Gå til innhold

Dobørste


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest Bærit

Nei, klosettkosten her i huset skiftes ut en gang i året.

Synes det er mye hysteri her.

Til deg som hadde sett på klosettkosten med en avansert lupe; Det var nok mye dritt å se(i ordets rette forstand)på den, MEN har du tatt en titt i senga di med lupe??

Da tror jeg du ville ha renset madrassen og byttet sengetøy hver dag :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser den ut da? Trenger ny dobørste, og har heller ikke lyst på en sånn stygg plastgreie. Har sett noen med utskiftbar børste, men har aldri sett løse børster, så hvis du vet hvor de kan ha noe sånt hadde det vært kjekt :-) .

Vi kjøpte en ganske billig sak på Big, men de er jo nedlagt her i byen nå. Like greit kanskje, for gjengene er for dårlige, og kosten ramler av dersom man børster litt for hardt. De solgte sikkert ikke nye hoder separat heller, kjenner jeg dem rett.

Den andre har vi kjøpt på Bademiljø i Tromsdalen. Alle de hadde der hadde utskiftbar børste, tror det er ganske vanlig på litt dyrere typer dobørster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Har dobørste i stål, men den står mest til pynt. Ved å putte papir nedi do før du gjør fra deg, slipper du merker i skålen.

Sønnen til en venninne av meg ble funnet på toalettet med dobørsten i munn, han var rundt 1 år da. Han slo på skåla mens han lo og så rett inn i munnen med den. :ler: Ble ordentlig munnvask der etterpå ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobørste i stål, men den står mest til pynt. Ved å putte papir nedi do før du gjør fra deg, slipper du merker i skålen.

En liten digresjon : leste i en Spør legen-spalte i et ukeblad et spørsmål fra en dame som lurte på om det var et tegn på sykdom når det ble spor nede i doen etter at hun hadde gjort fra seg :hoho: . Fikk til svar at Nei, det var det ikke. Skjønner ikke hvorfor ukeblader trykker sånne dustespørsmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre har vi kjøpt på Bademiljø i Tromsdalen. Alle de hadde der hadde utskiftbar børste, tror det er ganske vanlig på litt dyrere typer dobørster?

Ja, det er det jo, jeg har bare ikke funnet noen steder de har solgt løse børster samtidig. (Nå har jeg ikke lett så fryktelig hardt heller, da :wink: ) Takk for svar Fakse, jeg skal se etter på Bademiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Ja, de gangene det sitter noe fast trekker jeg opp,fyller hånda med papir, tørker bort og trekker opp igjen. Ingenting på hånda - og rett bort å vaske hendene.

Hva dere gjør er greit. Men som gjest hadde jeg blitt ganske fortvilet om det ikke var en dobørste...... Er slettes ikke vant til å ta det vekk med hånda, og hva gjør man om det er skittent nedi vannet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er det jo, jeg har bare ikke funnet noen steder de har solgt løse børster samtidig. (Nå har jeg ikke lett så fryktelig hardt heller, da :wink: ) Takk for svar Fakse, jeg skal se etter på Bademiljø.

Nei for all del, de selger ikke løse børster sånn helt uoppfordra :ler: Mannen så faktisk veldig forskrekka ut da jeg spurte, men det FINNES altså løse børster å få kjøpt, selv om man stort sett må be dem om å bestille inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter ikke med faste mellomrom, men bare ser fra tid til annen at den nå bør skiftes. Jeg liker ikke de billige plastbørstene, har en litt dyrere en hvor børsten kan skrus av og så skrur man på en ny. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dobørste i stål, men den står mest til pynt. Ved å putte papir nedi do før du gjør fra deg, slipper du merker i skålen.

Sønnen til en venninne av meg ble funnet på toalettet med dobørsten i munn, han var rundt 1 år da. Han slo på skåla mens han lo og så rett inn i munnen med den.  :ler: Ble ordentlig munnvask der etterpå ja.

Når du nevner det, så kom jeg på at den forige ildern min hadde do-børste-fetisj! :ler: (Måtte finne den frem fra under dusjkabinettet hver gang jeg skulle bruke den :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei for all del' date=' de selger ikke løse børster sånn helt uoppfordra :ler: [/quote']

AHA!! *ser lyset*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser den ut da? Trenger ny dobørste, og har heller ikke lyst på en sånn stygg plastgreie. Har sett noen med utskiftbar børste, men har aldri sett løse børster, så hvis du vet hvor de kan ha noe sånt hadde det vært kjekt :-) .

Leken i aluminium, fra Ikea har blastbeholder inni, som kan rengjøres, Baren i stål er en annen løsning, og utbyttingsbørste selges separat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alledager kaller man en dobørste for "LEKEN"???

isj å bæsj :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal i hvertfall kjøppe meg en ny en nå, for det kom jeg på at jeg ikke har gjort på lenge. Takk for påminnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten digresjon : leste i en Spør legen-spalte i et ukeblad et spørsmål fra en dame som lurte på om det var et tegn på sykdom når det ble spor nede i doen etter at hun hadde gjort fra seg :hoho: . Fikk til svar at Nei, det var det ikke. Skjønner ikke hvorfor ukeblader trykker sånne dustespørsmål!

:hoho::ler2::hoho::ler::tunge1::hoho::ler2::Hehe::Hehe::ler2::lol::Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho::ler2::hoho::ler::tunge1::hoho::ler2::Hehe::Hehe::ler2::lol::Hehe:

Og en enda større digresjon, jeg leste i et ukeblad for noen mnd siden hvor en 26 (!) år gammel kvinne fortalte at hun var gravid og lurte på om det var best å bruke kondom når de hadde sex, for hun ville ikke ha tvillinger. :o

(og denne kvinnen skal oppdra et barn.......)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjøper ny hver gang jeg er på Ikea. En tre-fire ganger i året mao. Orker ikke dille med fancy stålbørster etc når den bare står inni skapet under vasken uansett. Der er det bare plass til søppelbøtte, vaskemidler og dobørste (ingen hyller = ingenting å legge håndklær på).

Og når det gjelder barn og dobørste; det går an å lære også små barn at enkelte ting holder man seg unna. På bhg (0-3 år) har vi to toaletter men bare en børste. For at ungene ikke skal leke med den har vi rett og slett fjernet 'fristelsen' ved å sette den på voksendoen.

Også synes jeg ikke barn har noe på badet å gjøre alene, før de blir så store at de vil ha dofred, da. Men da er de også så store at de skjønner hva dobørsten er til, og hvorfor man ikke skal slikke på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en enda større digresjon, jeg leste i et ukeblad for noen mnd siden hvor en 26 (!) år gammel kvinne fortalte at hun var gravid og lurte på om det var best å bruke kondom når de hadde sex, for hun ville ikke ha tvillinger. :o

(og denne kvinnen skal oppdra et barn.......)

Hæhæhæ, er det mulig!!

:hoho: :rosasmil:

Hvor finner du disse?

:-D :ler2: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita

Ja, de gangene det sitter noe fast trekker jeg opp,fyller hånda med papir, tørker bort og trekker opp igjen. Ingenting på hånda - og rett bort å vaske hendene.

Jeg har sett hva en slik børste inneholder av dritt i et avansert forstørrelsesglass -

:kvalm::hakeslepp: er all reaksjon jeg kan dele med deg.

Det skal ikke inn i mitt hus. :riste:

Da vasker jeg heller hendene en ekstra gang.... :wink::wink:

Det er noe av det kvalmeste jeg har hørt i hele mitt liv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Jeg har dobørste og holder i stål hvor selve børsten kan byttes ut. Kjøper pakker med 5 børster så jeg har alltid noen på lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...