Gå til innhold

Mac på service 3 ganger, fortsatt samme feil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte MacBook Pro 13,3" for 2,5 år siden, og ikke hatt annet enn tull. Den crashet etter 5 mnd, "minnet var fullt", skjermen ble bare sort og ville ikke slå seg på. Den hadde i forkant vært ganske treg og trengt noen restarter. Eplehuset gjorde en reinstallasjon om jeg ikke husker feil.

Det gikk noen mnd´er, så begynte problemene å melde seg igjen. Denne gangen begynte jeg å få meldinger om at det var problemer med minnet, at disken var full, så jeg fikk ikke åpnet programmer. Disken var ikke i nærheten av å være full, det lå kanskje 500 bilder på den, ingen dokumenter, og ingen andre programmer installert utover standardprogrammene som er forhåndsinstallert. Mac var også veldig treg og jeg måtte restarte ofte. Eplehuset "fikser" feilen igjen.

Det første som skjer når jeg tar Mac i bruk igjen, er de samme problemene.

Mac blir sendt inn til reperasjon igjen, denne gangen til verksted. De finner feil på harddisk, så harddisk blir byttet, og er "verifisert rettet".

Det første som skjer når jeg skal åpne iphoto etter jeg tar i bruk maskinen, er at jeg får beskjed om at jeg ikke har rettigheter. Så må jeg restarte, og får tilgang. Etter 1 time er det på´n igjen. Først fikk jeg ikke en gang lov til å installere spotify fordi "disken er full" (ligger ikke så mye som et bilde lagret). Restarter nok en gang, og det går greit. Men så stopper alt opp midt i en sang med samme feilmelding "There was a problem storing temporary files on the harddisk, the harddisk is full". Det er et spørsmål om tid før hele maskina crasher igjen.

Med andre ord, samme feil som hver gang jeg har levert inn. Jeg bor i tillegg 4 timer unna nærmeste Eplehus i Oslo, noe som gjør det vanvittig tungvint og ikke minst dyrt for å levere inn til service. Jeg skjønner jeg har måttet fått et mandagseksemplar av Mac siden det har vært så mye tull. Men nå lurer jeg på hva som er rettighetene mine, i o m at jeg har hatt maskina på service hele 3 ganger for samme feil, uten at de har klart å rette feilen?

Anonymous poster hash: 09518...b42
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I henhold til forbrukerkjøpsloven har man vel krav på å heve kjøpet i dette tilfellet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...