Gå til innhold

Til alle dere som går rundt og tror at vaksiner gjør barn til autister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Whatever.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en troverdig kilde?

Anonymous poster hash: 8fc12...1e6

• Liker 3
Skrevet

Jeg har et barn med autisme diagnose og er 100% sikker på at det ikke var vaksinen sin feil.

Men noen trenger bare noe å skylde på, det er forståelig.

Tror nok at mange ser på vaksinen som årsaken fordi symptomene opptrer somregel fra 1,5års alder og det er 18mndrs vaksinen som ifølge noen forårsaker autismen.

Anonymous poster hash: 006b9...b0e

• Liker 3
Skrevet

Er dette en troverdig kilde?Anonymous poster hash: 8fc12...1e6

Du mener at folk som ikke tror på all verdens leger og immunologer, men svelger tullet fra Wakefield er veldig opptatt av troverdige kilder? Nei, P&T er et humorprogram, men jeg kan bekrefte at det ikke finnes en eneste seriøs forsker som tror vaksiner fører til autisme.

• Liker 11
Skrevet

Er dette en troverdig kilde?Anonymous poster hash: 8fc12...1e6

Det aner jeg ikke, men sammenhengen mellom vaksiner og autisme er for lengst tilbakevist, Andrew Wakefield har innrømmet juks og manipulasjon i sin forskning, og samtlige fagtidsskrifter som publiserte studien hans har trukket den tilbake.

Allikevel er det mange som fortsatt tror på dette. Det har vært et alvorlig slag for folkehelsen, og i mange land er flokkimmuniteten fortsatt betydelig lavere enn før Wakefield presenterte fusket sitt. Folk har latt seg skremme, og myten har vært seiglivet.

Anonymous poster hash: 9cfcf...9e6

• Liker 8
Skrevet

Er dette en troverdig kilde?

Anonymous poster hash: 8fc12...1e6

Meidinsk sett, nei. Men han har et poeng. :) Selv om 1 av 110 barn hadde blitt autister av vaksinasjon så hadde det fremdeles vert bedre å vaksinere barna sine enn ikke å gjøre det.

• Liker 5
Skrevet

Ja, man kunne hellerlinket til en troverdig kilde. Penn&Teller ser kun én side av saken, og betaler folk for å fortelle det de VIL høre.

Når det er sagt, er jeg for at alle skal vaksineres.

Anonymous poster hash: 5b9a9...745

Skrevet

Hvordan få ei venninne som lot være å vaksinere sønnen sin til å skjønne dette? Hun vil jo ikke høre på meg når jeg forteller at dette er svindel!! Jeg blir så oppgitt.

Anonymous poster hash: 39871...bdd

• Liker 1
Skrevet

Hvordan få ei venninne som lot være å vaksinere sønnen sin til å skjønne dette? Hun vil jo ikke høre på meg når jeg forteller at dette er svindel!! Jeg blir så oppgitt. Anonymous poster hash: 39871...bdd

Du kan fortelle henne at autisme er medfødt så om barnet hennes er autist så er h*n det selvom h*n ikke får vaksine.

Du kan også fortelle hvor utrolig egoistisk det er av hu å ikke vaksinere barnet sitt. Sykdommene er gankse så utrydda nå, men det er jo på grunn av vaksinasjonsprogrammet, de som ikke vaksinerer ungene sine gjør sånn at sykdommene kommer tilbake igjen.

Og spør du meg så er autisme mye bedre enn dødt barn

• Liker 7
Skrevet

Hvordan få ei venninne som lot være å vaksinere sønnen sin til å skjønne dette? Hun vil jo ikke høre på meg når jeg forteller at dette er svindel!! Jeg blir så oppgitt.

Anonymous poster hash: 39871...bdd

Be henne lese dette. Mindre høyrøstet enn Penn & Teller (men for ordens skyld: de har helt rett de også).

• Liker 3
Skrevet

Denne er pålitelig:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136032/

Legg særlig merke til følgende:

"Scientists and organizations across the world spent a great deal of time and money refuting the results of a minor paper in the Lancet and exposing the scientific fraud that formed the basis of the paper. Appallingly, parents across the world did not vaccinate their children out of fear of the risk of autism, thereby exposing their children to the risks of disease and the well-documented complications related thereto. Measles outbreaks in the UK in 2008 and 2009 as well as pockets of measles in the USA and Canada were attributed to the nonvaccination of children.[7] The Wakefield fraud is likely to go down as one of the most serious frauds in medical history.[9]"

• Liker 5
Skrevet

Be henne lese dette. Mindre høyrøstet enn Penn & Teller (men for ordens skyld: de har helt rett de også).

Jeg merker meg spesielt et usedvanlig klokt utsagn i denne linken:

"If you think your child’s immune system is strong enough to fight off vaccine-preventable diseases, then it’s strong enough to fight off the tiny amounts of dead or weakened pathogens present in any of the vaccines."

Applaus!

• Liker 9
Skrevet

Vi er ikke vaksinert heller, arrester oss. Aldri syke, aldri forkjølte, aldri lungebetennelse. 0 fravær på skole og jobb. De vaksinerte derimot, spesielt svineinfluensa vaksinen. De var syke hele tiden, og skyldte alt på vaksinen. Man kan lytte til magefølelsen sin. Hvis man ikke stoler på vaksiner, la vær.

Hva er grunnen til økt autisme, økt adhd, økt konsentrasjonsvansker. Bare fei mat da???

Nei, det meste har en sammenheng.

Anonymous poster hash: 0e3b7...06e
Skrevet

Vi er ikke vaksinert heller, arrester oss. Aldri syke, aldri forkjølte, aldri lungebetennelse. 0 fravær på skole og jobb. De vaksinerte derimot, spesielt svineinfluensa vaksinen. De var syke hele tiden, og skyldte alt på vaksinen. Man kan lytte til magefølelsen sin. Hvis man ikke stoler på vaksiner, la vær.

Hva er grunnen til økt autisme, økt adhd, økt konsentrasjonsvansker. Bare fei mat da???

Nei, det meste har en sammenheng.

Anonymous poster hash: 0e3b7...06e

Vaksiner har ingen ting med forkjølelse å gjøre.

Hvor tror du alle tidligere barnesykdommer har blitt av? Tror du de bare magisk har forsvunnet? Bare vær takknemlig for at alle andre tar vaksiner, slik at barna dine slipper å bli smittet av farlige sykdommer.

Anonymous poster hash: f5e3e...783

• Liker 18
Skrevet

Vi er ikke vaksinert heller, arrester oss. Aldri syke, aldri forkjølte, aldri lungebetennelse. 0 fravær på skole og jobb. De vaksinerte derimot, spesielt svineinfluensa vaksinen. De var syke hele tiden, og skyldte alt på vaksinen. Man kan lytte til magefølelsen sin. Hvis man ikke stoler på vaksiner, la vær. Hva er grunnen til økt autisme, økt adhd, økt konsentrasjonsvansker. Bare fei mat da??? Nei, det meste har en sammenheng. Anonymous poster hash: 0e3b7...06e

Her er det snakk om det vanlige vaksinasjonsprogrammet, ikke influensavaksiner.

Årsaken til økt autisme og adhd er nok fordi forskningen har kommet lenger, vi vet mer om det og det er lettere å fange opp nå enn før.

• Liker 10
Skrevet

Vi er ikke vaksinert heller, arrester oss. Aldri syke, aldri forkjølte, aldri lungebetennelse. 0 fravær på skole og jobb.

Jo versigo, bare hyggelig. Jeg er en av de som har bidratt med sin arm, for å opprettholde den flokkimmuniteten egoister som deg nyter godt av. Jeg også svært sjelden syk, og tok influensavaksinen også i år.

Det fins forresten ikke vaksine mot forkjølelse. Tar man for eksempel influensavaksinen beskytter den forunderlig nok bare mot influensa. Tenk det.

De vaksinerte derimot, spesielt svineinfluensa vaksinen. De var syke hele tiden, og skyldte alt på vaksinen.

Lurer på hvor de har lært at vaksiner gjør deg syk? Kan det være av deg?

Man kan lytte til magefølelsen sin. Hvis man ikke stoler på vaksiner, la vær.

Man skal lytte til fagfolk, doktoren din er en av dem.

Sannsynligvis bedre diagnostikk. Maten har ikke endret seg så mye de siste 20-30 årene. Det er dessuten en inngrodd misoppfatning av at vanlig kosthold gir deg mangelsykdommer (eller sykdommer). De som sår slikt tankegods, har ofte penger å tjene på at folk kjøper kosttilskudd og diverse annet rusk og rask.

• Liker 18
Skrevet

Jeg merker meg spesielt et usedvanlig klokt utsagn i denne linken:

"If you think your childs immune system is strong enough to fight off vaccine-preventable diseases, then its strong enough to fight off the tiny amounts of dead or weakened pathogens present in any of the vaccines."

Applaus!

:Nikke:
  • Liker 5
Skrevet

Dere som ikke vaksinerer barna deres burde faktisk skamme dere. Kan ikke gå og tenke "alle andre vaksinerer seg så da trenger ikke vi" for det er ikke sånn det fungerer.

Det finnes faktisk mennesker som har nedsatt immunforsvar som blir veldig mye hardere rammet enn de som er friske, tenk på de menneskene. Ikke bare setter dere egne barn i fare, men også uskyldige mennesker.

Jeg kommer til å vaksinere mine andre barn (om jeg får fler) selvom jeg har et barn med autisme. Det er ingen forskning som tilsier at autisme er forårsaket av vaksine, tvert imot.

Å ha et barn med spesielle behov er slitsomt og ganske vondt til tider, men selvom autisme var forårsaket av vaksine ville jeg fortsatt vaksinert barna mine for alternativet er mye verre.

• Liker 13
Skrevet

Vi er ikke vaksinert heller, arrester oss. Aldri syke, aldri forkjølte, aldri lungebetennelse. 0 fravær på skole og jobb. De vaksinerte derimot, spesielt svineinfluensa vaksinen. De var syke hele tiden, og skyldte alt på vaksinen. Man kan lytte til magefølelsen sin. Hvis man ikke stoler på vaksiner, la vær. Hva er grunnen til økt autisme, økt adhd, økt konsentrasjonsvansker. Bare fei mat da??? Nei, det meste har en sammenheng. Anonymous poster hash: 0e3b7...06e

Jeg er fullvaksinert, og har i løpet av 20 år i arbeidslivet vært borte fra jobb to dager til sammen. Hvem er alle disse vaksinerte som er så syke? De fleste jeg kjenner er vaksinerte. De er som oftest friske, og når de vlir syke, så har jeg aldri hørt dem skylde på noen vaksine.

Det eneste vaksinemotstandere klarer å overbevise meg om, er at de ikke forstår hvordan immunforsvaret fungerer. Immunforsvaret styrkes ikke av gjentatte infeksjoner, det er en grov misoppfatning. Hvorfor tror du man så ofte sent i et sykdomsforløp at man blir mer motagelig for bakterielle sekundærinfeksjoner?

Økningen av diagnostiserte tilfeller av lidelser som autisme, adhd og lignende skyldes både at man forstår disse sykdommene bedre nå, og at man har mere spesifikke og sensitive diagnostiske kriterier.

Grunnen til at man ikke har historiske overleveringer om f. eks. Tay-Sachs syndrom, cystisk fibrose og G6PD, er ikke fordi vaksinene har skapt dem, men fordi vi nå forstår hva de er. Tidligere bare døde disse barna, uten at man visste hva de led av. Det ble avskrevet som "svakelighet" og "miasma" og andre tullediagnoser.

De senere års spredte tilfeller av meslinger, tuberkulose og polio har alle opptrådt i befolkningsgrupper som ikke er vaksinerte. Tror du det er tilfeldig?

Tror du kopper bare forsvant? Hvorfor får ingen kopper lengre?

De fleste innvendinger mot vaksiner bygger på manglende kunnskap. Mange av motargumentene er bygget på svakheter ved metoder som ikke lenger brukes, og ikke har vært i bruk på over hundre år. Det er som å si at det er farlig å fly ved å henvise til Hindenburgulykken...

Ved å velge å ikke vaksinere seg og sine barn, legger man grunnlaget for at farlige sykdommer igjen kan få fotfeste i en befolkning. Jeg takker ikke for at du åpner døren for disse.

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...