Gå til innhold

Valpen spiste delfiakake!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff nå er jeg skikkelig stressa. Hadde en bit delfiakake på sidebordet i sofaen, og før jeg visste ordet av det rappet han til seg en bit.

Det kan ikke ha vært mye, kanskje en bit på 2x2 cm. Hva gjør jeg nå, det er jo kokesjokolade i kaken, hunden er 6 måneder og veier ca 8kg. Kan dette være en dødelig dose?

Tør ikke legge meg jeg nå..

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

dette er nok ikke farlig :) det med at hunder ikke tåler sjokolade blir oppblåst. det er ikke sånn at de dør av en bit (er jo ikke bra, så er ikke det jeg sier) men det er vel heller når de får i seg flere strimler, kanskje en hel plate :) se ann formen, ring gjerne dyrlege om du er usikker :)

Skrevet

Lurt å sitte oppe og se hvordan det går. Kan du få den til å spy? (Ikke bruk salt)

Anonymous poster hash: 9c370...7a5

Skrevet

Tvilsomt at det er dødelig ;)

Nå aner jeg ikke hvor mye sjokolade den fikk i seg, men det går nok bra :) Valper får i seg det utroligste... Min spiste en hel pose med smash, en annen gang fikk den i seg 2 paralgin forte... Den veide en del mer, men gikk utrolig nok bra begge gangene :)

Lite noen får gjort nå uansett så legg deg å sov men ha valpen i nærheten å nummeret til dyrlegevakta klart... Men mest sannsynlig går det bra, du merker ingenting, og i verste fall kaster den opp/får diare.

Anonymous poster hash: df41e...aad
Skrevet

Lurt å sitte oppe og se hvordan det går. Kan du få den til å spy? (Ikke bruk salt)

Hvorfor skal man ikke bruke salt til det?

Skrevet

Hvorfor skal man ikke bruke salt til det?

Salt må brukes med en eneste gang, ikke flere minutter etterpå, da har det lite virkning...

Anonymous poster hash: df41e...aad

Skrevet

Saltforgiftning.

Skrevet

Valpen min spiste en gang en hel sjokoladekake! Hun spydde ganske mye den dagen, men var ellers i god form (utrolig nok spydde hun kun ute på tur, så virket som hun hadde en viss kontroll på det). Som andre sier så følger du litt med på hunden, men en så liten bit er neppe farlig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da holder jeg ett øye med han, men satser på at det går bra. Aldri mer delfiakake i valpehøyde! :) han virker i fin form, var på kveldstur nå og han er helt normal foreløpig hvertfall, :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...