ganske mange andre. Folk spiser jo for mye generelt. Jeg er veldig glad i mat og jeg spiser flere måltider i løpet av en dag. Jeg ligger også på riktig inntak av kalorier i løpet av en dag. Om du er overvektig, vil jeg si at jeg hadde vært litt fordømmende ovenfor deg om du hadde spist tre-ganger så mye som meg, for så å klage på at du er overvektig. Og det har jeg sett for mye av. Folk stapper i seg fet mat i store mengder, og enten klager de på at de er tykke, eller de kritiserer meg for å være slank Anonymous poster hash: 8d8bf...80d
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Jeg synes det er kjempeirriterende generelt, men ekstra ille når vi spiser det samme. Jeg var hos ei venninne som lagde deilige fylte pitabrød, og da hun hadde spist to satt hun seg tilbake og sa at hun sprakk fordi hun var så stappmett og hadde "spist såååå mye". Hva gjorde hun etterpå? Tvang i meg et tredje pitabrød og sa "du må jo spise mer". Det blir for dumt. Vi er begge like slanke. Når vi spiser porsjonspizza ute sier hun også at hun har spist sååå mye. Til slutt ble jeg så lei at jeg så henne inn i øynene og sa "VI SPISER BEGGE TO PIZZA, VI HAR SPIST LIKE MYE". Anonymous poster hash: aa5b2...5ae 1
mandel92 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2013 Jeg er ikke overvektig;) Men tingen er; de overspiser ikke. Ingen av de spiser 2000 kcal om dagen, og de kommer ikke til å legge på seg av å spise en halv hamburger og et rundstykke om dagen. Og det er irriterende for meg å høre at de overspiser når det er langt fra tilfellet, og jeg spiser mer enn dem. Det er irriterende for meg å høre dem klage på at de er feite, når de er like slanke eller slankere enn meg.
mandel92 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2013 Jeg synes det er kjempeirriterende generelt, men ekstra ille når vi spiser det samme. Jeg var hos ei venninne som lagde deilige fylte pitabrød, og da hun hadde spist to satt hun seg tilbake og sa at hun sprakk fordi hun var så stappmett og hadde "spist såååå mye". Hva gjorde hun etterpå? Tvang i meg et tredje pitabrød og sa "du må jo spise mer". Det blir for dumt. Vi er begge like slanke. Når vi spiser porsjonspizza ute sier hun også at hun har spist sååå mye. Til slutt ble jeg så lei at jeg så henne inn i øynene og sa "VI SPISER BEGGE TO PIZZA, VI HAR SPIST LIKE MYE". Anonymous poster hash: aa5b2...5ae Tror det ligger litt prestisje i å spise minst. Kjenner meg igjen i den der. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 De kan føle de overspiser. De kan ha små magesekker og føle seg uvelt stappmett. Så de behøver ikke å lyve her. Å skryte av å spise minst, mens de fråtser når de er alene, blir for dumt. Hender noen gjør dette også. Anonymous poster hash: 8d8bf...80d 2
heiduderborte Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Alle er forskjellige! Jeg føler meg også stappmett etter 2 biter, i motsettning til min venninde. Jeg ser ikke ned på henne av den grunn, det er jo teit. Kanskje magesekken din er litt større? da har man jo lyst på mer mat. 1
Pringle Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Jeg er enig med flere her. Appetitten er forskjellig fra person fra person, og har også med vane å gjøre. Jeg har testet ut dette i noen uker nå på meg selv, jeg har gått litt ned i vekt, og jeg merker at jeg kjenner bedre at jeg er mett, på mindre mengde mat enn før. Tidligere har jeg pleid å overspise voldsomt, jeg har ikke kjent at jeg har blitt mett, før det var for sent og jeg hadde forspist meg. Jeg har ergret meg over at jeg stadig ble så overmett, og tyngre og tyngre, men ikke klart å ta tak i det. Nå beregner jeg hvor mye jeg bør spise på forhånd, og jeg pleier å bli passe mett. Det er deilig og befriende. Noen ganger tar det litt lenger tid enn ellers å kjenne mettheten, men den kommer alltid.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Det må være lov å være forskjellige, men det er irriterende når det må proklameres så voldsomt. Som om man skal applaudere at du er småspist. "Du blir stappmett av to knekkebrød ja, akkurat! Flott for deg..!" Eh.. ? Anonymous poster hash: 4a03e...16c 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #10 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har to supergode venninner, men det er en ting som irriterer meg veldig; de klager over at de spiser så mye og hvor mett de er, når de nesten ikke har spist noe. Hun ene hadde spist to biter pizza, og så begynner hun å syte over hvor mett hun er og hvor mye hun har overspist i det siste, og der sitter jeg og har spist tre biter og er enda ikke mett. Hvis hun mener hun har overspist etter å ha spist en halv hamburger eller to biter pizza, hva tenker hun om meg da? Bare jeg som synes det er irriterende? Hun tenker nok ikke noe om deg. Jeg har også en tendens til å uttale at jeg har overspist, og nå vet jo ikke folk hva jeg har spist den dagen. Kan hende jeg har spist masse usunt og når jeg da i tillegg klarer å spise pizza, er jeg stappmett og mener at jeg har overspist. Det skal sies at jeg klarer å spise store mengder med pizza, men ikke alltid. Anonymous poster hash: 28cf5...a64
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Folk er forskjellige for noen holder det med to knekkebrø for å bli mett og holde vekta. Andre kan spise 5 knekkebrød og fortsatt være sulten, men gå ned i vekt. Anonymous poster hash: dc98b...eb1
mandel92 Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 22. desember 2013 Altså det er greit å nevne at man er mett. Men når man under hele måltidet klager over hvor mett man er, hvor feit man er og hvor mye man har spist, synes jeg det er irriterende. Og jeg blir veldig usikker på meg selv, og jeg tør ikke spise opp maten min, selv om ingen av oss har overspist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå