AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Del Skrevet 21. desember 2013 Er fra Oslo, og har vel egentlig ikke hørt så mange dialekter, bortsett fra tv og radio. Skulle gjerne hørt litt mer, og lurer litt på hvor mange uforståelige morsomme dialekter vi har i Norge Hva synes du er den vanskeligste dialekten? Anonymous poster hash: 33bb2...0a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #2 Del Skrevet 21. desember 2013 Toten Anonymous poster hash: 08c04...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 21. desember 2013 #3 Del Skrevet 21. desember 2013 (endret) Kjenner flere fra Toten området, og har aldri slitt med den:) Var på beitostølen i sommer. På en kiosk snakket vi med en dame som kom fra området. Jeg har et godt språkøre, men der måtte jeg si meg tapt. Aldri har jeg hatt så store problemer med å forstå. Endret 21. desember 2013 av miaw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #4 Del Skrevet 21. desember 2013 Sliter litt med folk fra sørlandet. Er selv fra nordvestlandet. Anonymous poster hash: 29094...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Del Skrevet 21. desember 2013 Skikkelig tung vestlandsdialekt, enten stril eller mer hardangerrettet. Sånn gamle folk langt ute på bygda. Synes egentlig ingen er spesielt vanskelige å forstå, så lenge man ikke mumler, snakker kjempefort eller hiver inn alle fremmedord bare for å irritere. Er fra vestlandet. Anonymous poster hash: aea5d...1a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munchlax Skrevet 21. desember 2013 #6 Del Skrevet 21. desember 2013 Hellesylt - Stranda - Møre og Romsdal. Hjelper heller ikke at halve befolkningen der mumler som søren. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Del Skrevet 21. desember 2013 Lom kan være litt tricky hvis den som snakker det mumler, det samme kan en del dialekter fra Sogn og Fjordane og inne i landet i Møre og Romsdal. Synes jeg, da, som osloenser med annet morsmål enn norsk. Skal veldig mye til før jeg ikke forstår, og jeg synes i all hovedsak norske dialekter er veldig sjarmerende, men enkelte krever litt mer konsentrasjon enn andre. Anonymous poster hash: a95c3...df9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Del Skrevet 21. desember 2013 Folk fra Indre Sogn og Indre Nordmøre sliter jeg med å forstå. Og jeg er selv fra Nordvestlandet. Anonymous poster hash: 48751...7cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Del Skrevet 21. desember 2013 Stavanger og omegn Hardanger (det ER et annet språk enn norsk) Noen mumlete tromsøværingerAnonymous poster hash: 7cf8a...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosewood Skrevet 21. desember 2013 #10 Del Skrevet 21. desember 2013 Enkelte dialekter i trøndelag sliter jeg veldig med. Trondheim går helt fint, men den tykke og breie trønderdialekten har jeg større problemer med... Og Sogndal dialekten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #11 Del Skrevet 21. desember 2013 Indre Sogn! Skjønner ikke alltid hva de sier, ofte snakker de fort og. Anonymous poster hash: 62500...443 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teeny Skrevet 21. desember 2013 #12 Del Skrevet 21. desember 2013 Trønder dialekt!? Husker jeg slet med å forstå noen derifra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest crazycatlady Skrevet 22. desember 2013 #13 Del Skrevet 22. desember 2013 Hardangerdialekten er vanskelig å forså syns jeg. Hadde litt problemer med dialekten til farmen-Magnus. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 22. desember 2013 #14 Del Skrevet 22. desember 2013 Lom! Eller slik som Brimi snakker. Men jeg syns dialekten er veldig sjarmerende selv om jeg ikke forstår ett ord av det han sier. Men han her tar kaka: http://www.youtube.com/watch?v=62Xgnx0oy-Q 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meh Skrevet 22. desember 2013 #15 Del Skrevet 22. desember 2013 http://www.youtube.com/watch?v=62Xgnx0oy-Q 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 22. desember 2013 #16 Del Skrevet 22. desember 2013 Lom! Eller slik som Brimi snakker. Men jeg syns dialekten er veldig sjarmerende selv om jeg ikke forstår ett ord av det han sier. Men han her tar kaka: http://www.youtube.com/watch?v=62Xgnx0oy-Q Sånn snakker jeg Men ikke like fort og utydelig, vel og merke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #17 Del Skrevet 22. desember 2013 For de som kjenner til den eldre generasjon som var i 50 årsalderen og oppover (1940-80), så er det vel noe jeg kaller for grautamål som er den verste men samtidig litt sjarmerende dialekta. Anonymous poster hash: 259c4...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. desember 2013 #18 Del Skrevet 22. desember 2013 Brimi, definitivt! Jeg må virkelig konsentrere meg for å forstå hva han sier, ellers blir det bare en grøt med lyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 22. desember 2013 #19 Del Skrevet 22. desember 2013 Sånn snakker jeg Men ikke like fort og utydelig, vel og merke Ok. Men hvilken del av landet er dette? Spør bare av nysgjerrighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adhara Skrevet 22. desember 2013 #20 Del Skrevet 22. desember 2013 Ok. Men hvilken del av landet er dette? Spør bare av nysgjerrighet. Nordvestlandet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå