Gå til innhold

Uforskammet ungdom i juleselskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde jeg familien over på julemiddag, ribbe med alt tilbehør. Jeg hadde brukt lang tid på måltidet og gledet meg til å servere alle gjestene - jeg var jo stolt! Vi var ca.10 gjester, og en av disse er min 20 år gamle niese som er svært opptatt av utseende. Hun har glutenallergi, men for ett år siden begynte hun å spise lavkarbo fordi hun påstår hun blir friskere av dette. Så i selskapet mitt takket hun NEI til poteter! Jeg ble ganske irritert og ba hun i det minste smake på én, men hun sa det ville ødelegge hele "systemet" og at hun ville bli oppblåst, og hun skulle vist på et vennejulebord dagen etter. Hennes mor, min søster, sa ingenting og jeg ble sjokkert!!! Altså, hva syntes dere? Ikke sant det er frekt å ikke spise poteter når man er gjest?

Anonymous poster hash: 75326...0bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må være trolling.

Ingen kan vel helt ærlig bli sur og sjokkert fordi noen velger å la være å spise potet.

• Liker 41
Skrevet

Er ikke alle som liker poteter heller da, så er ikke frekt i mine øyne.

Anonymous poster hash: fe436...1c7
  • Liker 1
Skrevet

Du kan ikke ha møtt mange frekke ungdommer. :hoho:

• Liker 19
Skrevet

Blablabla juletroll

Anonymous poster hash: 92485...5a3
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes i grunn det er mye frekkere av vertinne å tvinge gjestene sine til å spise mat de ikke vil ha. Når jeg inviterer til middag får alle spise/unngå å spise akkurat hva de ønsker.

• Liker 17
Skrevet

Dette må være trolling.

Ingen kan vel helt ærlig bli sur og sjokkert fordi noen velger å la være å spise potet.

Hva betyr trolling? At jeg lyver? Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg syntes det er uforskammet å ikke spise det verten serverer bare fordi man ønsker å være tynn og forfengelig. Ingen tar skade av en potet!

Skrevet

hahaha man kan ikke bli fornærma av at hun ikke ville spsie potet!! Det er ikke så sunt med potet heller. Og går hun på lavkarbo, så er jo potet fy!

Når jeg begynte å lese innlegget ditt ventet jeg på det skulle stå hun takket nei til den deilige julematen, men så var det potet av alle ting.

• Liker 7
Skrevet

Hva betyr trolling? At jeg lyver? Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg syntes det er uforskammet å ikke spise det verten serverer bare fordi man ønsker å være tynn og forfengelig. Ingen tar skade av en potet!

Get a life. :rolleyes:

Anonymous poster hash: 2583f...1ed

Skrevet

hahaha man kan ikke bli fornærma av at hun ikke ville spsie potet!! Det er ikke så sunt med potet heller. Og går hun på lavkarbo, så er jo potet fy!

Når jeg begynte å lese innlegget ditt ventet jeg på det skulle stå hun takket nei til den deilige julematen, men så var det potet av alle ting.

Hva er usunt med poteter? Vi har da spist poteter i flere generasjoner uten å ta skade av det. Jeg syntes potet er en viktig del av ribbemåltidet. Blir som å ta ketchup på en nydelig, dyr biff. Man spiser det man blir servert.

• Liker 1
Skrevet

Har du tid til å sitte på nett nå? Har ikke du 11 små som snart skal legge seg?

• Liker 17
Skrevet

Ingen tar skade av at èn ungdom velger å la være å spise poteten ;)

• Liker 5
Skrevet

Har du tid til å sitte på nett nå? Har ikke du 11 små som snart skal legge seg?

Herregud, hvorfor så frekk? Jeg har brukt dette forumet i mange år, men første gang jeg oppretter egen tråd, og trodde ikke folk skulle beskylde meg for å lyve. Ser jo av svarene at de fleste er uenig med meg, men ikke beskyld meg for løgn.

Skrevet (endret)

Hva er usunt med poteter? Vi har da spist poteter i flere generasjoner uten å ta skade av det. Jeg syntes potet er en viktig del av ribbemåltidet. Blir som å ta ketchup på en nydelig, dyr biff. Man spiser det man blir servert.

Jeg skrev ikke det var usundt, men at det er ikke så sundt heller. Inneholder mange karbohydrater. De med diabetes f.eks må være forsiktig med poteter, kan spise litt, men ikke mye. Det vet jeg pga jeg har hat svangerksapdiabetes som var kostregulert. Så det er ikke så sundt som man skal ha det til å være. Og når man går på lavkarbo, så spiser man ikke så mye karbohydrater, og poteter er ei karbohydratbombe! Jeg elsker poteter, så jeg spiser potet til julematen. Men å tvinge noen som går på lavkarbo å spise det, synes jeg er uhøflig.

Fordi du synes det er en viktig del, så er det nødvendigvis ikke like viktig for alle! jeg synes surkål/rødkål skal høre med også, men ikke alle liker å spise det, og tvinger ikke folk til å spsie det når jeg serverer julemat.

Endret av Molte
  • Liker 1
Skrevet

Syns strengt talt det var frekkere av deg å prøve å få i henne denne ene poteten.

• Liker 10
Skrevet

Hadde du hatt meg på besøk hadde jeg sannsynligvis spist KUN poteten, så du kan være glad og fornøyd over at du har en gjest som spiser det meste du har lagd, og ikke en som meg.. ;)

Anonymous poster hash: 63a86...6fd
  • Liker 3
Gjest Normalfordeling
Skrevet

Så du valgte å irritere deg i stede for å kose deg med gjestene og samværet. Alt for en stakkars potet som ikke ble spist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...