Gå til innhold

Mammablogg - jeg er sjokkert.

Anbefalte innlegg

Skrevet

mammaine.blogg.no

Jeg er helt sjokkert over hvor mye informasjon om både helse og datteren ellers denne dama legger ut om datteren sin! Er det mulig? Stakkar jente. Hun har jo ikke noe privatliv i det hele tatt. Jeg blir virkelig lei meg på hennes vegne.

Jeg kan ikke forstå at det er LOV. Det må bli lover mot å eksponere barn i denne grad på nett. Ingen har rett til å skrive om sykehistorien til et mennesker bortsett fra personen selv. Blir kvalm av slike "mødre".

Anonymous poster hash: 3a735...492
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun har nevnt noen ganger før at hun skriver om datteren og sitt liv, pga foreldrene til pappaen til Amalie er dø. Og de ser ikke Amalie så ofte, å derfor titter de innom bloggen for og få med seg hva som skjer i hverdagen og får se hvor stor Amalie er blitt osv.

Jeg syns hun er en flink mor og hun gjør alt for ungen sin. Er mye verre mammablogere som du burde klage på istedenfor Ine...Feks rannveig heitmann!

Anonymous poster hash: fe5ec...669
Skrevet

Hun har nevnt noen ganger før at hun skriver om datteren og sitt liv, pga foreldrene til pappaen til Amalie er dø. Og de ser ikke Amalie så ofte, å derfor titter de innom bloggen for og få med seg hva som skjer i hverdagen og får se hvor stor Amalie er blitt osv.

Jeg syns hun er en flink mor og hun gjør alt for ungen sin. Er mye verre mammablogere som du burde klage på istedenfor Ine...Feks rannveig heitmann!

Hun er nok en god mor, men jeg syns likevell det er helt feil å legge ut hele sykdomshistorien til et barn på internett. Dette må være noe hun skal få lov til å velge selv om hun vil dele eller ei. Man kan fint drive en mammablogg uten å dele slik informasjon. Hun kan jo sende mail eller ringe til familien så de får vite slike detaljer.....

• Liker 4
Skrevet

Aldri hørt om telefon eller epost disse menneskene?

Blogginnlegg kan også skjules med passord sik at feks. kun familie kan lese det

Anonymous poster hash: d8152...f28

• Liker 13
Skrevet

Aldri hørt om telefon eller epost disse menneskene?

Blogginnlegg kan også skjules med passord sik at feks. kun familie kan lese det

Har du et problem med at hun blogger da? Du får gjøre bedre du da når du blir mor ;-)

Skrevet

Hva mener du egentlig her?

Du sier at besteforeldrene er døde, ser ikke barnebarnet så ofte, og bruker bloggen for å holde seg oppdaterte?

Anonymous poster hash: 5a368...122

• Liker 14
Skrevet

Faren til barnet er død, men ikke besteforeldrene:)

Uansett; jeg er helt enig, det er en uting å utlevere barnet på den måten hun gjør. Hva når jenta blir eldre og kan lese alt om seg selv på nett, for ikke å snakke om skolekamerater og venner. I disse mobbedager så skal det ikke mye til før jenta får gjennomgå på skolen..

Anonymous poster hash: 9bcd7...6b4
  • Liker 4
Skrevet

Hva mener du egentlig her?

Du sier at besteforeldrene er døde, ser ikke barnebarnet så ofte, og bruker bloggen for å holde seg oppdaterte?

Anonymous poster hash: 5a368...122

Så nå at jeg skrev feil, mente selvfølgelig at pappaen til amalie er dø.

Skrevet

Har du et problem med at hun blogger da? Du får gjøre bedre du da når du blir mor ;-)

Jeg ER mor og jeg gjør det bedre akkurat der: Jeg bretter ikke ut ungen min på nett.

Nei, det er ikke mitt problem, men barn har også krav på et privatliv og dette kan bli barnet hennes sitt problem senere. Som mamma og pappa kal man beskytte barna sine. Ikke eksponere sykdommer på nett. Hvorfor har hun behov for et publikum? Et ikke familien nok?

• Liker 7
Skrevet

Jeg er mor til et barn med spesielle behov og jeg forstår denne mammaen godt. Man føler seg så alene i denne store verdenen og har et behov for å fortelle slik at man kan bli forstått, på en måte en slags terapi for å gjøre seg selv mer rustet for den store tunge oppgaven det er.

Selv har jeg ikke noe blogg, har tenkt tanken flere ganger, men ønsker ikke å eksponere barnet mitt og det blir vanskelig å skrive helt anonymt så jeg hat latt være. I en periode skrev jeg dagbok for meg selv, men det falt fort bort.

Jeg forsvarer ikke det å eksponere barna sine slik, det er ganske dumt, men jeg forstår hvorfor hun gjør det.

Må si jeg syns det rannveig heitmann gjør er tusen ganger verre og det skader nok barnas rykte og utsetter de mer for mobbing enn det bloggeren i HI gjør.

Anonymous poster hash: 28e3f...172

Skrevet

Jeg ER mor og jeg gjør det bedre akkurat der: Jeg bretter ikke ut ungen min på nett.

Nei, det er ikke mitt problem, men barn har også krav på et privatliv og dette kan bli barnet hennes sitt problem senere. Som mamma og pappa kal man beskytte barna sine. Ikke eksponere sykdommer på nett. Hvorfor har hun behov for et publikum? Et ikke familien nok?

OK, du er mor og sitter på KG å baksnakker andre mødre. Bra jobbet! :)

• Liker 1
Skrevet

OK, du er mor og sitter på KG å baksnakker andre mødre. Bra jobbet! :)

Wow! Bra argumentasjon.

Jeg baksnakker ikke. Jeg sier min mening om noe denne damen har valgt å putte ut i offentligheten. Legger man ut livet sitt på nett så må man også kunne takle at ikke alle er enig i det valget.

Mødre som har en mening om andre mødre trenger verken være baksnakking eller mobbing. Jeg ser ingen grunn til å hylle enhver mor som tar dårlige valg på vegne av sine barn.

• Liker 10
Skrevet

Wow! Bra argumentasjon.

Jeg baksnakker ikke. Jeg sier min mening om noe denne damen har valgt å putte ut i offentligheten. Legger man ut livet sitt på nett så må man også kunne takle at ikke alle er enig i det valget.

Mødre som har en mening om andre mødre trenger verken være baksnakking eller mobbing. Jeg ser ingen grunn til å hylle enhver mor som tar dårlige valg på vegne av sine barn.

Helt enig. Jeg syns det er veldig legitimt å sette spørsmålstegn ved dette. Det er ikke baksnakking i det hele tatt. Denne diskusjonen er like offentlig som bloggen.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har aldri lest denne bloggen før, men er veldig overrasket over at denne damen legger ut så private ting. Hun virker som en god mor ellers, men dette er dårlig dømmekraft etter min mening.

Skrevet

Nå har ikke jeg lest denne bloggen, men vet det er mange som bretter ut livene til barna sine på nettet alt for mye, at de blogger om livet med barn er greit nok, men det må være litt grenser mtp. barnas fremtid. Dette er jo mobbemateriale fra himmelen. Og å ta fra noen privatliv er noe av det jæveligste du kan gjøre. Min mor lot meg aldri få privatliv, hun blogget ikke da blogg ikke eksisterte den gang(takk gud!), men det hun gjorde og fremdeles gjør, er nok til at jeg ikke dusjer hos henne f.eks. Dusjer hos venner rundt omkring.

Anonymous poster hash: d09c7...a93
  • Liker 1
Skrevet

Hvis man er sjokkert over hva som blir utlevert på nett, hvorfor er det første man gjør å løpe på kg og smelle ut linken så enda flere leser?

Anonymous poster hash: 2ce32...130
  • Liker 2
Skrevet

Hvis man er sjokkert over hva som blir utlevert på nett, hvorfor er det første man gjør å løpe på kg og smelle ut linken så enda flere leser?

Anonymous poster hash: 2ce32...130

Jeg bryr meg lite om hun får flere lesere. Jeg syns bare det er utrolig at hun bretter ut veldig personlige ting om sin datter. -TS

Skrevet

Hva med http://mammatina91.blogg.no/ hun blogger også om et sykt barn.

Like dårlig som det denne mammaine gjør. Det er sikkert flere som blogger om syke barn, men jeg kom tilfeldigvis over denne og ble overasket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...