AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har en valp som trenes til å klare seg alene, han får desverre helt fnatt og klorer på døra og ødelegger den helt. Selvsagt skal jeg jobbe med dette, men intill han er ferdig trent, vet noen om det finnes en beskyttelse jeg kan kliste på døra ellernoe? Anonymous poster hash: bd8fe...d00
Lech Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Hvis han får fnatt så må du jo gå tilbake til det punktet hvor han ikke får fnatt for da har du tydeligvis gått for fort frem... Så du bør heller gå tilbake til der han ikke klorer, om det så er 30 sekunder borte..
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Hvis han får fnatt så må du jo gå tilbake til det punktet hvor han ikke får fnatt for da har du tydeligvis gått for fort frem... Så du bør heller gå tilbake til der han ikke klorer, om det så er 30 sekunder borte.. Hva med å heller svare på spørsmålet.... Anonymous poster hash: bd8fe...d00 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #4 Skrevet 22. desember 2013 Jeg har lurt på det samme men har kommet fram til at jeg mest sannsynlig må skifte dørkarm og pusse og male opp døren når hun er litt eldre. Min klarer seg fint alene hjemme, men klorer på døren hvis jeg stenger henne inne når jeg er i huset (f.eks. hvis jeg skal på badet). Anonymous poster hash: 3efb9...a5e
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #5 Skrevet 22. desember 2013 Vi må nok slipe ned vår dør og male den om. Utgangsdøra er fullstendig oppskrapa. Og vi har hatt adferdsteapeut for å få ham til å klare seg alene. Nå går det kjempebra, men ødeleggelsene har jo allerede skjedd. Og det skjedde etter et par sekunder utenfor i startfasen. Så ble det de første fem minuttene, og så avtok det. Nå er det bare et lite hopp en sjelden gang hvis han er litt stressa når vi går av andre grunner. Døra ser ikke ut, men prisen å fikse den får være grei nok når han nå syns det er ok å være alene. Anonymous poster hash: 4a180...646
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #6 Skrevet 22. desember 2013 Ok, da får jeg heller belage meg på å kjøpe en ny dør eller to når han blir eldre. =) Treningen går jo bra, men av og til så må man jo på butikken, har ikke alltid mulighet til å skaffe hundepass hver gang jeg må ut i ti minutter for å handle mat. Anonymous poster hash: bd8fe...d00
Lech Skrevet 22. desember 2013 #7 Skrevet 22. desember 2013 Hva med å heller svare på spørsmålet.... Anonymous poster hash: bd8fe...d00 Det hadde jeg gjort hvis jeg hadde hatt noe svar Men da bidrar jeg heller med andre råd, da ikke alle er klar over hvordan aleine-hjemme trening bør gjøres.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Det hadde jeg gjort hvis jeg hadde hatt noe svar Men da bidrar jeg heller med andre råd, da ikke alle er klar over hvordan aleine-hjemme trening bør gjøres. Da kan du heller la være å svare, for det blir bare avsporing Anonymous poster hash: bd8fe...d00
Lech Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 Da kan du heller la være å svare, for det blir bare avsporing Anonymous poster hash: bd8fe...d00 Det kan jeg helt sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå