AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 Gutten min på 3.5 år har i noen mnd tisset litt på potte og do når han selv har funnet det for godt. Han har også begynt å si ifra at mens han bæsjer i bleie. Vi har også en snart toåring og venter baby til våren, så for et par dager siden fikk jeg helt nok av dritbleier. Sa til 3.5-åringen at nå slutter vi med bleie, nå er du stor gutt. Så tok vi på truse og siden har han gått uten bleie bortsett fra på natta. Han syntes det var greit og det har gått veldig bra egentlig. Har både bæsjet og tisset på do. Vi spør han ganske ofte om han kjenner noe, men stort sett han han funnet ut selv at han skal på do. Det jeg lurer på er at han har også hatt tre-fire uhell. Er dette noe jeg kan regne med. Eller er det et tegn på at han ikke er klar? Hvordan er det å sende han i bhg i morgen uten bleie? Kan jeg forvente at de følger opp og minner han på å gå på do? Blir bare en dag nå så har han fri til over nyttår.Anonymous poster hash: 104d5...0fb
Kara W Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Noe uhell må man regne med, men det bør være en merkbar nedgang. Dersom barnet tisser/bæsjer på seg flere ganger om dagen så kan det virke veldig demotiverende på dem. Hør med barnehagen hva de synes. Lever uten bleier, og forklar dem situasjonen. Vanlige avtaler er f.eks at de bruker bleie ute, men har truse inne. Eller at de kan leveres uten bleier, og så tar med på etter første uhell. Siste dag i barnehagen kan være både kaotisk eller rolig, kommende an på hvor mange barn og voksne som er der. Er det svært kaotisk kan det være like greit å ha på bleie, og ev avtale med gutten at han skal få noe dersom han ikke tisser i den?
Nordvesta Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Uhell må man regne med når barna slutter med bleie. Snakk med barnehagen om at han har sluttet med bleie, ikke ta på ham bleie igjen (når dere er godt i gang med bleieslutt er det ikke noe poeng i å forvirre ungen med bleier på igjen) og ta med MYE ekstra skift. I vår barnehage er det veldig få barn som skal i barnehagen i morgen. Så det kan være at gutten din får en rolig dag med mange voksne på jobb som kan følge opp dogåingen. Og skjer det uhell så kan de skifte på ham. Ingen stor krise det Lykke til med bleieslutt!
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Snart fire år og bruker bleie enda? Lurer på hvor mye en barnehage kan tilby hvis alle i en alder av over tre år må byttes bleie på... Har han ellers en normal utvikling eller er det dere foreldre som ikke har hatt tid til å vaske tøy? Anonymous poster hash: 9d934...76b
Sushi Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Du kan forvente at barnehagen følger opp ja! Skulle bare mangle at de legger til rette for bleieslutt. Ville tatt med alle bleiene hjem og vært klar på at det ikke var aktuelt å snu. Uhell er vanlig i starten
Ulrikke Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Som ped.leder sier jeg bare: klart du skal levere i barnehagen uten bleie! Noe annet blir HELT feil!
Vasa Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Det kan hende det blir noen uhell, men ikke sett på bleie. Ikke inne i allefall. Gutten min var også 3,5 år når han sluttet med bleie. Når vi bestemte oss for å slutte med bleie, sluttet vi. Hadde vel på om natten 1-2 uker etter vi tok den på dagen. Den 1 uka var det mye uhell, 2 uka litt mindre og etter 4 uker var det nesten ikke flere uhell. Var lei og holdt på å gi opp den 1 uka. Men holdt ut. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 3,5? Det er ikke brått, det er ett år seinere enn nødvendig. Han har vært klar i over ett år. Selvfølgelig kan dere forvente noen uhell, det betyr ikke at han må bruke bleie, store gutten! Anonymous poster hash: fde97...cb3
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 23. desember 2013 #9 Skrevet 23. desember 2013 Noen uhell må man alltids regne med. Du kan absolutt forvente av barnehagen at de minner ham på å gå på do.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #10 Skrevet 23. desember 2013 3,5? Det er ikke brått, det er ett år seinere enn nødvendig. Han har vært klar i over ett år. Selvfølgelig kan dere forvente noen uhell, det betyr ikke at han må bruke bleie, store gutten!Anonymous poster hash: fde97...cb3 Gutter er som regel litt senere ute med dette enn jenter. Anonymous poster hash: a3a3c...fbe
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2013 #11 Skrevet 29. desember 2013 3,5? Det er ikke brått, det er ett år seinere enn nødvendig. Han har vært klar i over ett år. Selvfølgelig kan dere forvente noen uhell, det betyr ikke at han må bruke bleie, store gutten! Anonymous poster hash: fde97...cb3 Det er brå slutt uansett alder. Gutter er ofte seinere en jenter. Så når de plutselig er klar er klar kan det være brå slutt. Vi er heldigvis forskjellige.Anonymous poster hash: dcf9e...052
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå