AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #1 Skrevet 21. desember 2013 Ble fortalt av huseier at internettabonnementet er sagt opp, og kom til å tenke på hva internett faktisk er viktigere enn. At internett er viktigere enn TV er det naturligvis ingen tvil om, men jeg vil også påstå at internett er viktigere enn kjøkken, seng (jeg kunne hatt madrass på gulvet eller funnet en annen løsning på gulvet) og elektrisk lys. Av ting som ikke hører til boligen vil jeg si at mobiltelefonen også er mindre viktig enn internett. Jeg kunne ofret telefonen om det var enten internett eller telefon. Litt usikker på om internett er viktigere enn oppvarming (strøm) av boligen nå på vinteren. Badet er egentlig hellig og det eneste jeg er sikker på at er viktigere enn internett. Nå er det ikke slik at jeg mister nettet, jeg må bare finne ut hva jeg skal gjøre når det nærmer seg slutten på abonnementet, om jeg skal videreføre det, evt bytte leverandør osv. Men jeg fikk nesten sjokk da jeg gikk beskjeden, hadde nettopp våknet (hun vekket meg) og tenkte ikke på at det er noe som heter oppsigelsestid og at jeg ikke mister nettet på dagen. Anonymous poster hash: a55e8...3df 3
Zzyzx Skrevet 21. desember 2013 #2 Skrevet 21. desember 2013 Haha, nå lo jeg faktisk litt. Men du har et poeng. Jeg vil også plassere oppvarming høyere enn internett, internett er av begrenset nyttighet og glede hvis man ikke klarer å taste pga kalde fingre.
Gjest Violetta Skrevet 21. desember 2013 #3 Skrevet 21. desember 2013 for meg er bilen min viktig (friheten ved å kunne kjøre dit jeg vil), men ville jeg ha ofret den for Internett? Godt spørsmål. Og artig problemstilling.
Lutetium 71 Skrevet 21. desember 2013 #4 Skrevet 21. desember 2013 Strøm er viktigere enn internett. Siden internett ikke fungerer uten.Men det sier jo noe om hvor avhengig vi er blitt av nettet, siden det rivaliserer med det andre nettet vi også er blitt totalt avhengig av, strømnettet?Artig å hente frem slike gamle artikler når vi tenker på hvor allestedsnærverende nettet er blitt:http://www.ia-stud.hiof.no/~runedbec/flopp.html
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Å ha internett tilgang blir mer og mer viktig nå som ale foregår på nett omtrent. Regninger betales som efaktura, flyttemelding levres på nett, omtrent alt som er viktig for å leve og bo i Norge foregår på nett med bankid og personnummer. Bolig er viktigst, møblene i boligen mindre viktig, strøm er viktig, et godt fungerende bad og kjøkken er viktig. Deretter mat og klær. Så jeg vil si bolig, strøm, mat, klær og internett er det som kommer på delt førsteplass. Og mobilen så klart. Gud hvor jeg ble bevisst på alt jeg egentlig ikke har behov for nå! Alt av unødvendige møbler og ting og tang! Anonymous poster hash: fc010...729
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Har ofret TV'n for lengesiden Men så lenge jeg har alle basalbehov, som oppvarming, vann, bad ol. så kommer faktisk internett(og data'n da) HØYT på lista:P Men jeg er data-nerd og får pusteproblemer etter 24t uten Anonymous poster hash: 800da...2f6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Jeg også har kastet ut tv Anonymous poster hash: fc010...729
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #8 Skrevet 21. desember 2013 Har ofret TV'n for lengesiden Men så lenge jeg har alle basalbehov, som oppvarming, vann, bad ol. så kommer faktisk internett(og data'n da) HØYT på lista:P Men jeg er data-nerd og får pusteproblemer etter 24t uten Anonymous poster hash: 800da...2f6 Jeg også har kastet ut tv Anonymous poster hash: fc010...729 Jeg er egentlig litt bekymret for hva Nrk kan finne på, hvis denne utviklingen fortsetter. Anonymous poster hash: 82363...e23
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #9 Skrevet 21. desember 2013 Jeg eier ikke TV, sover på en madrass på gulvet, bruker så lite strøm jeg bare makter, kjøper knapt nye ting, og spiser kjempebillig... Men internett har jeg *moseklemme routeren* Anonymous poster hash: b30b1...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå