Gå til innhold

Hvor mye skal jeg fortelle om utroskapen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har vært så dum og latt det gå alt for langt med en mann som ble forelsket i meg. Det ble aldri noe seksuelt, men mye emosjoner. Han har sendt haugevis av kjærlighetserklæringer og vi har truffet hverandre en del og funnet på hyggelige ting.

Kona vet dette, og ønsker å få vite absolutt alt. I første omgang skånet jeg henne for det verste og presenterte en mildere versjon av sannheten. Dette både fordi han ønsket det og fordi jeg virkelig ikke ønsker å skape mer skade i ekteskapet enn jeg allerede har gjort. De har vært sammen i 20 år!

Nå har hun skjønt at dette ikke er den totale sannheten og jeg skal igjen legge kortene på bordet. Men hvor mye skal jeg fortelle?

En stemme i meg sier at jeg må fortelle absolutt alt, til tross for at det vil være et mareritt for henne. En annen stemme sier at jeg skal skåne henne litt. Vet at hun er langt nede akkurat nå allerede med den tidligere informasjonen jeg utga.

Hva ville dere gjort? Og hvorfor?

Anonymous poster hash: b4c38...9d3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du først fortelle, så fortell alt. Om ho sitter med følelsen av at du holder tilbake noko, så vil ho alltid lure og aldri komme over det.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal du fortelle, og ikke mannen?

Anonymous poster hash: 5c856...707
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er så enig med deg i at alt bør frem. Det er jo umulig å leve på en løgn for alltid! Men det er så mye - så utrolig mange kjærlighetserklæringer, meldinger som ikke gagner henne, opplevelser han har tatt meg med på, drømmene om en fremtid uten henne.. uff :/

De går til terapi nå for å redde ekteskapet og jeg er så redd for at all denne informasjonen velter hele skuta.

Mannen sier selvfølgelig at jeg skal pynte på sannheten, og jeg har jo prøvd dette en gang for hans skyld.. men det gjennomskuet hun...

Stakkars dame.. jeg skammer meg virkelig!

Skrevet

Både han og jeg må fortelle. Hun sammenligner historiene våre..

Dessuten ønsker hun en oversikt over all skriftlig kommunikasjon vi har hatt. Han har slettet sine beviser underveis, så der er det meg som må bidra. Er usikker på om jeg skal legge ved absolutt alt eller om jeg skal skåne henne for noen detaljer...

Skrevet

Hun fortjener vel egentlig å vite den fulle sannhet? Kun da kan hun ta den rette avgjørelsen på om det er et forhold hun ønsker å kjempe for eller ikke. Det beste hadde vært om han klarer å fortelle henne alt selv, men det virker som han fortsatt lyver for henne og da går han jo ikke fullt inn selv en gang for å redde forholdet. Så jeg syns du skal gi henne alt.

Anonymous poster hash: 4daae...e50
  • Liker 3
Skrevet

Det er et godt poeng at hun fortjener sannheten. Å leve i en løgn er jo virkelig ikke bra. Jeg tror ikke han er sterk nok til å skulle dele dette med henne. Hun har knekt helt sammen av den lille informasjonen som allerede er gitt, og får hun hele pakka aner jeg virkelig ikke hva som skjer med henne.

Skrevet

Det er hans oppgave å fortelle. Det er også hans oppgave å evt. "redde" ekteskapet. Hvis hun skjønner at han ikke er ærlig med henne, så er jo ekteskapet dømt. Det må hun også vite.

Anonymous poster hash: d3f39...0e2
Skrevet

Hvorfor må du fortelle noe? Kjenner du kona godt? Er hun en venninne av deg? Det er mannen som har dritti seg ut og må fortelle og fikse i ting. Du må ingenting. Blir bare mer rot om hu kona skal få to versjoner av historien.

Anonymous poster hash: 36685...d9e
Gjest TheRighteous
Skrevet

Uff, fikk vondt av henne.. Syns du skal fortelle alt hvis det er det hun ønsker.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ønsker å være minst mulig involvert, men hun har dratt meg inn og vil jeg skal bidra til å få brikkene på plass...

Skrevet

Stakars dame. Gi henne all informasjonen. "Skuff meg heller med sannheten, enn å "glede" meg med en løgn". Lykke til! Tror du vil føle deg bedre etter å ha få lagt alle kortene på bordet også. Da har du ikke mer i "bidra" med, så får de håndtere situasjonen deretter.

• Liker 3
Skrevet

Er du blitt homo??

Anonymous poster hash: 3754a...017
Skrevet

Jeg ønsker å være minst mulig involvert, men hun har dratt meg inn og vil jeg skal bidra til å få brikkene på plass...

Du sier at hun får snakke med mannen sin og at dette er mellom dem og at hun er nødt til å slutte å kontakte deg.

Hun skjønner antakelig allerede at dette ekteskapet er dømt iom. at hun vet at mannen hennes ikke forteller alt. Hun er bare blitt obsessed, vil vite alt og vil ta ham i en løgn for å rettferdiggjøre en skilsmisse eller evt. ha noe presist å bli sint for.

Blokker epost eller hva det er og la dem løse dette selv.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så du er helt viljeløs når det gjelder å la deg trekke inn i det dramaet som pågår?

Hvordan i alle dager har hun klart å få "dratt" deg inn om du ikke ville?

Skrevet

Hun ringer, sender epost og dukker opp på jobben min. Jeg føler det er enklere å samarbeide enn å la vær. Mannen sier også at det er viktig jeg hjelper til å roe henne ned.. tro meg, kunne jeg fått leve mitt eget liv her på utsiden ville jeg mer enn gjerne gjort det. Dette tærer også på meg, selv om det selvfølgelig er henne det er synd på her.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Så kommunikasjonen opprettholdes mellom deg og ham?

- samtidig med at han og hun forsøker å redde forholdet sitt?

Jeg leser følgende: Han og du skal samkjøre historiene deres slik at du og han kan fortsette deres forhold i hemmelighet samtidig med at han opprettholder forholdet til henne?

Høres utrolig snodig ut... :klo:

• Liker 1
Skrevet

Mannen sier også at det er viktig jeg hjelper til å roe henne ned..

Nei, det er det ikke. Denne mannen hverken elsker eller respekterer konen sin - han respekterer ikke kvinner i det hele tatt.

Hans "råd" har ingenting med sannheten å gjøre. Han vil lyve for kona, redde sin egen ræv og gjøre det lettest mulig for seg selv. Dette er hans rot som han skal rydde opp i.

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår helt ærlig talt ikke hvorfor du har fortalt noe i utgangspunktet.

Dette er ikke din sak, og det må være opp til dem om de får reddet ekteskapet.

At hun dukker opp på jobben din og drar deg inn ellers sier jo endel om at hun er helt fullstendig på styr og overhodet ikke bør få mer tilgang til livet ditt rett og slett.

Jeg hadde avsluttet det hele med å si at dette er en situasjon som holder på å gå helt over styr - ingenting fysisk har skjedd, og de må ordne opp mellom seg- du trekker deg fullstendig ut og vil ikke ha noe med noen av dem å gjøre.

Rett og slett.

Anonymous poster hash: b6377...5fd
Skrevet

Hvis jeg hadde vært i hennes situasjon, tror jeg at det å virkelig vite hva som har foregått mellom dere, hadde vært alfa og omega i avgjørelsen om det er verdt å redde ekteskapet eller ei. Det virker jo som om at dere har hatt et genuint følelsesmessig forhold, som kunne utviklet seg til noe mer om han ikke hadde vært gift. Jeg for min del kunne aldri klart å fortsette å være lykkelig med min mann etter noe slikt. Og siden han allerede har vært så mye med deg, så betyr det vel også at det er noe som skranter i forholdet deres fra før av?

Det er nok tungt for henne fra før av, men jeg tror ærlig talt at hun fortjener å vite alt, for det ser jo ganske mørkt ut fra før av.

Anonymous poster hash: 30160...e23
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...