Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå sett på nettet angående hva jeg og min mann kan få i boliglån. Vi har ca 700-800 000 kr i året (vi har begge jobber med overtid og helgestilling, så inntekten kan variere).

Vi har et barn som går i barnehage. Og jeg forstår at det trekker ned litt.

Jeg har også studielån og et lite billån.

Og vi får lånt ca 1-1,6 mill avhengig av hvilken bank du sjekker på nettet.

Er disse "lånekalkulatorene" helt korrekte eller er det bar en viss anelse.

For vi bor et sted det det er høye boligpriser og egentlig relativt lavt lønnsnivå. Her vi bor tjener vi ikke akkurat minst for å si det sånn, så jeg bare lurer på hvordan vi skal få kjøpt noe? Er det noen som har erfaringer?

Egenandelen har min mot sagt hun skal ta pant i huset, hvis det har noe betydning.

Anonymous poster hash: f94c2...edc

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Snakk med banken din og hør hva de sier.

Hvis du ikke er fornøyd med det svaret, snakk med neste bank.

Lånekalkulatoren gir et standardsvar mens en bank med en levende person kan ta mer individuelle hensyn. Kalkulatoren gir en indikasjon, men ikke nødvendigvis en endelig fasit.

Skrevet

Som Blondie65 sier, dra til banken, stod at jeg kunne få rundt 1,9 ca. men fikk bare 1,6.(jeg har inntekt på rett under 400). De kalkulatorene stemmer aldri, beste er å faktisk få et bevis i hånden, også kan du evt. gå til neste bank med det beviset, og da gir de deg kanskje litt høyere!

Skrevet

Grunnreglene er 3x inntekt. Så trekkes selvsagt andre lån fra. Men dersom du med troverdighet kan legge frem et budsjett som viser at dere evner betale på 3 mill med høy rente og har egenkap til å dekke opp så får du det.

Anonymous poster hash: ad306...379

Skrevet

Gå til et eiendomsfinansselskap. De shopper rundt hos bankene for deg, får mest mulig lån til minst mulig rente. De får honorar av banken du signerer avtale med så gratis for deg. Vi fikk 4,7 ganger inntekt.

Anonymous poster hash: 3c608...9e3

Skrevet (endret)

Jeg har inntekt på ca 450 000 i året, det er med overtid, tillegg ovs. Endel studielån. I følge kalkulatorene kunne jeg få ca 1, 3 .Fikk 1, 9 i lån, da riktignok med foreldrene mine slm garantister. Ble litt overraska over at jeg fikk såpass mye.

Endret av neon_sun
Skrevet

Jeg har nå sett på nettet angående hva jeg og min mann kan få i boliglån. Vi har ca 700-800 000 kr i året (vi har begge jobber med overtid og helgestilling, så inntekten kan variere).

Vi har et barn som går i barnehage. Og jeg forstår at det trekker ned litt.

Jeg har også studielån og et lite billån.

Og vi får lånt ca 1-1,6 mill avhengig av hvilken bank du sjekker på nettet.

Er disse "lånekalkulatorene" helt korrekte eller er det bar en viss anelse.

For vi bor et sted det det er høye boligpriser og egentlig relativt lavt lønnsnivå. Her vi bor tjener vi ikke akkurat minst for å si det sånn, så jeg bare lurer på hvordan vi skal få kjøpt noe? Er det noen som har erfaringer?

Egenandelen har min mot sagt hun skal ta pant i huset, hvis det har noe betydning.

Anonymous poster hash: f94c2...edc

Med 800.000 tilsammen i inntekt så bør dere nok kunne kjøpe en bolig til 3 millioner.

Går utfra at dere har ca. 20.000 utbetalt hver månde og 40.000 tilsammen. Det at du har billån trekker nok veldig ned, da det koster og ha bil og det er høy rente på lånet. Bil trekker nok en del ned.

Så med bil ca. 2.7 mill

Uten bil ca. 3 mill.

Ville vurdert og selge bilen om du ikke fikk nok i lån til å kjøpe bolig, så kan du heller kjøpe bil når du har råd til det samtidig som du eier bolig. Men i og med at dere er to stykk med jobb så bør det gå greit.

Anonymous poster hash: a2af4...75e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...