Gå til innhold

Hvorfor er kvinner mer kravstore enn menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at kvinner er mer kravstore enn menn for å gå inn i parforhold? Vet dere grunnen?

Anonymous poster hash: 98cf5...29f
Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet

Hva er grunnen til at kvinner er mer kravstore enn menn for å gå inn i parforhold? Vet dere grunnen?

Kan du forklare nærmere hva du sikter til?

Skrevet

Kan du forklare nærmere hva du sikter til?

Mer kravstore til valg av partner når de går inn i parforhold.

Skrevet

På nettdating sider virker det som om kvinner stiller høyere krav enn menn. Eller er det bare det at de skriver mer utførlig angående hva slags type mann de vil ha. Er jammen ikke sikker.

Anonymous poster hash: bee4e...f47
Gjest Lille-pus
Skrevet

Mer kravstore til valg av partner når de går inn i parforhold.

Udypning etterspørges med usigelig interesse...

• Liker 2
Skrevet

Men det virker ærlig talt som om kvinner krever mer enn menn av en eller annen grunn.

Gjest Eurodice
Skrevet

Enig. De to innleggene TS foreløpig har skrevet, er fullstendig intetsigende.

• Liker 1
Skrevet

På nettdating sider virker det som om kvinner stiller høyere krav enn menn. Eller er det bare det at de skriver mer utførlig angående hva slags type mann de vil ha. Er jammen ikke sikker. Anonymous poster hash: bee4e...f47

Mener du det er krav hvis kvinnene ønsker seg noe annet enn en flørt og ONS?

• Liker 2
Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Men det virker ærlig talt som om kvinner krever mer enn menn av en eller annen grunn.

Er det vanskelig for deg å si konkret hva du mener med disse kravene?

Endret av Arabella
Skrevet

Når du spør på den måten, burde du faktisk legge frem et bevis for at kvinner er kravstore.

Min erfaring er at menn er mest kravstore til forhold, men mye mindre kravstore til sex. Mens med kvinner er det omvendt.

Anonymous poster hash: 8625c...0e0
  • Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Nå går du ring her TS.

Det gidder jeg ikke, så kravstor som jeg er så få du bare en mulighet til å holde min interesse, og den muligheten er nå, ikke i morgen eller i neste uke eller neste år en eller annen gang.

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Skrevet

Så.. Fordi ENKELTE menn stiller seg mer ukritisk til noen damer, så gjør alle menn det?

Eller fordi mange kvinner kjenner sin egenverdi og ikke gidder hva som helst, så er dem mer kresen enn menn generelt?

Det er nok så individuelt dette tror jeg. Altså, en psykopat kan jo få lyst på hvem som helst, men hvem som helst får jo ikke av den grunn lyst på en psykopat liksom. :)

Anonymous poster hash: b8254...051

• Liker 1
Skrevet

Når du spør på den måten, burde du faktisk legge frem et bevis for at kvinner er kravstore.

Min erfaring er at menn er mest kravstore til forhold, men mye mindre kravstore til sex. Mens med kvinner er det omvendt.

Jeg har ingen bevis, men jeg synes helt klart at det virker slik. Mao både når det gjelder sex og parforhold vil jeg si.

Skrevet

Jeg har ingen bevis, men jeg synes helt klart at det virker slik. Mao både når det gjelder sex og parforhold vil jeg si.

Du tar utgangspunkt i noe det muligens ikke er hold i, for så å spørre hvorfor det er slik. Det er vanskelig for folk å svare på noe som man ikke aner om er riktig.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Ja vi har hørt at du mener det synes klart....

Vi spør hva du baserer det på.

Skrevet (endret)

Det var en studie for en stund siden fra en nettdatingside som viste at kvinner var mer kravstore enn menn når det kommer til utseende(bilder fra nettprofilen). Mens menn rangerte kvinnene normalfordelt med gjennomsnittet rundt middels, fikk mennene er forskjøvet normalfordeling mot mindre attraktiv av kvinnene. Med andre ord, så var det veldig få menn som var blant toppen ifølge kvinnene. Jeg kan prøve å finne denne studien hvis noen har interesse av den.

Endret av lnx
Skrevet

Ok, har nå denne da fra 2004: http://kilden.forskningsradet.no/c35640/artikkel/vis.html?tid=36613

Handler om et fedreskap i forandring, som går ut på at færre menn blir fedre. Og om dette skyldes at kvinner blir med kravstore i forhold eller om årsaken er en annen grunn. F.eks. feil demografi (menn på bygda, kvinner i byene), menn ikke vil ha barn, det bare blir sånn eller noe lignende.

Skrevet

At de er mer kravstore er vel ikke noe nytt.

- De trader som regel opp på yrke/utdannelse. (jeg har ingen problemer med å være sammen med en sykepleier, mens ei dame med samme utdannelse som meg ville nok ikke vært sammen med en mannlig sykepleier)

- De er opptatt av intelligens, mens vi menn kan fint være sammen med folk som ikke vet hva handlingsregelen er.

- De er opptatt av at vi skal være ryddige osv, mens vi driter om at dama lar matfatet stå på kjøkkenbordet til neste dag.

osv osv osv osv.

Anonymous poster hash: e2a0a...e3f
Skrevet

Det kan jo også være det at kvinner er mer bortskjemte enn gutter helt fra barndommen av? Så da blir de kanskje mer kravstore i valg av partner og?

Gjest Lille-pus
Skrevet

Alt dette har vi hørt før, karer.

Til det kjedsommelige, fra de samme 'gutta' som etterpå kasert seg frem og mener kvinnfolk flest er feite og ikke gidde gjøre en innsats for å se ut som glamourmodeller, - for det er det de selv skal ha.

:Gjesp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...