AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Hei, Jeg har fra før av tre hunnmarsvin, og fant en kjekk herremann til de for et par dager siden. Hunnmarsvina er 2 år og hannen er rundt 3 år, og kastrert. Da han kom inn i flokken fløy han bare rett bort til de og skulle ri på de, og tisse på de hele tiden. Nå etter en natt har han roet seg litt, men driver fortsatt å kurrer mot de og flyr av og til etter de for å ri på de. Dette synes jo selvsagt hunnmarsvina at er veldig slitsomt, og om han fortsetter sånn så blir jeg jo nødt til å sende han tilbake til tidligere eier, noe jeg absolutt ikke har lyst til da han er et utrolig fint marsvin ellers. Så jeg bare lurer på om det er noen andre her inne som har erfaring med hunnmarsvin og kastrerte hannmarsvin sammen. Vil de oppføre seg ordentlig sammen etterhvert, eller vil han holde på sånn her hele tiden? Anonymous poster hash: b837b...676
Sugerøret Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 De finner ut av rang.Gi dem tid .Men om det blir krangling der de biter eller blir skadet.Så ville jeg skilt dem. Du kan "innføre" dem til hverandre ved å ha bur ved siden av hverandre,så de kan se og lukte. Men om noen blir stresset eller skadet- må du skille de
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 De sloss heldigvis ikke. Bare rir på hverandre og småglefser mot hverandre. Men det blir jo bare stress for de om de holder på sånn hele tiden. Godt å høre at det bare er at de finner ut av rangen seg imellom. Da skal jeg la de få litt mer tid sammen. Det er jo øyeblikk som de faktisk går ganske bra sammen også, men så begynner de med tullet sitt igjen. Anonymous poster hash: b837b...676
Sugerøret Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Det kan du regne med at de gjør en stund fremover. Bare pass på at alle får mat og drikke,.samt ikke blir "spist" opp av den andre
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Det skal jeg gjøre! De har mat og drikke flere steder i buret, og jentene kan komme seg unna ved å gå opp i andreetasje(hannen skjønner ikke hvordan han skal komme opp der). Hvor lang tid tar det ca før de finner ut hvem som er sjefen? Anonymous poster hash: b837b...676
Sugerøret Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Du det vet jeg ikke.Kommer ann på hvor stae de er
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Hehe, okei! Da gir jeg de litt tid! Takk for svar Anonymous poster hash: b837b...676
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Høres ut som herremannen burde kastreres også, for ellers stresser han fordi han vil pare seg, og det sliter selvsagt på hunnmarsvinene. Om han blir kastrert slipper han å kjenne på kjønnsdriften hele tiden. Det er jo ikke koselig for hunnmarvinene å få en voldtektsmann til burpartner. Da klarte de seg sikkert bedre før han ble anskaffet som "selskap".Anonymous poster hash: 454c6...c72
Sugerøret Skrevet 22. desember 2013 #9 Skrevet 22. desember 2013 er ikke herremannen kastrert da ? Eller leste jeg feil?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #10 Skrevet 22. desember 2013 er ikke herremannen kastrert da ? Eller leste jeg feil? Åja, jeg som leste feil Anonymous poster hash: 454c6...c72
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Høres ut som herremannen burde kastreres også, for ellers stresser han fordi han vil pare seg, og det sliter selvsagt på hunnmarsvinene. Om han blir kastrert slipper han å kjenne på kjønnsdriften hele tiden. Det er jo ikke koselig for hunnmarvinene å få en voldtektsmann til burpartner. Da klarte de seg sikkert bedre før han ble anskaffet som "selskap".Anonymous poster hash: 454c6...c72 Det er hannen som er kastrert. Men er det han holder på med kjønnsdrift? Sånn at han vil fortsette å prøve seg på de hele tiden, også etter de har blitt bedre kjent? De klarer nå å spise sammen og sånn. Men han er fortsatt litt intens, kurrer veldig mot de, og sirkler de inn. Hender også at han tisser på de. Han er et kjempefint marsvin sånn ellers, så det er jo synd om de ikke kan gå sammen. Men trives ikke hunnene mine med han så må jeg nesten bare sende han tilbake. Noen som vet sånn ca hvor lang tid jeg bør vente og se før jeg bestemmer meg? En uke? Eller mer? Anonymous poster hash: b837b...676
Omnivore Skrevet 22. desember 2013 #12 Skrevet 22. desember 2013 Jeg vil gi det to uker. Det er nytt hjem og han har kanskje ikke bodd sammen med andre marsvin før? Det vil jo gjøre han litt hubaluba til han blir mer vant. Hvor stort er buret ditt? Det kan jo også hende at det ikke er nok plass til 4 stk og at det blir for tett for alle?
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Jeg vil gi det to uker. Det er nytt hjem og han har kanskje ikke bodd sammen med andre marsvin før? Det vil jo gjøre han litt hubaluba til han blir mer vant. Hvor stort er buret ditt? Det kan jo også hende at det ikke er nok plass til 4 stk og at det blir for tett for alle? Den siste ukene før han kom til meg så hadde han bodd alene. Han har bodd med en hann før. Det gikk ikke bra med to hanner, de bare sloss. Før det bodde han med en annen hunn, men han ble for slitsom for henne. Litt usikker på hvor lenge de gikk sammen før de ble tatt fra hverandre da. Buret er to etasjer, hvor hver etasje er 130*80! I tillegg til en liten mellometasje på ca 20 * 80. To av hunnene går ganske greit med hannen, da de sier ifra når han blir for slitsom. Mens den siste bare piper høyt og løper vekk, med hannen etter seg. Man ser tydelig at hun ikke liker at han holder på sånn, men hun tørr ikke å si ifra. Jeg vet ikke om det bare er jeg som har begynt å legge merke til det nå, eller om det alltid har vært sånn, men denne ene hunnen er veldig ofte i andreetasje, mens de andre er nede. Når de går på gulvet legger hun seg ofte for seg selv, og piper når hannen kommer i nærheten. Jeg vil jo ikke at den lille jenta mi skal ha det fælt bare fordi jeg tok til meg en hann som trengte et nytt hjem. Men hannen er så snill og god ellers, og akkurat et sånt marsvin jeg ønsker meg(bortsett fra det tullet hans), så det er jo trist om de ikke kan gå sammen, og jeg må sende han tilbake igjen der han må bo alene. Men hvordan hunnmarsvinet mitt har det er det aller viktigste for meg, så går de ikke bra sammen så må han nesten bare sendes tilbake Anonymous poster hash: b837b...676
Omnivore Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 Hmm. Er du villig nok til å beholde hannen at du kan investere i et nytt bur hvis det ikke går seg til? Jeg ville nok kanskje ordnet med nytt bur og sette sammen den redde hunnen med den roligste andre hunnen og hannen og den hunnen som takler han best. Kanskje hannen lærer bedre av å omgås ett marsvin som sier i fra? og at de kanskje kan gå sammen igjen alle fire?
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2013 #15 Skrevet 25. desember 2013 Hmm. Er du villig nok til å beholde hannen at du kan investere i et nytt bur hvis det ikke går seg til? Jeg ville nok kanskje ordnet med nytt bur og sette sammen den redde hunnen med den roligste andre hunnen og hannen og den hunnen som takler han best. Kanskje hannen lærer bedre av å omgås ett marsvin som sier i fra? og at de kanskje kan gå sammen igjen alle fire? Om det viser seg at de ikke går sammen så blir han nok gitt tilbake til tidligere eier. Vil helst ikke ha marsvina i to forskjellige bur! Det går heldigvis litt bedre nå. Den redde hunnen takler han litt bedre, og han er ikke like innpåsliten! Så får håpe de etterhvert vil like hverandre godt! Anonymous poster hash: b837b...676 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå