Gjest Elenath Skrevet 14. mai 2004 #1 Skrevet 14. mai 2004 I alle oppskriftene på vårruller jeg finner står det at man skal bruke vårrull-omslag. Fyllet klarer jeg å lage selv, men det er omslagene jeg ikke vet hvordan man lager :-? Får man kjøpt det på vanlige butikker, eller er det noen her som har en oppskrift å dele med meg?
Gjest 1111 Skrevet 14. mai 2004 #2 Skrevet 14. mai 2004 Du får kjøpt dem i de fleste innvandrer-butikkene. deigen du bruker heter "filodeig". bare spør etter det i butikken
Arkana Skrevet 14. mai 2004 #4 Skrevet 14. mai 2004 Vårrull-omslag og filodeig er ikke det samme, du skal bruke det som heter wonton-ark. Fås i innvandrerforretninger og i enkelte velassorterte butikker. Jeg har en oppskrift også: 1¼ kopp hvetemel 1 kopp melk ½ ts sukker salt etter smak 3⅓ ss olje 2 vispede egg Sikt melet i en bolle og hell i melk, sukker, salt, olje og egg. Bland til en myk deg og la stå 30 minutter. Kna deigen igjen, del i 6 emner, dekk dem til og la stå 15 minutter. Kjevle emnene ut til 24 cm runde leiver. Stek dem på begge sider ved 175 grader i 3-4 minutter. Del hver leiv i 6 deler og fyll, form til en sigar og lukk kantene med vann. Frityrstek til de er gylne.
Chiquita Skrevet 14. mai 2004 #5 Skrevet 14. mai 2004 du skal bruke det som heter wonton-ark. "Flak" er også et annet "navn" på disse
Gjest Poirot Skrevet 14. mai 2004 #6 Skrevet 14. mai 2004 Ikke bruk de fra Blue Dragon, de ble skikkelig mislykka og ikke sprø når man stekt de.
Gjest Elenath Skrevet 14. mai 2004 #7 Skrevet 14. mai 2004 OK, takk for gode tips. Tror ikke jeg tør å lage selv, får heller lete i en invandrerbutikk. Noen som vet hvor i Oslo de har det?
Gjest Poirot Skrevet 15. mai 2004 #8 Skrevet 15. mai 2004 OK, takk for gode tips. Tror ikke jeg tør å lage selv, får heller lete i en invandrerbutikk. Noen som vet hvor i Oslo de har det? Hvor det er innvandrerbutikker? Eks i Grønlandsleiret.
Gjest Elenath Skrevet 16. mai 2004 #9 Skrevet 16. mai 2004 Nei, jeg hadde lest feil. Trodde ikke det var alle som hadde det. :oops: Stikker innom min lokale når den åpner igjen.
Brunhilde Skrevet 16. mai 2004 #10 Skrevet 16. mai 2004 Vårrull-omslag og filodeig er ikke det samme' date= du skal bruke det som heter wonton-ark. Fås i innvandrerforretninger og i enkelte velassorterte butikker. Jeg har en oppskrift også: 1 kopp melk ½ ts sukker salt etter smak 3⅓ ss olje 2 vispede egg Sikt melet i en bolle og hell i melk, sukker, salt, olje og egg. Bland til en myk deg og la stå 30 minutter. Kna deigen igjen, del i 6 emner, dekk dem til og la stå 15 minutter. Kjevle emnene ut til 24 cm runde leiver. Stek dem på begge sider ved 175 grader i 3-4 minutter. Del hver leiv i 6 deler og fyll, form til en sigar og lukk kantene med vann. Frityrstek til de er gylne. Hvor mye mel? Jeg klarer ikke å finne mengden, gitt?
Arkana Skrevet 16. mai 2004 #11 Skrevet 16. mai 2004 Hvor mye mel? Jeg klarer ikke å finne mengden, gitt? Den datt visst ut, det skal være 1¼ kopp hvetemel.
Brunhilde Skrevet 16. mai 2004 #12 Skrevet 16. mai 2004 Takk skal du ha! Nå blir det kanskje vårruller her i huset også!
Gjest Jan Christer Skrevet 29. desember 2007 #13 Skrevet 29. desember 2007 Her er det noe som IKKE stemmer alt blir til ei suppe... du har vel ikke glemt noe? suppehue!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå