Gå til innhold

P-plaster

Fremhevede innlegg

Gjest Lyeta*
Skrevet

Jeg har ikke brukt p-piller før, så dette er første gang jeg bruker hormonbasert prevensjon - p-plasteret.

Begynte 25.april, den første dagen i mensperioden. Mens varte i 11(!) dager (normalt for meg er 5-6). Hadde mye mer smerter enn vanlig og kraftig blødning. Så begynte jeg på'n igjen med blødninger allerede 11.mai - og blør mye ennå. Skal jo ikke ha plastefri periode før fra kommende søndag - og normal syklus neste lørdag...

Hva er det som skjer? Noen med liknende erfaringer? Bør man slutte med plasteret, det kan jo ikke være riktig å blø SÅ mye?? :oops:

Lyeta

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke p-plaster,men jeg synes du skal ta kontakt med legen din jeg....

Skrevet

Tror det kan være lurt å snakke med legen din. Kroppen bruker gjerne 3 måneder for å tilvenne seg hormonbasert prevensjon, og bytte av type hormonbasert prevensjon, men dette hørtes voldsomt ut.

Jeg byttet fra p-pille til plaster. Jeg opplevde å få en litt kraftigere blødning, og litt mer vondt i magen. Antall dager var det samme som før.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg byttet fra p-pille til plaster. Jeg opplevde å få en litt kraftigere blødning, og litt mer vondt i magen. Antall dager var det samme som før.

Samme her. Og et par dager ekstra med mensen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...