AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Nå rett før jul er det jo milelange køer i butikker og på kjøpesenteret.. jeg var innom nærmeste kjøpesenter i går for å handle inn den siste gaven for i år, og i den aktuelle butikken måtte jeg faktisk stå i kø i over 20 minutter for å få betalt. De fleste hadde kjøpt flere ting og ville gjerne ha alt sammen pakket inn, blant annet en diger eske som 2 av personalet i butikken brukte en evighet på å få pakket inn. Rett utenfor inngangen til denne butikken sto en egen pakkedisk for kunder. Jeg personlig synes det er litt småfrekt, og ikke minst unødvendig, syns flere kunne bli flinkere til å pakke inn gaver selv eller i det minste benytte seg av de selvbetjente pakkediskene som faktisk er satt opp av en grunn. Når jeg kjøper noe og blir spurt om det skal være en gave, så pleier jeg å svare at jeg kan pakke den inn selv hjemme, og har faktisk opptil flere ganger opplevd at butikkpersonalet smiler og puster lettet ut og til og med takker pent for forståelsen, og jeg forstår dem godt siden jeg selv har jobbet i lekebutikk og både pakket inn tusenvis av gaver og til tider sett usannsynlig lange køer. Hva syns dere? Er jeg helt på tur nå, eller burde flere av oss bli litt flinkere til å bidra til kortere køer og mindre stress i den verste julestria?Anonymous poster hash: 60005...093 19
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Er takknemlig hvis de i butikken pakker inn da jeg ikke har fingre eller hender til det. Samtidig må de i kassa bli flinkere til evt å sende med papir og henvise til pakkedisken.Anonymous poster hash: c9df1...9e5 3
Montos Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Det er vel bare for betjeningen å si "Beklager, men vi har litt stor pågang nå, så det ville vært fint om du kunne benyttet deg av pakkedisken vi har her borte " Folk flest forstår det. Bra amatørisk å stå å balle med papir, saks og teip dersom dette er en forettning med mange kunder og lange køer. Da må man som sagt enten ha pakkedisk eller gaveesker. 5
strawberry Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Synes det er helt unødvendig at absolutt alle skal få hjelp til å pakke inn. Jeg pleier også å si at jeg kan pakke inn selv. Men skjønner selvsagt at de som ikke har hender til å gjøre det selv og ikke har noen som kan hjelpe, vil benytte seg av det. 1
Lech Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Jeg synes det er veldig rart de ansatte ikke henviste til pakkedisken. På kjøpesenteret her nekter de ansatte å pakke fordi det er 15 pakkedisker rundt omkring. De sender gjerne med papir, men i julerushen er det dårlig ovenfor andre kunder å stå å pakke inn i en halv evighet. Jobber ikke på senter og vi pakker stort sett alltid inn for folk når de spør. Men i sta var det ekstremt lang kø, mye å gjøre og veldig stress så når kunden spurte om jeg kunne pakke inn noe som garantert ville ta lang tid spurte jeg om han ikke kunne ta en tur på butikken eller kjøpesenteret, så tok jeg det etterpå. Ikke noe problem, og jeg fikk pakket inn alt når det roet seg litt igjen. Men folk er ganske late, og vil helst slippe å pakke inn selv, uansett om det går ut over andre eller ikke. 1
Pinkee Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Hvis man ikke kan, eller vil pakke inn selv, så finnes det gaveposer. Det er enkelt det, da får selv far til fine gaver Synes det er en uting at betjeningen skal prioritere å pakke inn til folk, i stedet for å ekspedere. Har ved flere anledninger lagt fra meg ting og gått, gidder ikke stå i kø i evigheter. 2
Gjest Gresshoppesang Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 En løsning er at butikkene har gaveposer. H&M har jo det?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Har heldigvis ikke det problemet. Jeg har jobbet på Clas Ohlson de siste ukene, og der er det MANGE mennesker innom hver dag. Vi hadde ikke hatt sjans til å pakke inn for alle som kjøper noe der. Heldigvis har vi egen pakkedisk i butikken + en utenfor. Har faktisk ikke opplevd å blitt spurt om å pakke inn ting heller. Jobbet også et par dager i den pakkedisken utenfor butikken, og det er ikke alltid jeg skjønner hvorfor folk gidder å stå i lange køer for å få en bok pakket inn. Greit med de som er litt eldre og ikke har evner til å gjøre det, men sånne sure kjerring? De står jo bare å klager på det du gjør uansett. Nå skal ikke jeg dra alle under en kam, for det gjelder ikke alle, men mange! Anonymous poster hash: 7e66a...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Er takknemlig hvis de i butikken pakker inn da jeg ikke har fingre eller hender til det.Samtidig må de i kassa bli flinkere til evt å sende med papir og henvise til pakkedisken.Anonymous poster hash: c9df1...9e5 De kan nå jaggu kjøpe papir selv:P At butikker tilbyr seg å pakke inn er en gratis ekstratjeneste de tilbyr når de har tid. Det er altså ikke et krav slik mange kunder får for seg. Hva man nå gjør for dem som kanskje ikke klarer det selv av ulike grunner er nå en anna ting. Så er enig i at man bør henvise til pakkedisk når det er kø men da bør du jamme stålsette deg! Jeg har jobbet masse i butikk, og henviser du til pakkedisken til riktig person blir du kalla hurpe, trua med voldtekt og utskjelt så det synger. Anonymous poster hash: 7a92a...a36 7
Lila Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Det er helt idiotisk at folk absolutt skal ha gavene pakket inn (og i tillegg står med haukeblikk og kritiserer måten gaven blir pakket på..). Syns det skal være forbeholdt de som overhodet ikke har mulighet til å pakke inn selv. Jeg tar alltid med meg papir, både av hensyn til den ansatte og andre kunder. Som nevnt over her, så er innpakking en ekstratjeneste, og ikke et krav. 4
Purple Basil Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 De kan nå jaggu kjøpe papir selv:P Anonymous poster hash: 7a92a...a36 Det samme tenker jeg og! Hvorfor kjøper ikke folk papir selv? Jeg har alltid noe julepapir liggende hjemme.. Jobber i en interiørbutikk og en god del av kundene våre nærmest krever at vi skal pakke inn gavene for dem. Om ikke de får det pakket inn krever de at de skal ha så og så mange meter papir. Gå og kjøp det jævla papiret selv for fanden. Det koster deg 5-10 kroner på Nille. Altså, jeg forstår dem som kjøper ting det er vanskelig å pakke inn, og jeg hjelper dem gjerne. Men de aller fleste kjøper ting i normale esker som ikke krever stor innpakking. I tillegg blir det milelange køer Grusomt lei av julehandelen nå ja... 2
Mafalda Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Jeg synes dette er et klassisk tilfelle av "Det er lov å bruke hue!" Det er jo mange butikker som har dette som en service, og det er hyggelig det (og selv om jeg kjøper gavepapir og pakker de aller fleste gavene selv, er det morsomt å få litt forskjellig papir på gavene). Det dreier seg om å se an situasjonen. Kjøper jeg en bok (kjapp å pakke inn) eller en blomsteroppsats (krever litt utstyr og øvelse for å pakke fint), og køen bak meg er av det moderate slaget, takker jeg ja til innpakning. Hvis det står 15 personer i kø, eller jeg kjøper flere ting, takker jeg nei. Det dreier seg rett og slett om å ta hensyn til folk rundt seg, og like lite som jeg synes det er stas å vente i ti minutter på at dama foran meg skal ha alle sokkeparene pakket inn hver for seg, har jeg lyst til å være den dama selv. Så, jeg takker ja når det ligger til rette for det, ellers ikke. Og jeg synes det er svært forståelig om personalet henviser til pakkedisk når det er travelt, hvis folk blir sure for det midt i julerushet er de rimelig egosentriske. 5
Berit Skrevet 22. desember 2013 #13 Skrevet 22. desember 2013 Interessant. Jobber selv i en butikk, og der tilbyr vi alltid å pakke inn. Vi er flere ansatte, så det blir sjelden veldig mye kø. Det er jo ikke noe problem for oss ansatte. Vi er jo på jobb, og det er en del av jobben. Men med hensyn til andre kunder og effektivitet, så kan jeg forstå det som flere andre sier om at de kundene da kan pakke hjemme.
Gjest bustyvel Skrevet 22. desember 2013 #14 Skrevet 22. desember 2013 Jeg mener det er de ansatte sin jobb og nekte innpakking, de må lese "trafikkbildet" og se ann hvor mye kø det kan bli. 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #15 Skrevet 22. desember 2013 Jeg mener det er de ansatte sin jobb og nekte innpakking, de må lese "trafikkbildet" og se ann hvor mye kø det kan bli. Gjorde det en gang på grunn av lang kø (når du ser folk stå og trippe med foten vet du at det er rett før de legger fra seg gavehaugen akkurat der de står, og går- og man vil jo ikke miste et salg??) ble kjerringa rimelig sur. Hun skulle ha gaven(e) pakket inn, om så månen hadde ramlet ned. Da gidder man ikke stå å krangle...(da blir man beskyldt for dårlig service...) Anonymous poster hash: e4f74...353
missdior Skrevet 22. desember 2013 #16 Skrevet 22. desember 2013 Innpakking er en EkSTRAservice, det er ikke en "del av jobben" i den forstand at man må pakke inn hver eneste gave. Vi har bare rett og slett ikke tid til å pakke inn hver eneste lille sak. Og hvis vi har tid til det, så blir vi voktet mens vi pakker inn; "jeg pleier å brette kanten sånn her,'ikke som du gjør *viser*". Pakk inn sjøl da?? 99% av grunnen til at du ser en stakkars. mongosliten ansatt pakke inn gaver når det er lang kø er DAMER mellom 40-60. Sure damer. Man slår inn varer, tar betalt, sier at man legger kvitteringen i posen, tilbyr at kunden skal få med papir... "pakker du ikke inn til meeeg?". Folk må slutte å være så sure og storforlangende i julestria! Og si TAKK! 5
Gjest Badebuksa Skrevet 22. desember 2013 #17 Skrevet 22. desember 2013 Hah, opplevd nesten det samme. Jg pakker alltidinn hjemme jeg. Er en del av kosen jo!! 6
Gjest Wilhelmine Skrevet 22. desember 2013 #18 Skrevet 22. desember 2013 Jeg tilbyr meg å pakke dersom jeg ikke har lang kø. Da synes jeg det er dårlig gjort overfor mine andre kunder, og spør om de vil ha med seg papir. De fleste har stor forståelse for det. Det med å sende med papir er en ekstraservice butikken vår gjerne gjør - pakkingen også, men som sagt må man jo se an trafikken. Men så har de jo de som ikke åpner med "hei" som normale mennesker, men åpner med "dette skal være en gave". Og så er misfornøyd med innpakningen, papiret, måten båndet er knytt på eller hva det nå er. "Jeg SKAL ha disse som en gave." "Jeg har det veldig travelt, kan du skynde deg" "Nei, jeg vil ikke ha det papiret, det var ikke så pent, har du noe annet?" Seriøst... Men de aller fleste er jo kjempehyggelige da. Vi har ingen pakkedisk å henvise til, men vi pakker og hjelper etter beste evne. Noen har bare tanke for seg selv og sitt egen travelhet og stress, og enser ikke at det er litt stress for oss i butikkene også.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #19 Skrevet 22. desember 2013 Dagens handelstand er i ferd med å bli akterutseilt. Det er helt på trynet at personalet skal pakke inn gaver. De gjør det jo for å være snille og drive god kundebehandling, men faktum er jo at de mister omsetning. Mange gidder jo ikke handle hos dem hvis de må bruke en halvtime i kø. De bør enten lage en egen pakkedisk, eller enkelt og greit ikke tilby å pakke inn. Heng opp et skilt om at de ikke tilbyr denne tjenesten. Men generelt er jo kø et problem i dagens samfunn. Ta f.eks. tippekommisjonærer. Skulle være unødvendig å ha innlevering av kuponger på kiosker og butikker med den køen det medfører. Disse burde fjernes nå når man har så gode løsninger på nett og mobil. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg stått på Narvesen og ventet på bli ekspedert fordi en tulling har levert 40 lottokuponger ved siden av.... Anonymous poster hash: 168dc...bed 3
Gjest Wilhelmine Skrevet 22. desember 2013 #20 Skrevet 22. desember 2013 Dagens handelstand er i ferd med å bli akterutseilt. Det er helt på trynet at personalet skal pakke inn gaver. De gjør det jo for å være snille og drive god kundebehandling, men faktum er jo at de mister omsetning. Mange gidder jo ikke handle hos dem hvis de må bruke en halvtime i kø. Anonymous poster hash: 168dc...bed Når vi tilbyr pakking betyr det selvsagt ikke at andre kunder må vente en halvtime! Noen ekstra minutter kan det jo ta (men som nevnt sender jeg med papir hvis det er mye folk rundt kassaområdet), men jeg synes ærlig talt folk må forvente å stå fem minutter i kø når man skal ut å handle 21. desember, uten å bli sure. Vi har bare to kasser i butikken, og i det verste rushet kan det bli fem minutters ventetid selv uten pakking. Vi jobber så fort vi kan, men utskrivning av gavekort, bytting av varer og slike ting kan skape litt kork.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå