Chrizzy Skrevet 22. desember 2013 #1 Skrevet 22. desember 2013 (endret) Alle vet at Pjoter banker kona si, men broderskapet gjør ingenting. Så blir han dømt, etter 20 år, kona får nok og anmelder han. Da blir han utestengt, for nå vet hele byen det. Er dette et muligens reelt scenario? Jeg er ute etter dritt om losjer, rett og slett. Hva er potensielt dårlig med de, jeg vet alt det der om at de donerer penger og alt det fine, men jeg er ute etter det dårlig, hva som evt i gitte situasjoner kan være dårlig... Endret 22. desember 2013 av Chrizzy
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Altså det er jo mafia. De støtter sine egne og sørger bedre for de. Som Jehovas Vitner. Har du feks frimurerring på hånden og blir stoppet av en politimann som er frimurer fordi du kjører for fort, så kan du fort slippe boten når han ser at du er frimurer. Mener det er skrevet en bok om det eller noe? Anonymous poster hash: ffec2...5b0
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #3 Skrevet 22. desember 2013 Altså det er jo mafia. De støtter sine egne og sørger bedre for de. Som Jehovas Vitner. Har du feks frimurerring på hånden og blir stoppet av en politimann som er frimurer fordi du kjører for fort, så kan du fort slippe boten når han ser at du er frimurer. Mener det er skrevet en bok om det eller noe? Anonymous poster hash: ffec2...5b0 Bullshit. Folk elsker å fortelle og holde liv i myter, men det er bare tull.Anonymous poster hash: d981e...4ea 5
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #4 Skrevet 24. desember 2013 Hvorfor er du ute etter dritt om losjer? Er selv medlem av en losje, og det er bare positivt! Sterkt samhold og fellesskap:) Anonymous poster hash: 9961f...e23 2
Gjest Funky Punk Skrevet 24. desember 2013 #5 Skrevet 24. desember 2013 Er en ganske stort losj her i byen. Bare "viktige" mennesker som er medlem. Kjenner et par av dem, bl.a en politisjef. Her i byen er det iallefall slik at de beskytter sine egne medlemmer så langt det er overhode mulig, mens vanlige mennesker ikke får den samme "servicen" Dette er ikke noe jeg bare tror eller har hørt fra andre, men fått vite fra noen av losjens egne medlemmer.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #6 Skrevet 24. desember 2013 Er en ganske stort losj her i byen. Bare "viktige" mennesker som er medlem. Kjenner et par av dem, bl.a en politisjef. Her i byen er det iallefall slik at de beskytter sine egne medlemmer så langt det er overhode mulig, mens vanlige mennesker ikke får den samme "servicen" Dette er ikke noe jeg bare tror eller har hørt fra andre, men fått vite fra noen av losjens egne medlemmer. Og da er det selvsagt sant? Hvis dette er riktig, synes jeg du skulle melde dette inn sentralt til ordenen, for slik skal det ikke være. Det er helt forbudt. Du kan kontakte ordenen her: www.frimurer.noAnonymous poster hash: d981e...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #7 Skrevet 25. desember 2013 Altså det er jo mafia. De støtter sine egne og sørger bedre for de. Som Jehovas Vitner. Har du feks frimurerring på hånden og blir stoppet av en politimann som er frimurer fordi du kjører for fort, så kan du fort slippe boten når han ser at du er frimurer. Mener det er skrevet en bok om det eller noe? Anonymous poster hash: ffec2...5b0 Ja, for man kan jo stole på alt som skrives og sies om losjen. Hilsen en som har mannen sin i 3.grad. Anonymous poster hash: 8b981...f32
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #8 Skrevet 25. desember 2013 Alle vet at Pjoter banker kona si, men broderskapet gjør ingenting. Så blir han dømt, etter 20 år, kona får nok og anmelder han. Da blir han utestengt, for nå vet hele byen det.Er dette et muligens reelt scenario? Jeg er ute etter dritt om losjer, rett og slett. Hva er potensielt dårlig med de, jeg vet alt det der om at de donerer penger og alt det fine, men jeg er ute etter det dårlig, hva som evt i gitte situasjoner kan være dårlig... Nei. Jeg vil gjerne nevne tre "regler" som losjen har 3 rettesnorer for hva man skal prioritere: Først kommer familien, så kommer jobben, og så kommer losjen. Anonymous poster hash: 8b981...f32
Chrizzy Skrevet 10. august 2015 Forfatter #9 Skrevet 10. august 2015 Jeg synes det skulle vært ulovlig med sånn type virksomhet som losjer bedriver. Hadde aldri sagt ja til å bli med på noe slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Og da er det selvsagt sant? Hvis dette er riktig, synes jeg du skulle melde dette inn sentralt til ordenen, for slik skal det ikke være. Det er helt forbudt. Du kan kontakte ordenen her: www.frimurer.noAnonymous poster hash: d981e...4ea Er du helt seriøs? Melde fra til frimurer ordenen om at noen av medlemmene dems får fordeler? Det er jo nettopp det som er en del av hele broderskapet der. De støtter og hjelper hverandre. Er en frimurer i rettsak og en frimurer dommer får saken , så blir han dømt uskyldig. Dette var det en politibetjent fra nordnorge som tok opp i media for noen år siden og sa at nok var nok. Vet også om tilfeller der frimurere har blitt stoppa for å kjøre for fort, vist ringen sin til politiet og fått kjøre videre uten spørsmål, og lå selv på rom på sykehus med en frimurer for noen år tilbake og overhørte samtale han hadde med legen der de begynte å snakke om ordenen og 5 minutter senere kom personalet inn med en skikkelig digg stol og sånn til han og han fikk bedre tilsyn og mat enn oss andre på rommet. Det eneste man kan få ut av å "tyste" på en frimurer til en annen frimurer, er at de blir oppmerksom på at du er en trussel for de, og kan finne på å stalke og skremme deg på samme måten som scientologene gjør. Anonymous poster hash: fa39c...7db 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Se også på politikerene våre, de med makt er medlem av losjer. torvald stoltenberg, jens stoltenberg, jonas gahr støre, erna og siv. Mener bondevik også var det. Det er et programmert broderskap alt sammen, det gjelder i hele verden. Hvem vi stemmer på har ikke en dritt å si for losjene har makta over regjeringa. Ikke tilfeldig at hovedfrimurerlosjen i oslo ligger i nabobygget til stortinget. Anonymous poster hash: fa39c...7db 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Se også på politikerene våre, de med makt er medlem av losjer. torvald stoltenberg, jens stoltenberg, jonas gahr støre, erna og siv. Mener bondevik også var det. Det er et programmert broderskap alt sammen, det gjelder i hele verden. Hvem vi stemmer på har ikke en dritt å si for losjene har makta over regjeringa. Ikke tilfeldig at hovedfrimurerlosjen i oslo ligger i nabobygget til stortinget. Anonymous poster hash: fa39c...7db Hva mener du når du sier: " de med makt er medlem av losjer. torvald stoltenberg, jens stoltenberg, jonas gahr støre, erna og siv." Hvor mener du de er medlemmer? Anonymous poster hash: 33f80...2fe
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Pappa er losjemedlem. De drikker øl og gjør hyggelige ting for byen. Tror jeg må tipse ham om at han må bytte losje for det er tydeligvis kulere folk andre steder. Han er tømrer forresten. Masse makt over ved. Så om han viser ringen sin til et tre, så deler den seg opp til vedkubber selv. Helt sant. Anonymous poster hash: 497b8...53d 5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Er du helt seriøs? Melde fra til frimurer ordenen om at noen av medlemmene dems får fordeler?Det er jo nettopp det som er en del av hele broderskapet der.De støtter og hjelper hverandre. Er en frimurer i rettsak og en frimurer dommer får saken , så blir han dømt uskyldig. Dette var det en politibetjent fra nordnorge som tok opp i media for noen år siden og sa at nok var nok. Vet også om tilfeller der frimurere har blitt stoppa for å kjøre for fort, vist ringen sin til politiet og fått kjøre videre uten spørsmål, og lå selv på rom på sykehus med en frimurer for noen år tilbake og overhørte samtale han hadde med legen der de begynte å snakke om ordenen og 5 minutter senere kom personalet inn med en skikkelig digg stol og sånn til han og han fikk bedre tilsyn og mat enn oss andre på rommet.Det eneste man kan få ut av å "tyste" på en frimurer til en annen frimurer, er at de blir oppmerksom på at du er en trussel for de, og kan finne på å stalke og skremme deg på samme måten som scientologene gjør. Anonymous poster hash: fa39c...7db Dette er paranoid sprøyt av verste sort. Det har vært flere granskninger av slike saker etter tips (slik som politimannen Roy Riksmoens sak i fjor), og selv om alle disse har hatt felles at ingen frimurere eller assosierte var medlem av kommisjonene, så fant man altså ingen saker der frimurere er blitt tilgodesett av rettsvesenet. Det gjelder samme habilitetsregler for frimurere som for medlemmer av andre foreninger og organisasjoner. Alle ritualer er blitt avslørt gjentatte ganger, og har vakt lite oppstyr - rett og slett fordi de ikke inneholder noe sjokkerende. Se også på politikerene våre, de med makt er medlem av losjer. torvald stoltenberg, jens stoltenberg, jonas gahr støre, erna og siv. Mener bondevik også var det. Det er et programmert broderskap alt sammen, det gjelder i hele verden. Hvem vi stemmer på har ikke en dritt å si for losjene har makta over regjeringa. Ikke tilfeldig at hovedfrimurerlosjen i oslo ligger i nabobygget til stortinget. Anonymous poster hash: fa39c...7db Ingen av disse er, eller har vært frimurere. Du kan selv konstatere dette ved å gå til nærmeste bibliotek og be om å få se "matrikkel for den norske frimurerorden". Disse utkommer årlig, og inneholder fortegnelse over alle norske frimurere. Det er et offentlig dokument som ingen nektes innsyn i. Frimurerlogen er forøvrig ikke åpen for kvinner, så påstanden din er ganske underlig. Av profilerte politikere med logemedlemskap har det vel i senere tid kun vært Jon G. Bernander og Svein Ludvigsen (var det han het - fiskeriministeren?) som har vært medlemmer. Sistnevnte trådte ut av ordenen for ikke å så splid blant velgerne.Anonymous poster hash: d981e...4ea
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Er du helt seriøs? Melde fra til frimurer ordenen om at noen av medlemmene dems får fordeler? Anonymous poster hash: fa39c...7db Selvfølgelig er jeg seriøs. Dette bryter med alt ordenen står for. Jeg er en av de få som faktisk får lønn fra ordenen - jeg vet godt hva jeg snakker om. Det du beskriver strider mot alle frimurerprinsipper, og er i direkte konflikt med ordenens lover.Anonymous poster hash: d981e...4ea
nordpedant Skrevet 11. august 2015 #16 Skrevet 11. august 2015 Man skal huske at alle «vet» veldig mye, særlig i slike organisasjoner. Frem til man faktisk vet, eller noen dømmes, så er det ofte rykter. Det er vanskelig å handle ut fra rykter, og stort sett umulig å få dem bekreftet.
Chrizzy Skrevet 11. august 2015 Forfatter #17 Skrevet 11. august 2015 Da jeg var tenåring stjal en venninne av meg på en butikk, vi bodde på et relativt lite sted. Hun ble i alle fall tatt der og da, damen som eide butikken sa på bakrommet, i hemmelighet, til venninnen min at de hadde en klubb her i byen og hvis hun stjal på den her måten kunne hun få dårlig rykte, for på dette her stedetvsnakket man om sånne ting. Har lurt ofte på hvorfor hun sa det, så kom jeg på at den avdøde bestefaren til venninnen min også var med i den losjen, visst nok høy rang. Det er et fille eksempel, men for meg forteller det mye. De fleste, småmedlemmer og folk, er nok bare der for at de er nyttige, og jevnt over virker jo folk kvalmt stolt at å være en del av sånt her. I liten skala er det snakk om å avtale priser i et marked, det er faktisk ulovlig, gjøre hverandre tjenester og lignende småtteri. Men hva er det i en større skala??
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #18 Skrevet 11. august 2015 En artikkel i avisen viser om en mann står tiltalt i retten,og han er i samme losje som dommeren,så er sannsynligheten for å bli frikjent storAnonymous poster hash: a0099...aff 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2015 #19 Skrevet 11. august 2015 En artikkel i avisen viser om en mann står tiltalt i retten,og han er i samme losje som dommeren,så er sannsynligheten for å bli frikjent storAnonymous poster hash: a0099...aff Og de uavhengige granskningene som har vært av slike saker har ikke avdekket noe slikt. Derimot finnes det flere saker der medlemmer blitt utestengt av ordenen for ulovlig forretningssamarbeis under henvianing til logemedlemsskap, og siden dømt til fengselsstraff (f. Eks. Finance Credit-saken).Anonymous poster hash: d981e...4ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå