Gå til innhold

Papillion, Malteser eller Lhasa Apso?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ha en liten hund til sommeren og gleder oss!!!

Disse tre rasene vurderer jeg. Evt gjerne en blandingshund. Vi kommer ikke til å være opptatt av avl eller utstilling. Vi ønsker oss et familiemedlem til.

Vi har et barn på 8 som er veldig glad i dyr og rolig av seg.

Har dere noen forslag ?

Anonymous poster hash: f6c4a...acc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke papillion.

Gjest Belle âme
Skrevet

Papillon er supre hunder! Veit om ein familie med tre små unger som har ein papillon :)

Lasha apso og malteser trenger ganske mykje pelsstell men du kan klippe dem i valpeklipp da :)

Alle tre er supre hunder!

Skrevet

Ikke papillion.

Neivel? Kanskje du kan forklare hvorfor du ikke synes de er familiehunder?

Hvis dere ikke er opptatt av utstilling og avl, så har dere kanskje heller ikke særlig utbytte av å drive mye pelsstell?

Papillon er fantastiske hunder. Energibunter er de, det må dere være klar over. Mine trener agility, vi er på utstillinger, og de løper mye ute i skog og mark. Men de takler også rolige gåturer i bånd, men de må kunne utfolde seg for å virkelig være et positivt tilskudd til familien.

Lettlærte, barnevennlige, og god helse som overgår de aller fleste andre raser, og et godt gemytt. Av miniatyrhundene så er papillon det eneste jeg kunne tenkt meg.

Min egentlige preferanse er raser som er ca 40 cm høyere, så om jeg kan si at en papillon er en fantastisk hund, så må de jo skille seg godt ut fra mengden ;)

Skrevet

Neivel? Kanskje du kan forklare hvorfor du ikke synes de er familiehunder?

Hvis dere ikke er opptatt av utstilling og avl, så har dere kanskje heller ikke særlig utbytte av å drive mye pelsstell?

Papillon er fantastiske hunder. Energibunter er de, det må dere være klar over. Mine trener agility, vi er på utstillinger, og de løper mye ute i skog og mark. Men de takler også rolige gåturer i bånd, men de må kunne utfolde seg for å virkelig være et positivt tilskudd til familien.

Lettlærte, barnevennlige, og god helse som overgår de aller fleste andre raser, og et godt gemytt. Av miniatyrhundene så er papillon det eneste jeg kunne tenkt meg.

Min egentlige preferanse er raser som er ca 40 cm høyere, så om jeg kan si at en papillon er en fantastisk hund, så må de jo skille seg godt ut fra mengden ;)

Jeg må da ikke forklare noe du tillegger meg!

Jeg har da ikke skrevet at Papillion ikke er familiehund....jeg skrev bare at vi ikke skal ha det. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva kvaliteter ønsker dere fra en hund? Skal den være liten, stor, trenge mye mosjon, lite mosjon, pelsstell, er det nødvendig med allergivennlig?

Personlig er jeg veldig glad i bichon frise, tibetansk spaniel og welch corgi; små til middels store raser som er friske og sunne (lite sykdommer), ikke alt for mye pelsstell (med mindre du driver med utstilling), som er glade i både å ligge på sofaen og gå tur. Fine personligheter og fine familiehunder. Bichonen er også allergivennlig :)

Anonymous poster hash: 6033d...566
Skrevet

Jeg må da ikke forklare noe du tillegger meg!

Jeg har da ikke skrevet at Papillion ikke er familiehund....jeg skrev bare at vi ikke skal ha det. :)

Oi, beklager! Fikk ikke med meg at du faktisk var TS :)

Misforstod når du skrev rett under hoveinnlegget. Beklager ;)

• Liker 1
Skrevet

Hva kvaliteter ønsker dere fra en hund? Skal den være liten, stor, trenge mye mosjon, lite mosjon, pelsstell, er det nødvendig med allergivennlig? Personlig er jeg veldig glad i bichon frise, tibetansk spaniel og welch corgi; små til middels store raser som er friske og sunne (lite sykdommer), ikke alt for mye pelsstell (med mindre du driver med utstilling), som er glade i både å ligge på sofaen og gå tur. Fine personligheter og fine familiehunder. Bichonen er også allergivennlig :)Anonymous poster hash: 6033d...566

Vi ønsker liten hund, men må ha litt kropp! Den skal få ligge i sofaen og være med ut og leke. Vi ønsker en som vi lett kan ha med oss rundt.

Pelsen vil jeg holde ganske kort. Vet det er litt jobb. Lener mer og mer på malteser. Trenger at den er allergivennlig, ja. Vi er ikke allergiske, men eldste er allergisk mot katt så vil ikke provosere immunforsvaret hans.

Oi, beklager! Fikk ikke med meg at du faktisk var TS :)

Misforstod når du skrev rett under hoveinnlegget. Beklager ;)

Ikke noe problem:)

Det var eldste sønn so. Protesterte på Papillion. Han får lov å være med og bestemme :) han synes de ser jålete ut.

Malteser med Halvorsen valpeklipp synes han er fint.

• Liker 1
Skrevet

Papillon!!! finner du en god oppdretter får du en fantastisk hund <3

Anonymous poster hash: e00f7...89b
Skrevet

Jeg ville spurt om dette på et hundeforum, f.eks Canis eller Hundesonen. Da kan du få mange svar fra folk som har god erfaring med rasene. :)

• Liker 1
Skrevet

Malteser<3 ønsker en sånn selv

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...