Gå til innhold

Pris på å øke ringstørrelse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har øket ringstørrelse på en hvitt gull ring og vet sånn ca hva det ligger på ? det er snakk om vesentlig økning, fra en ca 6 til 10-11 i amerikansk størrelse.

jeg vet det ikke nødvendigvis blir så pent i skjøten men det er snakk om arvestykker jeg gjerne skulle ha brukt.

Skrevet

På to gullringer betalte jeg 500,- men da hadde jeg med en gammel gullring som mellomlegg til å skjøte inn med. Kan ikke se skjøten i ettertid. Man ser den kun hvis ringen har noe mønster.

Skrevet

Er ringene i kun gull, eller har de edelstener i seg? (diamanter, safirer etc..)

Dersom de har edelstener, kan det fort bli dyrere med en så omfattende forstørrelse. Når de utvider ringen, kan det bli feil i forhold til press i det som holder steinene, og da blir det naturligvis mye mer jobb.

Skrevet

Er ringene i kun gull, eller har de edelstener i seg? (diamanter, safirer etc..)

Dersom de har edelstener, kan det fort bli dyrere med en så omfattende forstørrelse. Når de utvider ringen, kan det bli feil i forhold til press i det som holder steinene, og da blir det naturligvis mye mer jobb.

hvitt gull med stener i begge. kjenner til at dette fordyrer prosessen, det jeg er ute etter er om noen har foretatt en såpass omfattende økning og hva de betalte :)

Skrevet

Vanlig målforandring 1-3str. ut pleier vel å ligge på rundt 1000kr med rhodinering (siden det er hvittgull) så det vil jo bli litt mer siden det er snakk om større målforandring. Siden ringen har steiner må disse mest sannsynligvis tas ut siden det er snakk om såpass stor endring, i verste fall er målforandring såpass mye ikke mulig (med mindre du går med på at ringen blir oval). Pris er så veldig individuelt at det er nesten umulig å anslå over nett så anbefaler at du går til en gullsmed og får prisoverslag.

Anonymous poster hash: c2627...600
  • Liker 1
Skrevet

Vanlig målforandring 1-3str. ut pleier vel å ligge på rundt 1000kr med rhodinering (siden det er hvittgull) så det vil jo bli litt mer siden det er snakk om større målforandring. Siden ringen har steiner må disse mest sannsynligvis tas ut siden det er snakk om såpass stor endring, i verste fall er målforandring såpass mye ikke mulig (med mindre du går med på at ringen blir oval). Pris er så veldig individuelt at det er nesten umulig å anslå over nett så anbefaler at du går til en gullsmed og får prisoverslag.

er hvitt gull såpass mye dyrere en gult altså ? la ut en ring i gult gull med steiner og dette kostet meg 513 kroner alt inkludert.

Skrevet

er hvitt gull såpass mye dyrere en gult altså ? la ut en ring i gult gull med steiner og dette kostet meg 513 kroner alt inkludert.

Prisene varierer litt fra gullsmed til gullsmed, men de fleste har listepris på vanlig målforandring. Hvitt er litt dyrere enn gult gull og så koster det også mer med tanke på rhodineringen.

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

På en i gull betale jeg 800 kr. Og den var myyyye tynnere bak. Så den slites raskt. Irriterende at jeg ikke har kvitteringen.

Skrevet

betaler drøye 2000 for å øke to ringer ti størrelser + rhodinering og puss/shine/etterstramning av innfatning. synes det var en helt kurant pris :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...