Sunshine Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Jeg er gravid og ofte småsulten og fysen utover kveldene. Søte ting frister ikke og jeg er ikke særlig glad i potetgull og sånn type snacks. Før hadde jeg alltid serranoskinke, og oliven liggende til sånt, men siden jeg ikke kan spise serranoskinke nå blir oliven litt kjedelig. Nå er jeg på jakt etter ting jeg kan putte i kjøleskapet som er lett å slenge sammen til et lite mellommåltid som også metter litt, men alt jeg kommer på er ting jeg ikke kan spise som gravid. Det har blitt en del lefse med krydderost og kokt skinke, og grønnsaker med dip men det er jeg lei av. Er det noen som vet om noe enkelt og smakfullt? Endret 22. desember 2013 av Sunshine
Gjest Superwoman! Skrevet 22. desember 2013 #2 Skrevet 22. desember 2013 Selleri med philedelphia/kremost er faktisk veldig godt! Nøtter, nachos med dip/guacamole, tørket frukt, wraps?
Sunshine Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 22. desember 2013 Jeg tåler ikke nøtter noe særlig og grønnsaker med dipvarianter synes jeg er kjedelig. Nachos er jeg like lite glad i som potetgull og tørket frukt er søtt..... Wraps kan gå, men hva skal jeg ha inni som er kjapt og enkelt? Jeg spiser ofte lefse og begynner å bli lei det også.
Gjest Haaploes Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Nå har ikke jeg peiling på ja-mat og nei-mat for gravide, men... Hva med kornblandinger for eksempel? Selv kan jeg gå og spise hjemmelagde knekkebrød som andre mennesker spiser kake - det kan jo være noe? Stekte poteter, grove vafler (røre holder seg i kjøleskapet i flere dager, kan også fryses), smoothie?
Sunshine Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2013 Kornblanding spiser jeg innimellom, i ulike varianter, med yoghurt, melk eller kesam. Men jeg er mer på jakt etter noe krydret/salt. Stekte poteter er en ide, men ikke fullt så raskt å lage om jeg ikke har kokt det på forhånd....
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Hva med å erstatte seranoskinken med noe gravidvennlig kjøttpålegg? Altså, i verste fall kan du jo marinere et ferskt kjøttstykke godt, steke, skjære opp og så fordele utover kveldene (siden det ikke er så lett å finne kokt pålegg med ok smak i butikken). Ellers så finnes det vel endel oster som er trygge og likevel smakfulle? Passer til oliven det. Kanskje med et godt flattbrød til. Spanske salte poteter er gromgodt, og du kan jo koke til 3 kvelder når du først er i gang. Det meste som er godt krever forberedelse, men mye lagres jo bra, og enkelte ting fryses flott. Eller hva med å bare lage ekstra middag? Så kan du ta deg en liten porsjon utpå kvelden?Anonymous poster hash: c8958...0ae
Zzyzx Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Hva med sprøbakte kikerter? http://www.susannekaluza.com/?p=4558#
Sunshine Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2013 Det så godt ut! Ja takk til flere sånne tips
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Har du hørt om facon? Jeg har laget det et par ganger, og det er kjempegodt. Jeg har ikke næringsgjær, men det blir godt uten også. http://www.veganmisjonen.com/2010/02/fakin-bacon.html Anonymous poster hash: 803bf...6ee
Sunshine Skrevet 22. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2013 Nei det har jeg ikke hørt om før! Det kan testes!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #11 Skrevet 23. desember 2013 Oliven, tomat (cherrytomater delt i to, eller vanlige i terninger) og fetaost blandet sammen til en "salat". Og en liten dæsj olje over om du ikke bruker den fetaosten på glass. Er sinnsykt godt! Anonymous poster hash: 36a04...d65
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå