Gå til innhold

Strikker vest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er amatørstrikker, og fikk et innfall for en stund siden at jeg skulle strikke en vest til samboeren :) Har knotet meg gjennom vrangborden, og er ca. 10 cm opp på glattstrikkingen. Mistet ei maske for et nøste siden, og måtte rekke opp et par runder. (Kjedelig å strikke seg "bakover"! Puh!) Trodde jeg hadde fått rettet opp feilen, og fortsatte å strikke oppover. Nå ser jeg at det har blitt en feil der likevel. Det er ikke hull, men det er ei maske som ikke er strikket en omgang, hvis dere skjønner hva jeg mener. Man må studere strikketøyet ganske nøye for å oppdage feilen. (Jeg er perfeksjonist, så det irriterer meg at det er en feil der). Nå har jeg ikke strikket noe videre, for jeg vet ikke om jeg skal rekke opp alt sammen og starte på nytt, eller om jeg bare skal blåse i feilen og strikke videre...? Det kan se ut til at vesten blir littegrann for liten også. Strikker litt stramt, så den er ca. 10 cm mindre enn den skulle ha vært. (Ja, vet jeg skulle ha strikket prøvelapp, men...)

Rekke opp og legge opp til XXL eller strikke ferdig i XL med en liten feil og håpe at den strekker seg litt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel heller gått opp en størrelse på pinnetykkelse :)

Anonymous poster hash: aa448...5fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...