AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #1 Skrevet 20. desember 2013 Min kjæreste gjennom mange år dumpet meg i julen i fjor på verdens feigeste måte; han kuttet plutselig all kontakt. I mange måneder forsøkte jeg å få ham til å snakke til meg slik at jeg kunne forstå hvorfor han ikke ville være sammen med meg, for det kom som lyn fra klar himmel, men jeg lyktes ikke i å få ham i tale. Jeg fikk etterhvert vite (via Facebook) at han hadde truffet en annen. Det har vært et tøft år, men de siste månedene har jeg hatt det veldig bra og føler nå at jeg er ferdig med det kapitlet. Jeg ønsker ikke å ha noe med han og gjøre igjen, og føler ikke noe behov for å prate med ham. Hvis jeg hadde truffet ham tilfeldig på gaten nå hadde jeg nok bare nikket og fortsatt videre. Men, nå har jeg fått høre at foreldrene hans skal delta i en julemiddag som jeg også skal i. Foreldrene hans er flotte mennesker, jeg bodde en periode hos de, og de hjalp meg med alt mulig. De stilte virkelig opp for meg. Da eksen min forlot meg i fjor savnet jeg svigers omtrent like mye som jeg savnet ham, og følte at det var veldig rart å ikke snakke med de etter bruddet og jeg savner de nok fremdeles litt. Da jeg fikk vite at de også skal i julemiddagen tenkte jeg først å droppe den, men så sendte eks-svigermor meg en lang e-post. Hun skrev at hun var lei seg over at sønnen hennes og jeg ikke var på talefot og et par andre ting som gjorde at jeg fikk inntrykket av at hun mener at jeg gjorde noe som resulterte i bruddet. Jeg forstår egentlig ikke hva hun ville med den e-posten, for det var ingen spørsmål eller noe informasjon til meg. Nå er jeg i tvil om jeg bør gå i julemiddagen, og hvis jeg går hvor mye jeg bør snakke med eks-svigers. Jeg er på en måte skuffet over at vi mistet kontakten, men jeg forstår jo at de står på sin sønns side. Jeg vet ikke hva jeg skulle snakket med de om i middagen, for jeg vil ikke høre om eksen min og hans nye kjæreste. Og jeg vil ikke at eksen min skal få vite hva jeg gjør i livet mitt. Hvis vi skulle sittet og snakket om alt annet ville jo det blir veldig oppstyltet og rart. Jeg tror aldri jeg ville klart å ha et naturlig forhold til de igjen, så da er det liksom ikke noe vits i å treffe de. Bør jeg svare henne på e-posten? Jeg lurer litt på om hun prøver å "ordne opp" for sønnen sin fordi hun er flau over hans sorti, men jeg vet jo ikke hva han har sagt til de om bruddet. Jeg blir ikke overrasket hvis jeg får vite at han har fortalt at det var jeg som var utro. Jeg spurte venninnene mine og samtlige mente at jeg burde hvertfall skrive e-post tilbake og fortelle min side av bruddet, men det har jeg ikke lyst til. Forholdet var jo mellom ham og meg, ikke mellom ham, meg og svigermor. Noen råd? (Grunnen til at vi er invitert i samme middag er at mine foreldre er gode venner med et par som eks-svigers også er gode venner med, og jeg var mye med dette parets barn som barn og ungdom. )Anonymous poster hash: 2f186...eac Anonymous poster hash: a3d90...884
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #2 Skrevet 20. desember 2013 Svar på mailen og forklar din side av saken du. Si at du savner dem og setter pris på alt de har gjort for deg. Så går du i julemiddagen og koser deg Anonymous poster hash: ede61...2e1 4
Sirah Skrevet 20. desember 2013 #3 Skrevet 20. desember 2013 Svar på mailen og forklar din side av saken du. Si at du savner dem og setter pris på alt de har gjort for deg. Så går du i julemiddagen og koser deg Anonymous poster hash: ede61...2e1 Jeg signerer denne Kan være hun sendte deg mailen for at middagen ikke skulle bli rar for deg? (men at hun bommet...) Kan du eventuelt "alliere" deg med dine foreldre så de kan gå inn og hjelpe deg om det skulle bli rart? 1
Gjest Roookk Skrevet 20. desember 2013 #4 Skrevet 20. desember 2013 (endret) Først og fremst vil jeg si at eksen din er en drittsekk som forlot deg på en feig måte, også for og løpe til en annen kjerring. Og at du fortjener bedre Og gå i julemiddagen, det blir koselig for deg. Og hvis eks-svigers snakker til deg, så kan du si hei til de. Du trenger ikke og sitte å snakke om livet ditt med de, for de har ingenting med det og gjøre. Og kan være hun skammet seg over sønnens sine valg, for det hadde til og med jeg gjort om jeg hadde slått opp med noen på en så feig måte. Og gå inn sammen med foreldrene dine, spis god mat og hev hodet ditt over den e-mailen din eks svigermor sendte til deg, du har ingen behov for og svare hun på den i det hele tatt, for hun har ingenting med deg og eksen sitt brudd og gjøre! Men hvis du ønsker så kan du bare svare og fortelle hvordan tingene var, hvis du føler du har et behov for det. Men hun kommer garantert til og ta sin sønn sin side, hun er tross alt moren. Klem til deg, håper du har det bra og finner ut av det! Endret 20. desember 2013 av Roookk
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2013 #5 Skrevet 21. desember 2013 Takk for at dere leste det lange innlegget mitt! Foreldrene mine skal ikke være fordi de er bortreist da. Selvom jeg kjenner de fleste som skal være med, så er det eks-svigers jeg kjenner best. Blir det ikke litt rart om jeg holder meg litt unna de? Ja, det kan være derfor hun sendte e-posten selvom hun ikke nevnte julemiddagen i den. Jeg kommer ikke til å si at jeg savner de. Så kul er jeg desverre ikke. En ting jeg glemte å skrive isted er at jeg på en måte er sint på eks-svigers for at de oppdro sønnen sin til å bli slik. Jeg mener ikke at det er deres feil at det ble slutt, men jeg synes de burde gjort en bedre jobb da han var barn og jeg synes de burde "pisket" ham helt til han kontaktet meg og ga meg en slags forklaring (selvom han er voksen). Men igjen, han kan jo ha fortalt de noe helt annet enn sannheten. Anonymous poster hash: a3d90...884
Purple Basil Skrevet 21. desember 2013 #6 Skrevet 21. desember 2013 Jeg kommer ikke til å si at jeg savner de. Så kul er jeg desverre ikke. En ting jeg glemte å skrive isted er at jeg på en måte er sint på eks-svigers for at de oppdro sønnen sin til å bli slik. Jeg mener ikke at det er deres feil at det ble slutt, men jeg synes de burde gjort en bedre jobb da han var barn og jeg synes de burde "pisket" ham helt til han kontaktet meg og ga meg en slags forklaring (selvom han er voksen). Men igjen, han kan jo ha fortalt de noe helt annet enn sannheten.Anonymous poster hash: a3d90...884 Mest sannsynlig så har han nok fortalt noe helt annet til dem :-/
Sirah Skrevet 21. desember 2013 #7 Skrevet 21. desember 2013 Mest sannsynlig så har han nok fortalt noe helt annet til dem :-/ dessverre stemmer nok dette :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå