Gå til innhold

Klump i magen. Gjorde jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen har hatt et merkelig forhold etter det ble slutt, hvor jeg flere ganger har måttet legge mine egne følelser til side for å prøve å hjelpe han med hans problemer, som for eksempel at han forelsket seg i en dame han ikke kunne ha..

Jeg ba han slutte å ta det opp med meg- men han kunne ikke prate om dette med noen andre enn nettopp meg følte han, så jeg hjalp han litt og var en stund den han ringte med når han hadde problemer med denne dama. Jeg kontaktet til og med henne for å be henne slutte å leke med følelsene hans, om det var det hun dreiv med.

I det siste har jeg begynt å ligge med han igjen.. Ikke fordi jeg tror vi kommer til å være noe forhold igjen, men han er en av veldig få mennesker jeg er trygg på, kan snakke med og vi hygger oss i hverandres selskap. For ikke å snakke om at sexen er veldig bra. Med andre ord, nytelse for der og da.

Her om dagen var jeg ute med venner og han dukket opp. Vi koste oss virkelig og han sa flere betryggende ord for meg om hvilken bra dame jeg var og hvilke dype følelser han har.. Jeg ble med han hjem.. Etterpå drar jeg hjem og sovner, og når jeg våkner ser jeg over 20 nye meldinger på facebook fra han.. Han forteller at forstyrrende ting i livet hans er kommet frem igjen (vil ikke gå i detalj om problemene det er snakk om pga fare for gjenkjennelse) og at han hadde drukket seg full og kontaktet denne dama uten hell og om hvor bekymret han var for at han kanskje hadde driti seg ut i forhold til henne.

Jeg kjente det brant inni meg. Men svarte helt rolig og kort siden disse problemene er reelle og ville ikke være egoistisk ved å fokusere på hva dette gjorde for MEG når det egentlig ikke var det virkelige problemet.. I tillegg er det jo snart jul. Men han slutter ikke og fortsetter å legge ut om at med henne kan han jo være 100% og det kan han ikke med noen andre..

Jeg svarer bare at "ok". Han skjønner nok jeg er irritert og unnskylder for at han var litt teit. Da klarer jeg ikke dy meg og skriver at det går helt fint og at jeg egentlig er like glad for at han sier det slik at illusjonene jeg har hatt ikke er der nå lenger. Han virker oppgitt og skriver at jeg jo er en viktig person for han også, men på en annen måte, men i hvert fall like mye.

Jeg var bare kald og svarte kort og avvisende tilbake. Nok er nok! Jeg kjenner jeg blir irritert på ny av å skrive om det, men føler også et stikk av dårlig samvittighet.. Her sitter jeg i en ganske så fin hverdag i hvert fall i forhold til hans, og jeg er oppriktig glad i han, men hvor mye skal man hjelpe og støtte før man får nok?

Anonymous poster hash: 27903...49c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han utnytter deg og bruker deg når ingen andre vil "leke" med ham.

RUN FORREST, RUN!

Anonymous poster hash: 136fb...933
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo helt tydelig at du ennå har følelser for han, vet han dette? Hvis ikke så ser han jo på deg som en venn han av og til ligger med, så i hans hodet gjør han ingenting galt. Du gjorde ingenting feil, men enten er du der for han som en venn, og ingenting annet. Eller så må du rett og slett trekke deg helt unna.

Skrevet

det her høres sinnsykt irriterende ut.. kom deg vekk fra han.

Skrevet

Det er jo helt tydelig at du ennå har følelser for han, vet han dette? Hvis ikke så ser han jo på deg som en venn han av og til ligger med, så i hans hodet gjør han ingenting galt. Du gjorde ingenting feil, men enten er du der for han som en venn, og ingenting annet. Eller så må du rett og slett trekke deg helt unna.

Ja, han vet det. I følge han har han det for meg også, men også for denne andre dama og uten evne til å se hvordan det sårer meg når han legger ut om detaljer om de to. Hele greia er veldig forvirrende siden jeg ikke vet om jeg skal se på det som en tillitserklæring eller en slags nedbrytende hersketeknikk..

Jeg har i hvert fall fått nok og det var overraskende lett å få slutt på det. Noe som igjen bekrefter at jeg kanskje ikke var så viktig, men jeg er også glad siden jeg vet ikke om jeg hadde klart å stå i mot om han hadde kjempet.

det her høres sinnsykt irriterende ut.. kom deg vekk fra han.

Takk, det er betryggende å høre andre egentlig bare si det. Mye rundt situasjonen har jeg holdt hemmelig så har ikke fått pratet med noen venner om det. Litt fordi jeg ikke vil tape ansikt (jeg ser på dette som svakt) og litt fordi jeg har fått vite en del ting som ikke må ut angående denne dama han er involvert i og jeg stoler ikke nok på noen til å fortelle det. Så det var godt å poste det her og få tilbakemeldinger om at jeg ikke har vært egoistisk..

Anonymous poster hash: 27903...49c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...