Gå til innhold

Nok en søvnløs natt (snorkende mann )

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er helg.. Men får jeg sove? NEI! Har vært oppe siden kl kvart på fire og da har jeg ligget og vridd meg i hele natt pga den snorkende mannen.

Jeg får aldri sovet ut når vi ligger sammen. Prøvde å legge meg på gjesterommet, men der var det iskaldt, så har sittet oppe i flere timer i stua nå.

Hva er det med menn og den der snorkingen?

Har hatt flere samboere og kjærester og nesten samtlige snorker!!!

Er så lei!

Flere med samme problem?

Anonymous poster hash: b3ecf...5e7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han snorker så ille at du ikke får sove, bør han gå og legge seg et annet sted.

Anonymous poster hash: 9e20d...760
Skrevet

Kjøp deg ørepropper:)

Apoteket har mange forskjellige typer, jeg bruker en sort som ser ut som gele, de former seg fint etter øret og er ikke ubehagelig å sove med.

Er selv gift med en snorkemann:)

• Liker 1
Skrevet

Men er det ikke fare for at de går inni øret da?

Skrevet

Kjøp deg ørepropper:)

Apoteket har mange forskjellige typer, jeg bruker en sort som ser ut som gele, de former seg fint etter øret og er ikke ubehagelig å sove med.

Er selv gift med en snorkemann:)

Våkner man av vekkerklokka da?

• Liker 1
Skrevet

Be han om å sjekke seg hos lege. Dette kan han ikke noe for, men ofte kan enkle inngrep gjøre nattesøvnen hans bedre. Sliter han i tillegg med pustestopp så kan det være direkte skadelig for han. Det finnes også andre alternativer, som pustemaskiner som gjør nattesøvnen bedre.

Snorking bør tas alvorlig og gjøres noe med.

• Liker 1
Skrevet

Ta gjesterommet i fast bruk. Regelmessig bruk av ørepropper er ikke bra for ørene. Det kan danne seg kondens i øregangen, noe som øker faren for mellomørebetennelse.

Snorkespray hjelper faktisk, så hvis dere skal fortsette å sove sammen, kan det være en mulighet.

Og, som personen over sier, bør han utredes hos lege hvis han har kraftig snorking og pustestopp. Men jeg kan garantere deg at hvis han bruker pustemaskin om natten, får du ikke sove. Den durer noe voldsomt.

Anonymous poster hash: b5f8f...4f3
  • Liker 4
Skrevet

Vekk han, og be han legge seg inn på gjesterommet. Det er jo du som ikke får sove.

Anonymous poster hash: 46756...41d
Skrevet (endret)

Våkner man av vekkerklokka da?

Jeg våkner når klokka ringer iallefall…. Bruker vekkerklokke på mobilen, og stiller lyden litt opp.

Edit;

Har brukt ørepropper i mange år, og er ikke plaget av kondens i ørene…..ei heller ørebetennelse.

Endret av Pomperipossa
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor ikke bare ha hvert sitt soverom? Dere har vell ikke gjester så ofte, annet enn at en av dere kan sover der? Men, varm det opp i løpet av dagen da, slik at du får sove til kvelden.

• Liker 2
Skrevet

Vekk han, og be han legge seg inn på gjesterommet. Det er jo du som ikke får sove.

Så logikken når man ikke får sove er å vekke noen som får sove. Jaaaaa!

Anonymous poster hash: 2b6af...04d

• Liker 2
Skrevet

Helt riktig. Jaaaaa!!

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker ørepropper, mye hyggeligere det enn å sove på hvert sitt rom. Jeg hører ringeklokken - den er på en helt annen frekvens enn den snorkingen heldigvis.

• Liker 1
Skrevet

Jeg våkner når klokka ringer iallefall. Bruker vekkerklokke på mobilen, og stiller lyden litt opp.

Edit;

Har brukt ørepropper i mange år, og er ikke plaget av kondens i ørene..ei heller ørebetennelse.

Samme her!

Fikk ufattelig mye bedre søvnkvalitet etter at jeg startet å bruke ørepropper. Nå snorker ikke min mann så mye, men jeg reagerer på lyder generelt.

Vekkeklokke, brannalarm o.l våkner jeg uten problem av. Ørepropper er(dessverre ;) ) ikke helt lydtett :)

Skrevet

Han snorker noe enormt, men av og til snorker han ikke så høyt. Men er så stusselig at vi må sove hver for oss pga hans snorking. Jeg bruker å dytte han på siden, men det hjelper ikke :(

Har brukt å lagt meg på gjesterommet, men senga der er så ekkel :P

Dobbeltsenga er mye bedre å ligge i

Skrevet

Klyp han i nesen hvis han sover med lukket munn :)

Skrevet

Men det er jo mitt soverom og mitt hus og mi seng, men jeg som ikke får sove :(

Skrevet

Samme her!

Fikk ufattelig mye bedre søvnkvalitet etter at jeg startet å bruke ørepropper. Nå snorker ikke min mann så mye, men jeg reagerer på lyder generelt.

Vekkeklokke, brannalarm o.l våkner jeg uten problem av. Ørepropper er(dessverre ;) ) ikke helt lydtett :)

Har du link til gode øreplugger , eller navnet på dem så jeg vet hva jeg skal lete etter?

Skrevet

Men det er jo mitt soverom og mitt hus og mi seng, men jeg som ikke får sove :(

Så be han som er problemet om å legge seg på gjesterommet da? Eller så får han dra til legen og snakke om hva som kan gjøres med snorkinga.

Skrevet

Så hvorfor skal hun vekke han og jage han ut av soverommet? Tror du han snorker med vilje eller? Dette er jo et problem han ikke kan noe for, og det da ingen logikk i at det er han som skal forlate rommet og ikke henne.

Det første de bør gjøre er å oppsøke lege. Veldig mange får bukt med snorkingen, det finnes mange gode metoder i dag. Men for noen nytter det ikke. Da må andre ting vurderes.

Det er nevnt ørepropper. Det er en god idé. Finnes mange komfortable propper i dag, ikke slike gule skumgummigdritt man hadde for noen år sidne.

Alternativt kan man vurdere å ha hvert sitt soverom, men dette er jo noe man bør snakke om og avtale, og ikke jage ut den ene midt på natta!

Anonymous poster hash: c71fe...13b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...