Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min et halvt år og vi har det generelt ganske bra sammen og jeg vet at han er veldig glad i meg. Jeg har bare ett problem som dukker opp i ny og ne, og det er tanken på en venninne av ham. Hun er en del av vennegjengen hans (som stort sett består av menn), og før vi ble sammen var det mange, inkludert meg, som trodde at det var noe mellom de (de er like gamle, litt like av utseende og har god kjemi). Denne jenta er utrolig flørtete, høylytt og oppmerksomhetssyk og egentlig min rake motsetning. Jeg prøver derfor å unngå fester der jeg vet hun er til stede, rett og slett fordi vi ikke har noen som helst kjemi og fordi jeg synes oppmerksomhetsbehovet hennes er utrolig slitsomt å forholde seg til.

Kjæresten min har imidlertid beholdt kontakten med henne (dog ikke like mye som før) og har bl.a. vært på fest med henne et par-tre ganger uten at jeg har vært til stede. Jeg merker at de har god kjemi seg imellom og har spurt han om han kunne falt for henne, men han sier han aldri har tenkt på henne på den måten og at han synes oppmerksomhetsbehovet hennes er irriterende. Likevel "liker" han statuser og bilder av henne på facebook (dette gjør han med alle vennene sine), og forer således opp under bekreftelsesbehovet hennes.

Jeg må innrømme at det plager meg at han fortsatt har kontakt med denne jenta, selv om jeg aldri kunne bedt han kutte kontakten (er stor motstander av å "bestemme" hvem kjæresten skal få henge med). Både fordi jeg er redd det skal skje noe mellom dem (selv om jeg stoler på at han ikke har følelser for henne nå er jeg redd han plutselig skal finne ut at de passer bedre sammen enn vi gjør), og fordi jeg rett og slett ikke liker henne, og synes det er rart at kjæresten min har så pass god kjemi med noen som er min rake motsetning. Hvordan kan jeg bli kvitt dette store stygge sjalusimonsteret og den enkle magefølelsen jeg får hver gang jeg treffer denne jenta? Det siste jeg vil er å bli oppfattet som en sjalu og kontrollerende kjæreste..

Anonymous poster hash: 08e73...bce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg. Min har også ei `bestevennine` fra fortiden han bare må ha kontakt med.

Han sier han ikke liker henne, hun er ikke hans type osv, men da skulle han vel ikke trengt å snakket med henne. Hun ringer han ofte også, og skal hele tiden treffes. Lurer på om jeg skal finne meg en mann og bli god venn med? Dratt på kino, fester og kjørt turer med? Er dette normalt når man er i forhold egentlig?

Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes dette ikke er ok.

Anonymous poster hash: 6e48c...e2d
  • Liker 3
Skrevet

I mitt hode er ikkje dette normalt.

MEN, om de har vært venner siden barne/ungdomskulen hadde eg nok sett annerledes på det tror eg..

Anonymous poster hash: 918d1...191
Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Det er jo DEG han er sammen med?

Dersom det er meningen det skal bli han og hans venninne, så blir det slik, uansett hvor sjalu du er.

Egentlig har du jo ikke lyst til å være sjalu på henne, så hva gjør egentlig at du er det? For:

- du liker henne ikke og synes hun har for stort oppmerksomhetsbehov

- du stoler på at typen din ikke har følelser for henne

Om han sletter henne på facebook, finnes det uansett en hel mengde andre arenaer han kan ha kontakt med henne.

Skrevet

Føler med deg. Min har også ei `bestevennine` fra fortiden han bare må ha kontakt med.

Han sier han ikke liker henne, hun er ikke hans type osv, men da skulle han vel ikke trengt å snakket med henne. Hun ringer han ofte også, og skal hele tiden treffes. Lurer på om jeg skal finne meg en mann og bli god venn med? Dratt på kino, fester og kjørt turer med? Er dette normalt når man er i forhold egentlig?

Mulig jeg er gammeldags, men jeg synes dette ikke er ok.

Anonymous poster hash: 6e48c...e2d

Det er ikke slik at de er bestevenner og pleier å ringe hverandre eller henge sammen bare de to, som regel møtes de bare på fest eller når de er en gjeng samlet. Jeg har også venner av motsatt kjønn, men dette er gutter jeg treffer gjennom hobbyer eller som jeg utelukkende møter sammen med en stor gjeng, og vi går ikke på kino alene sammen eller gjør andre ting jeg forbinder med typiske kjæresteting. Jeg ville nok absolutt ikke likt det om typen min gikk på kino alene sammen med en venninne.

I mitt hode er ikkje dette normalt.

MEN, om de har vært venner siden barne/ungdomskulen hadde eg nok sett annerledes på det tror eg..

Anonymous poster hash: 918d1...191

Var dette svar til meg (TS) eller til AnonymBruker over? For meg er det som sagt ikke normalt å gå på kino osv. alene med venner av motsatt kjønn, men ellers mener jeg det er greit å omgås venner av det motsatte kjønn selv om man er i forhold. Men det er ikke så kult når man ikke kommer overens med disse vennene i det hele tatt, og når det skaper usikkerhet. Jeg prøver selv å ta hensyn når jeg er i forhold, og har kuttet ut to kompiser fordi kjæresten var sjalu.

Det er jo DEG han er sammen med?

Dersom det er meningen det skal bli han og hans venninne, så blir det slik, uansett hvor sjalu du er.

Egentlig har du jo ikke lyst til å være sjalu på henne, så hva gjør egentlig at du er det? For:

- du liker henne ikke og synes hun har for stort oppmerksomhetsbehov

- du stoler på at typen din ikke har følelser for henne

Om han sletter henne på facebook, finnes det uansett en hel mengde andre arenaer han kan ha kontakt med henne.

Jeg tror for det første jeg blir sjalu og usikker pga kjemien mellom dem. Kjæresten min er litt sjenert (spesielt rundt jenter), og vi hadde litt problemer med kommunikasjonen i starten pga dette, mens med denne venninnen flyter alltid praten lett. I tillegg gjør det meg litt usikker at han tilsynelatende trives sammen med noen som er så vidt forskjellig fra meg, og det sniker seg inn tanker om at han kanskje passer bedre sammen med denne venninnen enn meg.

Anonymous poster hash: 08e73...bce

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Jeg tror for det første jeg blir sjalu og usikker pga kjemien mellom dem. Kjæresten min er litt sjenert (spesielt rundt jenter), og vi hadde litt problemer med kommunikasjonen i starten pga dette, mens med denne venninnen flyter alltid praten lett. I tillegg gjør det meg litt usikker at han tilsynelatende trives sammen med noen som er så vidt forskjellig fra meg, og det sniker seg inn tanker om at han kanskje passer bedre sammen med denne venninnen enn meg.

Tror du ikke de allerede hadde vært et par, dersom de begge var interesserte?

Jeg har en mannlig venn, som mange spør om hvorfor vi aldri har blitt kjærester, fordi vi har ufattelig god kjemi. Spøker og ler mye sammen, kan snakke om alt og er veldig like i mindset. Vi har bare ikke slike følelser for hverandre, men setter pris på hverandres selskap. Null begjær mellom oss, rett og slett.

Han har også en kjæreste som er helt forskjellig fra meg og de jeg har vært sammen med, har vært forskjellig fra ham.

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med en sånn. Han hadde en bestevenninne som var hos han konstant. Vi bodde i kjelleren til foreldrene hans og denne jenta var på besøk aaalt for mye. I tillegg hadde hun god kontakt med morenhans, så om han selv ikke var hjemme, satt hun bare å ventet hos moren til vi kom hjem. Hun var også alltid på alle festend vi var på, og var også kjent for å ha prøvd seg på alle de opptatte gutta i gjengen. Sikkert fordi hun var litt guttejente, og trengte bekreftelse på den måten..

En dag kom onkelungen til eksen min å spurte hvem av meg og henne som var kjæresten hans.. Det var sårende.

I ettertid kom det også frem at de hadde rota ved to anledninger når jeg ikke var tilstede. Det kom jeg ikke over, så jeg gjorde det slutt.

Dette er nå mange år siden, og jeg ser nå at jeg burde droppa han mye tidligere. Det var så mye alkohol og festing på den tiden, at det var dømt til å gå galt før eller siden likevel..

• Liker 1
Skrevet

TS må jobbe med sin egen usikkerhet, det går ikke an å be folk om å kutte ut vennene sine bare pga man er usikker på om det er noe på gang fra den ene eller annen parten.

• Liker 2
Skrevet

Bare fordi noen har god kjemi som venner, betyr ikke det at man har god kjemi som kjærester:) Det er noe man finner ut av, særlig om man har vært venner lenge. Og selv om de kanskje er like på mange plan, så kan preferansene til en kjæreste være det som er motsetningen, nemlig deg^^,

Synes det er flott at du ikke er en av disse som krever at man skal dumpe vennene sine bare fordi de har "feil" kjønn. Og om du ikke liker henne nevneverdig så er det også helt greit! Men du burde jo kunne forholde deg til henne på et visst nivå om dere skal være sammen og han ikke kutte kontakten.

Min beste venn er en mann, vi har vært bestevenner hele livet og han er som en bonus-bror, så å be kjærester kutte kontakten med venninner/kompiser synes jeg faktisk er hjerteskjærende:\

Anonymous poster hash: ca8b3...dbe
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i deg TS! Kjæresten min har også en venninne i "gjengen" sin som er akkurat slik som henne du beskriver. Jeg liker henne ikke. Ikke at hun har gitt meg noe å like heller. Jeg og kjæresten har vært sammen i over et år nå og hun er den eneste av vennene hans jeg aldri har snakket med. For å gjøre alt værre var det noen som klarte å forsnakke seg om at hun og kjæresten min "drev på" en gang. Så han har en teit venninne jeg ikke liker OG han har en fortid med henne. :dry:

Anonymous poster hash: 64039...c6c
Skrevet

Skjønner deg på en måte godt, men samtidig, alle kan ikke gå overens med alle, slik er det bare!

Og SÅ flott for han at han har en venn han er komfortabel rundt og trives å være med!

Har selv en kamerat, som jeg anser som min beste venn, vi styra for ja.. 8 år siden er det vel nå, men etter det har vi kun vært venner, gode venner sådan, mange har spurt om vi styrer enda, eller spør om hvorfor vi ikke er sammen, men altså, vi prøvde en gang for leeenge siden, det funka ikke, vi funker mye bedre som venner! :)

Hadde en kjæreste bedt meg kutte han ut, så kunne han selv fått værsågod å kutte meg ut, for jeg dropper ikke vennene mine bare fordi jeg er i ett forhold.

Skrevet

Det interessante her er jo at TS har måttet kutte ut to kompiser på grunn av kjærestens sjalusi, mens han tviholder på venninnen.

Jeg synes ikke noe om folk som vil ha at sett regler for seg selv, og et annet for partneren.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det interessante her er jo at TS har måttet kutte ut to kompiser på grunn av kjærestens sjalusi, mens han tviholder på venninnen.

Jeg synes ikke noe om folk som vil ha at sett regler for seg selv, og et annet for partneren.

Dette er jeg helt enig i! Hadde det ikke vært for dette, ville jeg nok kanskje sagt at TS burde prøve å la vær å bry seg (fordi disse to så vidt jeg forstår kun er en del av en vennegjeng og ikke gjør ting sammen i tosomhet), men når hun selv har måttet kutte ut to mannlige venner pga kjærestens sjalusi, synes jeg det er hårreisende at kjæresten selv skal ha en slik venninne.

Skrevet

Det er jeg enig i, men TS har vært totalt idiot som gikk med på det i stedet for å gi fyren en beskjed å få respekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...