AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Venninna mi skulle for én gangs skyld feire jul og nyttår med kjæresten sin i år, men så slo han opp 3 uker før jul. Hun står nå litt på "bar bakke" og har ikke blitt bedt noe sted av familien sin. Hun bor for tiden hos meg. Aberet er bare at jeg har ett lite barn og jeg og barnefar skal for første gang prøve å feire jul sammen i år. Det er også mulig noen fra hans familie kommer fra utlandet, og det er litt uenigheter om hvordan vi skal gjøre det. Venninna mi og eksen min er heller ikke særlig fan av hverandre, ellers hadde det jo ikke vært noen tvil om at hun kunne vært med oss. Hun har også tidligere gitt uttrykk for at det ville vært en "nød-løsning" og det gjør jo ikke saken bedre. Hun er også av typen som ikke vil "trenge seg på", og ingen vil vel måtte invitere seg selv bort i jula. Foreldre, tanter, onkler og besteforeldre reiser bort på hytte- og sydentur og noen må jobbe. Den ene foreldreren hun har kontakt med, kunne tatt seg fri fra jobb, men da sa hun bare at "det ordner seg nok". Den siste hjemmeværende tanta har spurt hva hun skal på julaften, og når venninna mi sa som sant var, at hun vet ikke, ble det ikke noe mer snakk om det.. Jeg vurderer å kontakte tanta hennes i skjul og fortelle ståa. De kan jo umulig forstå alvoret. Synes dere det er frekt å blande seg? Hva bør jeg gjøre?Anonymous poster hash: 0f29f...408 1
Millimani Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 La venninna di ordne opp selv. Foreslå for venninna di hva hun kan gjøre. For eksempel å kontakte sin tante 1
Molte Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 De som skal på hytta da? Kan hun ikke slå følge med de? Eller se om det er ledige biletter igjenn og hotell og blitt med de som skal til syden i jula?
mara2012 Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Hun jobber før og etter julaften, og har derfor ikke mulighet til å reise bort. De som skulle på hytta, hadde heller ikke tid til å vente en dag med å reise..
Molte Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Hun kan ikke komme en dag senere enn de andre på hytta da? Uff kjenner jeg føler med henne. Nettopp dumpet av kjæresten rett før jul, og så har ingen anledning til å feire jul ilag med henne. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Jeg støtter deg i å ringe tanta hennes i skjul, og redde din egen jul Anonymous poster hash: add20...0c9 2
mara2012 Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Handler om å redde hennes jul. Det er nesten så jeg er litt usikker på om det hadde vært koseligst å sittet hjemme alene ett par timer, eller feire med meg, eksen min og hans familie.. Derfor ønsker jeg helst å unngå det.
Molte Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 (endret) Ring tanta hennes du, og forklar situasjonen at hun kommer til å bli alene på julaften, og er redd for å trenge seg på å spørre. Endret 21. desember 2013 av Molte 1
mara2012 Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Har allerede skrevet ferdig en melding jeg skal sende. Men jeg er bare så redd for at tanta evt. skal fortelle det til venninna mi? Kan ikke tenke meg at venninna mi setter særlig pris på at jeg kontakter hennes familie.. Kanskje jeg bare bør drøye til mandag. Har hun ikke helt tilfeldig funnet seg ett sted å feire jul da, må jeg vel bare ta sjansen å gjøre det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå