Gå til innhold

Daten er, vel, sprø... what to do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Hun har hatt litt trøbbel med psykiatrien vet jeg, men hun sier ikke noe mer om hvorfor enn at "de kaller enhver som ikke passivt underkaster seg meningsløse regler for gale."

- Hun sier familien hennes er død, enda jeg vet at iallfall moren hennes lever. En gang sa hun at de døde under en brann, en annen gang bare noe om at "noen mennesker kan gjøre grusomme ting."

- Hennes beste venninne tok selvmord, og til det hadde hun bare å si at "noen mennesker kommer seg gjennom, andre ikke." Iallfall inntil dagen etterpå, da kom hun plutselig inn og spurte hvor venninnen hennes var, og når jeg fortalte at hun var død, skrek hun og brast ut i gråt. Etter det har hun ikke snakket om det, men hun virker ikke trist i det hele tatt.

- Hun er vinglete i forhold til venner og eks-kjærester. Noen ganger snakker hun med folk via telefon og skype, og omtaler dem som brødre og søstre og er bare glad og fornøyd. Andre dager hevder hun at alle fra fortiden hennes er døde; noen ganger sier hun at de er døde for henne, og andre ganger forteller hun i harde detaljer om hvordan de ble drept av en gal person (som hun også utbroderer med navn, fortid, motiv, våpen, ja, alt) eller lignende. Alle vennene er forøvrig også nokså merkelige typer, ofte fra Anonyme Alkoholikere eller wiccanske grupper eller reinspikka hippier eller lignende. Ikke veldig fordomsfull jente, med andre ord.

- Hun er svært interessert i konspirasjonsteorier og lignende, og jeg vet hun har styrt på en del i miljøer rundt dette (se punktet ovenfor). Hun tror ikke fastslått på en enkelt teori eller annet (såvidt jeg vet), men hun finner det litt i overkant interessant og jeg vet hun trekker en del paralleller til sin egen oppfatning av verden.

- Hun krangler med folk på telefonen, men nekter å si hvem hun har snakket med eller hva hun har snakket om. Hun snakker da i koder, nærmest, og blir skikkelig stresset av det. Etterpå sletter hun anropslisten.

- Hun blir RASENDE hvis jeg snoker i tingene hennes. Hun tok meg i å sjekke anropslisten for å se hvem som ringer henne og skaker henne slik opp, og da ble hun mildt sagt forbannet og nærmest helt utilregnelig og freste at jeg var "akkurat som dem." Når jeg forklarte at jeg ikke mente noe vondt, at jeg bare skulle ønske hun ville være mer åpen, ble hun frustrert og sa noe a la: "Skjønner du ikke at det er dette de vil?!" og snakket om hvordan "de" prøvde å splitte oss og at jeg måtte stole på henne, ellers kom det til å gå galt.

- Hun vingler veldig i humøret. Eller, det er som om det kun er nåtiden som eksisterer for henne. Hun kan være rasende som i punktet over, og så plutselig er alt bra igjen og det er som om ingenting skjedde.

- Hun er sjarmerende på grensen til det ekstreme. Jeg tuller ikke når jeg sier at hun kunne sjarmert på seg stein. Hun ser småsær ut, hun oppfører seg småsært, men likevel faller folk som fluer for henne. Blant folk er hun livlig, morsom, direkte og fullstendig oppegående, på en litt god-sprø måte som gjør at folk legger merke til henne. Hun har en slik energi man bare dras rett inn i, om dere skjønner?

- En gang hadde jeg ikke hørt fra henne en hel dag. Da jeg møtte henne dagen etterpå og spurte hvor hun var dagen før, så hun ut til å tenke litt over det som om hun ikke visste svaret selv, før hun svarte "Jeg var ikke." Slik kan hun finne på å gjøre helt uanbudt, enten det er for noen minutter eller flere dager i strekk - hun bare forsvinner.

- Hun snakker aldri om oppveksten sin, bortsett fra små glimt. Hun kan plutselig finne på å fortelle at hun hadde en hund som het Brutus eller at mattelæreren hennes på barneskolen døde av forgiftning (...ja), men om jeg tar opp igjen temaet senere ser hun bare blankt på meg og spør hva jeg snakker om.

- Noen ganger sitter hun og bare ser på lister over navn, slik som Gule Sider-katalogen eller dødsannonsene i avisene.

- Hun har en bisarr form for humor. Ikke "haha, død baby"-bisarr, men mer av den typen som stiller på døra til de nye naboene med en død rotte vrengt innsiden-ut som velkomstgave. Ofte sitter hun og småler for seg selv.

- Hun snakker med dyr, planter, ting, ja, alt, egentlig, og det ser ut som om hun har meningsfulle samtaler med dem også. Hun kan sitte lenge foran radioen og mumle ting som "ja, kanskje... nei, ikke slik, hvis de ser oss går det galt! ...javisst, det kan funke!"

- Når vi er ute og går har hun alltid stålkontroll på hvor kameraer og slikt befinner seg. Hun er også svært var ovenfor reklame, radioer, alt som kan brukes til å manipulere oss og den slags... Men hun er ikke redd eller stresset, bare ekstremt observant.

...

Ja, jeg kunne holdt på sånn lenge, men dere får litt et bilde av henne. Hun har ingen rusproblemer eller noen tunge psykiske problemer, det ville jeg lagt merke til. Hun er en liten jente, ganske alminnelig utseende bortsett fra litt merkelige klær (ikke noen spesiell stil, hun bare går i det hun føler for) og ofte symboler jeg ikke helt vet hva betyr rundt halsen. Hun er svært intelligent og som sagt, fryktelig karismatisk. Hun er ikke voldelig, bare litt nifs iblant, og hun er påpasselig til hva hun sier, noe som gjør de åpenlyse løgnene hennes ganske merkelige. Hun er nok fullstendig klar over at jeg legger merke til det og noen ganger føles det som om hun bare leker med meg. Hun er ganske teatralsk i sin fremtreden, men ikke på en overdreven måte, bare slik at man dras veldig mot henne. Hun viser følelser, men på en nesten spotsk måte, som om hun er overordnet emosjoner (om det gir noen mening?). Hun er smart, kunnskapsrik, dyktig og nesten brilliant, og det vet hun selv, men selv om hun kan være litt arrogant er det ikke på en dårlig måte, tvert imot gjør det henne bare enda mer sjarmerende. Jeg har aldri sett henne utvise anger eller samvittighet, noe som er litt skummelt...

Det her ble rotete og enda har jeg ikke fått gitt et ordentlig bilde av hvordan hun er, hun er så mye! Men jeg aner virkelig ikke. Hun er så... rar. Og nifs.

Så... noen innspill??

Anonymous poster hash: 5c8ff...d2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn deg en skikkelig kvinne. *hinthint* :fnise:

Anonymous poster hash: 774ac...136
Skrevet

Gollum...?

Anonymous poster hash: 8e454...762
  • Liker 8
Skrevet

Hun har nok noe relativt tunge psykiske problemer og/eller rusproblemer jo, selv om du velger å ikke se det. Tror det kan bli tungt å leve med i lengden.

Skrevet

Hun har endel problemer vil jeg si, og trenger nok oppfølging og behandling. Jeg ville kontakta legen og fortalt dette og latt legen ta seg av det. Er du sikker på at du vil ha videre kontakt når det er så mye tull?

Anonymous poster hash: 67318...967
  • Liker 1
Skrevet

Finn deg en som er normal, skal jeg sende deg en pm? :blomst:

Anonymous poster hash: 774ac...136
Skrevet

TS

Hm, ja at hun ikke har psykiske problemer er vel kanskje å ta litt hardt i... Men jeg tuller ikke når jeg sier at jenta er fryktelig oppegående. Hun virker ikke desillusjonert eller noe.

Husker en gang hun snakket med en eller annen på telefonen. Hun ble kjempesint, skrek og bannet, kylte telefonen i veggen, og kom så rolig tuslende inn i sofaen og ville kose, uten tegn til sinne igjen.

Skrevet

Hun har nok eller burde ha en psykiatrisk diagnose, ingen tvil om det.

• Liker 2
Skrevet

Hun høres jo ut somhun har tunge, psykiske problemer. I psykosesepkteret, med vrangforestillinger og forfølgelsesvanvidd...

Anonymous poster hash: 4697e...89b

• Liker 4
Skrevet

Og/eller multippel personlighetsfortyrrelse eller dissosiasjon.

Anonymous poster hash: 4697e...89b

• Liker 3
Skrevet

RUN! Hun høres ikke stabil ut. Orker du virkelig være sammen med en sånn person? Hvor møtte du forresten denne greia? Nå ble jeg nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a2314...4b1
  • Liker 1
Skrevet

Dump hun

Anonymous poster hash: 1d470...b53
Skrevet

Dette høres akkurat ut som min eks-bestevenninne fra barne/ungdomsskolen. Men hun forsvant da hun ble innlagt/havnet på institusjon? Fikk bare vite i ettertid at hun fikk diagnose av noe slag. Men jeg (og resten av gjengen) hadde mistanker. Hun kunne lyve om merkelige ting, blant annet om døde venninner, ferieturer, oppvekst, kjæledyr, nasjonalitet, osv. Hun skiftet stadig historier, og glemte gjerne hva hun hadde fortalt tidligere. Men var en veldig utadvendt og populær jente.

Anonymous poster hash: 7b0f8...d17

• Liker 3
Skrevet

RUN! Hun høres ikke stabil ut. Orker du virkelig være sammen med en sånn person? Hvor møtte du forresten denne greia? Nå ble jeg nysgjerrig :)

Anonymous poster hash: a2314...4b1

Møttes på studiefest. Hun var festens midtpunkt, så og si.

Og det er lett å si at jeg skal dumpe henne, men hun er fantastisk, selv når hun ikke er det...

Skrevet

Hjelp..... :sjokkert:

Anonymous poster hash: 46434...b2d
Skrevet

Bruk hun og dump hun(og så lev resten av livet ditt på flukt fra henne).

Anonymous poster hash: 10d57...289
  • Liker 4
Skrevet

Seriøst..? og daten min synes JEG er sprø! Haha. Skal vise han dette så han får satt mine små særheter i perspektiv.

Høres ut som paranoid schizofreni. Gjør henne en tjeneste og kontakt fastlegen hennes uten å fortelle henne om det, så hun kan fanges opp av systemet og få behandling. Hun kommer aldri til å oppsøke det frivillig, fordi hun tror "de" er ute etter henne.

Så får dere heller date når hun tar medisinen sin.

Anonymous poster hash: 3a269...7bc
  • Liker 2
Skrevet

Bruk hun og dump hun(og så lev resten av livet ditt på flukt fra henne).

Anonymous poster hash: 10d57...289

Bruke syke mennesker? Er slike som deg man bør flykte fra.

Anonymous poster hash: 3a269...7bc

• Liker 7
Skrevet

Dette minner skummelt om ei jeg vet hvem er. Hun påsto at familien hennes var død, selv om alle levde i beste velgående. Hun faket graviditet i flere måneder over for samboeren sin, med det resultat at han søkte om pappaperm, handlet ny bil og bilsete, seng, vogn og mye annet, for så å finne ut at det bare var bløff. Helt grusomt.

Hun var også ekstremt omskiftelig i humør og kranglet og snakket i koder. Kanskje det er samme dame?

Du sier hun ikke har psykiske problemer, det er jo veldig naivt. Dette mennesket har en tung diagnose, og jeg ville løpt så fort jeg kunne i motsatt retning.

Anonymous poster hash: 4ed1d...a8a
  • Liker 1
Skrevet

TS

Hm, ja at hun ikke har psykiske problemer er vel kanskje å ta litt hardt i... Men jeg tuller ikke når jeg sier at jenta er fryktelig oppegående. Hun virker ikke desillusjonert eller noe.

Husker en gang hun snakket med en eller annen på telefonen. Hun ble kjempesint, skrek og bannet, kylte telefonen i veggen, og kom så rolig tuslende inn i sofaen og ville kose, uten tegn til sinne igjen.

Trenger det å være noe alvorlig galt med henne pga denne situasjonen? Ikke alle tar med seg sinne videre til neste. Hun fikk vel ut raseriet i tlf, og var ferdig med det etterpå. Hun trenger jo ikke ha en alvorlig diagnose pga det..

Anonymous poster hash: f8bbc...d21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...