Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd en økende tendens til at folk kommer med julegaver etter jul. Som når jeg tar med gaver til kolleger, og de sier at de skal ta med noe på nyåret. Dette er de som jeg har pleid å utveksle gaver med hvert år, så det er ikke sånn at de er overrasket over at jeg kom med noe og gjør et "nødkjøp" på slutten av året. Også noen slektninger av meg har begynt å si at vi heller kan møtes etter nyttår og utveksle gaver da. Er det bare meg som synes at moroa forsvinner etter jul? Jeg er ikke så opptatt av å få, men liker å gi gaver. Og da i god tid FØR jul.

Anonymous poster hash: 311cb...76b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg vil ha julepresangene på julaften. I år blir det faktisk ingen julepresanger til meg på selve julaften. De få jeg får blir levert en eller annen gang på nyåret. Da kunne de like gjerne ha droppet julegavene.

Har full forståelse for at ting kan bli forsinket i posten, men da kan jo giver allikevel lage en pakke med f.eks. bilde av selve gaven.

Anonymous poster hash: 62707...ebc
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg vil ha julepresangene på julaften. I år blir det faktisk ingen julepresanger til meg på selve julaften. De få jeg får blir levert en eller annen gang på nyåret. Da kunne de like gjerne ha droppet julegavene.

Har full forståelse for at ting kan bli forsinket i posten, men da kan jo giver allikevel lage en pakke med f.eks. bilde av selve gaven.

Anonymous poster hash: 62707...ebc

Da er det i hvert fall ikke bare meg. Men virker som det er de som får og gir mange gaver som ikke tenker så mye over det. Lurer på om vi bare må begynne å spare disse etterjulsgavene til neste jul, så har vi noe å pakke opp på julaften. :laugh:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en av de som dessverre ikke har alle julegaver klare til jul. Jeg har det så hektisk i november og desember pga studier, og har to små barn, og jeg har rett og slett ikke gode nok planleggingsevner til å få ferdig alle julegavene med den lille tiden jeg har til disposisjon. Har også utrolig mange å skaffe gaver til, og jeg bruker tid på hver enkelt gave og prøver å treffe til hver enkelt :) jeg kunne sikkert bare røska med meg et kubbelys og en konfekt fra matbutikken, men jeg prøver gjerne å finne noe litt mer spennende..

• Liker 2
Skrevet

Folk gjør det pga salg. De kjøper salgsvare

Anonymous poster hash: e04a1...2da
  • Liker 1
Skrevet

Det er en uting synes jeg, enten gir man gaver før julaften eller ikke i det hele tatt.

Unntaket er såklart dersom noe er forsinket i posten, men da likte forslaget om å gi et bilde av det som gis bort, men en forklaring på at det er på vei i posten, men har blitt forsinket.

Det er faktisk ikke så utrolig mye tid man trenger å bruke på julegaver.

Dersom man setter seg ned på forhånd og planlegger hva man skal kjøpe og hvor så går det unna mye kjappere...

• Liker 3
Skrevet

PUH, glad jeg har litt mer forståelsesfulle mennesker rundt meg, som setter pris på tanken, og setter pris på at de faktisk får en gave selvom det kanskje blir 3. januar. Makan til utakknemlighet i denne tråden.

• Liker 2
Skrevet

Enig med deg. De som ikke har råd til julegavene i desember, kan jo heller begynne i oktober-november! Dårlig planlegging og latskap.

• Liker 1
Skrevet

PUH, glad jeg har litt mer forståelsesfulle mennesker rundt meg, som setter pris på tanken, og setter pris på at de faktisk får en gave selvom det kanskje blir 3. januar. Makan til utakknemlighet i denne tråden.

Man viser jo at man ikke akkurat prioriterer en person høyt om man kommer med julegaven i januar da... En billig gave til jul setter jeg mer pris på enn en som ikke har tenkt på meg før julen er over.

• Liker 1
Skrevet

Helt enig.

De bør jo være glade for at de i det hele tatt får noe, om det så er på julaften, i romjula eller etter nyttår.

Anonymous poster hash: 7760c...d99

Skrevet

Jeg er student og alenemamma. Jeg VET at det er hektisk i november og desember så jeg begynner å handle julegaver allerede i august. Handlet inn de siste i dag, men det er folk jeg ser rett før julaften.

Man finner alltids tid mellom sommer og november for å handle inn julegaver.

• Liker 1
Skrevet

Kommer litt an på hvem det er fra. En venninne (eller snarere bekjent) var veldig opptatt av at vi skulle kjøpe gave til hverandre (egentlig var det vel ikke et spørsmål, men en opplysning jeg fikk), og sa hun skulle bestille en på internett som var helt perfekt. Nå viser det seg at hun ikke har bestilt den enda, som hun sa, og at jeg heller kan få den over nyttår.

Selv har jeg ikke kjøpt noen gave til henne enda og håper egentlig hun kommer til å glemme hele greia neste år. Ser ikke poenget når jula er over (så ikke helt poenget før jul heller, men det er en annen sak), spesielt når vi ikke har tradisjon med å gi hverandre gaver.

Har en annen venninne jeg skal treffe rett etter jul for å bytte gaver med, og det tror jeg bare blir koselig, siden begge kommer til hjembyen rett før jul og ikke rekker å treffes før.

Anonymous poster hash: 79678...7bd
Skrevet

Man viser jo at man ikke akkurat prioriterer en person høyt om man kommer med julegaven i januar da... En billig gave til jul setter jeg mer pris på enn en som ikke har tenkt på meg før julen er over.

En av de som ikke får gaven sin fra meg før i romjula/over nyttår er min kjære bestemor. Men vet du hva? Jeg tenker på henne hver dag hele året... Gaven ble bestilt i siste liten pga eksamen og syke barn, og det tar tid å få den levert. Men hun FORSTÅR heldigvis! Dere som er så kjappe på avtrekkeren med å klage på oss som "ikke tenker på dere" kan ta dere en bolle.

Skrevet

Man har 365 dager på seg, det bør de fleste klare. Om man ikke har råd, er det en annen sak. Men hvis man ikke tar seg tid, kan man egentlig la være.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...