Gå til innhold

Selgere av Sorgenfri, =Oslo o.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rusbrukere får jo tilbud om å selge magasiner slik at de kan tjene seg noen kroner på lovlig vis i stedet for å begå kriminelle handlinger. Jeg har hele tiden trodd det var en regel om at man ikke kunne selge disse bladene mens man var dopa. Men her i Trondheim er det en selger som står synlig påvirket og selger Sorgenfri. Jeg vil gjerne kjøpe Sorgenfri, men kjenner det er ubehagelig når selgeren er tydelig påvirket. Er det egentlig regler på slikt, eller er jeg bare prippen?

Anonymous poster hash: 0a3c1...94d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare prippen . Du aner ikke hva det vil si å være stoffmisbruker. La nå den stakkaren få selge uansett om han er dopet eller ikke.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Jeg tror ikke det er noen regel om at de skal være edru. Jeg kjøper heller =Oslo enn å legge penger i en kopp, i alle fall.

• Liker 1
Skrevet

Du er prippen. De er rusmisbrukere, hva forventer du egentlig? Hadde de bare greid å la være hadde de heller fått seg en vanlig jobb.

Anonymous poster hash: 1eab6...b34
  • Liker 2
Skrevet

hva forventer du? det er kjempetøft å evt måtte stå der en dag uten å få stoffet sitt. jeg har hatt mange samtaler med de som er selgere, å de er helt vanlige mennesker. snakket med de som har vært påvirket også. den eneste gangen de ikke liker at du snakker til de er når de skal sette et skudd. men ellers er de kjempekoselige.

å størsteparten av de norske narkomane er så snille og koselige at du kunne sovet ved siden av de på gata, å du ville vært like trygg som om du hadde sovet hjemme (bevist av ei venninne som var 20 på den tiden å ikke kom seg hjem).

Anonymous poster hash: f8497...b94
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke det er noen regel om at de skal være edru. Jeg kjøper heller =Oslo enn å legge penger i en kopp, i alle fall.

Det gjør jeg også, syns både Sorgenfri og =Oslo er gode blader å lese også. Men jeg må innrømme at jeg er så prippen ja, at jeg velger å handle fra de som er klare nok i toppen til å holde seg på bena.

Anonymous poster hash: 0a3c1...94d

Skrevet (endret)

Selgere av =Oslo og =Vestfold har ikke lov til å være overstadig rusa på jobb, og om de er det når de henter bladene sine, får de beskjed om å vente til de er mer nyktre.

Dette fordi at når selgeren er så ruset at de ikke klarer stå oppreist og tenke relativt klart, så gir det en dårlig signaleffekt, de er ikke klare nok til å greie å selge noe, og de utsetter seg selv for risiko mtp ran.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Skrevet

Hei, TS!

Selv om det kan være litt ubehagelig, synes jeg du bare burde bite tennene sammen og kaste deg ut i det. Om du har kontant beløp tar det slett ikke lang tid, og du gleder en person som ganske sikkert har det nokså tøft i jula. Det må litt til bare for å skulle selge slike magasiner i Norge; tenk på smerten vedkommende må ha følt da de så seg nødt til å ruse seg mens de stod der! De er nok smertelig klar over at de er "utskudd" og "skumle" i samfunnets øyne, men jeg kan love deg at de aller fleste er svært hyggelige mennesker, uansett om det er den harmløst utseende jenta eller den eldre, store mannen som alltid ser sint eller påvirket ut. Det er ikke veldig mange som kjøper, som oftest, så hvert blad teller. De fleste er veldig hyggelige, det lover jeg!

Flott at du ønsker å kjøpe. :blomst:

Anonymous poster hash: 9984a...ba7
  • Liker 2
Skrevet

De som selger sorgenfri har ikke lov til å være synlig ruset når de selger. Møtte en i Munkegata som var meget høy på et eller annet, ropte etter folk, og hadde masse sår og plaster i ansiktet, skal love deg de aller fleste gikk en stor omvei rundt han for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 4c22c...aa0
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...