Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det dumt å ikke ha julegave til alle man skal feire julaften med? Skal feire jul med min søsters svigerfamilie som jeg aldri kjøper gaver til. Må jeg gjøre et unntak i år siden vi er sammen på julekvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har en god økonomi så hadde jeg kjøpt noe, men ikke mye. Samtidig er det nok ingen nedtur for dem om de ikke får noe fra deg heller siden dere ikke egentlig har noen relasjon mellom dere.

Selv skal vi feire jul hjemme med besøk fra både min slekt og mannens slekt på julaften. Tror ikke h*n på min side kommer til å kjøpe noe til h'n på mannens side da de heller ikke omgås til vanlig. Jeg tror ingen kommer til å reagere negativt på det.

Anonymous poster hash: 4b0b1...538
  • Liker 1
Skrevet

Er det dumt å ikke ha julegave til alle man skal feire julaften med? Skal feire jul med min søsters svigerfamilie som jeg aldri kjøper gaver til. Må jeg gjøre et unntak i år siden vi er sammen på julekvelden?

Jeg ville tatt med noe. Men kommer litt an på hvor mange de er, da. Hvis du skal feire hjemme hos dem ville jeg i hvert fall gitt noe til vertene.

Anonymous poster hash: ba54f...95b

• Liker 1
Skrevet

Hvis du har god råd, ville jeg gitt en vin, eller en god konfekt til de voksne og litt julesnop til barna. En liten oppmerksomhet, men ikke for mye. Syns ikke det er krise hvis du ikke gir gave heller :)

Skrevet

Jeg avtalt med mine søsken sist jul, at dette ble siste jul vi kjøpte til søsken, og kjøper kun til tante og onkelbarna. Begynner å bli en del unger å kjøpe til. Og alle var enige. I år skal jeg til søstra mi ilag med mine foreldre, og jeg har ikke kjøpt til henne. Hadde jeg kjøpt til henne hadde jeg følt mitt andre søsken måtte får noe også (som ikke skal være der)

Så nei synes ikke du må kjøpe noe til de. Da kan du evt skrive et julekort med en julehilsen og gi ei konfekteske. Hvis du føler for å kjøpe noe.

Anonymous poster hash: 449b1...ed9
Skrevet

Jeg ville tatt med en liten ting som kan være "til hele familien", gjerne noe spiselig.

Anonymous poster hash: 6da2f...b8a
Skrevet

Jeg er vant til å ha en liten gave til de man feirer sammen med. Men det trenger jo ikke være noe dyrt, bare en liten ting liksom.

• Liker 1
Skrevet

Det er opp til deg. Gjør avtale med din søster, eller med hennes svigerfamilie.

Skrevet

Jeg er vant til å ha en liten gave til de man feirer sammen med. Men det trenger jo ikke være noe dyrt, bare en liten ting liksom.

"Bare en liten ting liksom" fører til enorme hauger foran juletreet og senere i søpla. Her har vi avtalt at de voksne ikke gir gaver til hverandre men kun til barna. Vet du hvor avslappende det er? Anbefales!

Anonymous poster hash: a37a5...39d

• Liker 1
Skrevet

Vi kjøper ikke julegaver til svigerfamilien til min svigerinne når vi feirer jul sammen. Synes ikke det er naturlig å kjøpe gave til noen vi kun ser i familiesammenkomster. De kjøper ikke til oss heller.

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Bare en liten ting liksom" fører til enorme hauger foran juletreet og senere i søpla. Her har vi avtalt at de voksne ikke gir gaver til hverandre men kun til barna. Vet du hvor avslappende det er? Anbefales!Anonymous poster hash: a37a5...39d

Jeg ser den med hauger av ting. Det kommer vel an på hvor mange man er også. I vår familie er det to små barn og resten voksne, da synes vi det er greit å gi gaver også til voksne. Og avslappende har vi det likevel :)

Endret av pusla
Gjest Blomst83
Skrevet

Nei gjør ikke det,men det føles ikke feil heller. Det ble slutt mellom søs og typen hennes for noen år siden,men han feier jul sammen oss fordi de har barn sammen, men jeg har jo null kontakt med han bortsett fra noen få timer en gang i året så det føles ikke naturlig å kjøpe til han. Jeg gjorde jo selvfølgelig det når de var sammen og han var en del av familien,men nå ville det bare ha føltes unaturlig ut.

Skrevet

Jeg ville nok alltid sørget for en eller annen gave / oppmerksomhet til alle jeg skulel feire jul sammen med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...