Gjest LadyAntebellum Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Jeg har ikke julestemning,null.. De jeg kjenner har heller ikke julestemning, så trist! Det er jo bare noen dager til nå! Hvordan er det med dere? Julestemning?
Montos Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Julestemning nå? Det pissregner ute og julestresset står på som værst. Skal jobbe på mandag også, så nei jeg har ikke noe stemning - og det har jeg ikke hatt før lille julaften eller julaften før. For meg er det ikke jul før 23. eller 24. desember
Fuglen Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 Nei, har null julestemning. Men det kommer nok på lille julaften eller julaften
heiduderborte Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 0 julestemmning. Når jeg var mindre var den på topp hver dag mot jul. Jeg tror barn koser seg aller mest i jula Jeg er i skikkelig feriemodus, ettersom jeg skal til varmere strøk etter julen! Bryr meg ikke så mye om selve julen, men er jo selvfølgelig veldig koselig med familie og god mat julepynt og juletre er jo sjeldent man får ha oppe også. Hvis du vil ha litt julestemmning så anbefaler jeg deg å høre på litt fin julemusikk, ta på pysj og tenne et duftlys med duft av kanel/jul.
Erica❤ Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Har mistet julestemminingen som jeg hadde. Datteren min på 13 har kjempejulestemning og går rundt med bestevennina og gjør alt som kan kobles til jul. Julemusikk har de også koblet opp i hele huset. Føler meg skikkelig kjedelig... 1
Lila Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Jeg jobber til og med julaften, så ikke noe julestemning her heller. Den kommer nok når jeg sitter meg til bords på tirsdag
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Jeg fikk julesteminga i meg da jeg fikk ordnet med siste delen av julepresangen til mannen min! Jeg gleder meg veldig til å se på han når han skal åpne opp presangene sine!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Argh, samme her. Jeg er familiens juletulling, begynner allerede i juli å glede meg til jul. Men i år har jeg ikke kjent på julefølelsen. Det er nok været og stresset rundt.. I tillegg skal sambo være ute på jobb og kommer ikke hjem før i midten av januar Anonymous poster hash: 537ad...70f
lillsunshine Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Det jeg synes er slitsomt er alle som søker etter julestemninga. Jeg har de siste årene satt meg i å fundere over hva som egentlig er en julestemning, og hvorfor vi søker sånn etter dette. Til syvende og sist er det jo noe konstruert og om en har en bra jul eller ikke er vel ikke avhengig om en bestimmer en følelse man tror er julestemning? I år har jeg ikke tenkt så mye på jul og adventstid i grunn. Dette semesteret har bare rast i en utrolig fart, det har vært mye fokus i studiene at jeg nærmest ikke registrete at adventstida hadde begynt. Og ikke på noen dårlig måte. Når man bor i en annen by til vanlig er juleferien og juletiden for meg en tid der jeg kommer hjem igjen, mine barndomsvenner er hjemme og hele familien samlest for en gangs skyld. Om somrene går vi om hverandre fordi vi har ferie på ulik tid o.s.v., slik at det kan ha gått et år siden sist gang alle er samlet. For meg spiller det ikke så stor rolle om det er snø ute eller ikke, selv om jeg elsker snø og synes det er ekstra koslig. Julen er der fordi. Jeg nyter god mat, å være med familien og det til å kunne ha tid til å lese bøker jeg vil, se på film/serier mens jeg strikker og bare litt late dager. Det er klar at man kommer i en ekstra stemning av noen ting, for eksempel må jeg jo se tre nøtter til askepott, og det ene året jeg feiret julen i Egypt fikk jeg jo ikke det. Men da opplevde jeg en annen kultur og en annen måte å feire på, og det var heilt greitt det også . Jeg synes det er koslig å se masse julefilmer også, og har gjort det så langt. Har derimot ikke orket å bake julekaker eller den slags, og synes ikke det har vært nødvendig for å oppnå en julestemning. Ikke søk etter julestemningen, det er noe som kommer til dere i det dere er. Ta det med ro og nyt en herlig høytid med det som måtte være. God jul!
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #10 Skrevet 21. desember 2013 Har masse julestemning i år, tror det er mest fordi datteren på tre år denne gangen virkelig skjønner dette med jul. Vi pynta treet sammen i går mens vi hørte på julemusikk, og vi har lagd masse juletrelenker. Da kjenner jeg stemninga skikkelig! Anonymous poster hash: c92fe...ed1
Chord Skrevet 22. desember 2013 #11 Skrevet 22. desember 2013 Jeg vil tro min julestemning kommer når treet er ferdig pyntet (i morgen) og jeg ser de varme lysene i stua her. Eller når jeg på julaften skal spise julelunsj sammen med mine tantebarn. De har jo all verdens juleglede i øynene sine
Gjest Peanut Skrevet 23. desember 2013 #12 Skrevet 23. desember 2013 Jeg har mindre julestemning nå i år fordi det er jo ikke snø her i Oslo. Det virker egentlig som det er i oktober eller november og ikke i desember. >_<
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #13 Skrevet 23. desember 2013 Ja, det har jeg faktisk, enda jeg har jobbet omtrent hele desember. I morgen kommer den nok for fullt Julen kommer nå uansett om man har julestemning eller ikke. Syns det ordet er så overflødig. Anonymous poster hash: 5be30...fcd
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #14 Skrevet 23. desember 2013 Jeg lurer på, hva mener dere egentlig med julestemning? Og hvordan merker dere at dere ikke har den? Det er sikkert et veldig rart spørsmål for mange, men jeg kan ikke huske at jeg noen gang har hatt "julestemning", og jeg lurer på hva som ligger i ordet. Anonymous poster hash: c3061...8a2
Tabris Skrevet 23. desember 2013 #15 Skrevet 23. desember 2013 Her har det vært julestemning lenge. Juletreet står ferdig pyntet, ribba godgjør seg i kjøleskapet, i går pakket jeg inn alle gavene, klementiner står på bordet og samboer er ute nå og handler inn siste rest. Gleder meg til jula!
Hecubaa Skrevet 23. desember 2013 #16 Skrevet 23. desember 2013 (endret) Jeg forbinder julestemning med tradisjoner i desember og følelsen av forventninger knyttet til høytiden. Jeg har ikke hatt julestemning siden jeg gikk på ungdomsskolen (med julekalender, juleball osv.). Jeg gleder meg aller mest til noen dager med etterlengtet fri - og når man jobber i butikk til daglig og kjører julekampanje helt fra 20.oktober er det litt begrenset hvor lenge man klarer å holde julestemningen gående uansett.. Jeg er mentalt snart i midten av februar. Endret 23. desember 2013 av Hecubaa 3
Tabris Skrevet 23. desember 2013 #17 Skrevet 23. desember 2013 Jeg lurer på, hva mener dere egentlig med julestemning? Og hvordan merker dere at dere ikke har den? Det er sikkert et veldig rart spørsmål for mange, men jeg kan ikke huske at jeg noen gang har hatt "julestemning", og jeg lurer på hva som ligger i ordet. Anonymous poster hash: c3061...8a2 Som Hecubaa er inne på, så har det å gjøre med tradisjoner. Hvis man har bestemte tradisjoner som man utfører kun til de tider - tenner adventslys på søndagene i desember, finner frem julestjerna i vinduet 1. desember osv. så er dette med og skaper en assosiasjon og en forventning. Når jeg satte frem julestjerna i vinduet, så ble jeg glad - glad pga minnene om alle de gode barndomsjulene, og forventningsfull til den varme og gode juletiden vi var på vei inn i. Alt jeg gjør som forbindes med jul bærer i seg en del av barndomsnostalgien og forventningen om årets jul. Og da går jeg rundt med en varm og god følelse inni meg. Og kanskje også litt småvond og nostalgisk med tanke på en tid som er borte, men det kan også være en god følelse. Hvis man ikke har noen av disse følesene når man forbereder seg til jul, eller hvis man ikke forbereder til jul i det hele tatt, så mangler man vel også julestemning.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #18 Skrevet 23. desember 2013 Som Hecubaa er inne på, så har det å gjøre med tradisjoner. Hvis man har bestemte tradisjoner som man utfører kun til de tider - tenner adventslys på søndagene i desember, finner frem julestjerna i vinduet 1. desember osv. så er dette med og skaper en assosiasjon og en forventning. Når jeg satte frem julestjerna i vinduet, så ble jeg glad - glad pga minnene om alle de gode barndomsjulene, og forventningsfull til den varme og gode juletiden vi var på vei inn i. Alt jeg gjør som forbindes med jul bærer i seg en del av barndomsnostalgien og forventningen om årets jul. Og da går jeg rundt med en varm og god følelse inni meg. Og kanskje også litt småvond og nostalgisk med tanke på en tid som er borte, men det kan også være en god følelse. Hvis man ikke har noen av disse følesene når man forbereder seg til jul, eller hvis man ikke forbereder til jul i det hele tatt, så mangler man vel også julestemning. Takk for et godt svar. Hvis det er dette som menes med julestemning, har jeg små blaff av julestemning i desember, men ikke noe jeg går med i hele førjulstiden. Anonymous poster hash: c3061...8a2 1
murray Skrevet 23. desember 2013 #19 Skrevet 23. desember 2013 Kan dere med julestemning beskrive hva det innebærer? For jeg vet ikke helt hva det er Stas med noen dager fri fra jobb da
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2013 #20 Skrevet 23. desember 2013 Ingen julestemning her, selv om det skulle vært "perfekt" nå, snør lett, myk snø på bakken, unger som lager snømenn ute. Mens her inne ligger alle å spyr :D Anonymous poster hash: 451dc...3e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå