Gå til innhold

Skolen nekter meg papirer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått 2 år på en privat skole med store mangler i undervisningen.. Skolen har kostet meg flesk, både fordi jeg har reist langt 1 uke i mnd i 2 år (desentralisert), fordi jeg jo måtte ha overnatting disse ukene, og fordi privatskoler jo som oftest er svindyre.

Vi er 3 forskjellige kull som har gått sammen og klaget på denne skolen, for vi har overhodet ikke fått det vi har betalt for, og både vi og innehaver av skolen har tatt advokat. Skolen mener at de ikke skylder oss noenting, samtidig som de tilbyr oss nettkurs i det ene faget og praktisk undervisning på noen dager i et annet - fordi vi aldri fikk disse, til tross for at det stod på fagplanen og i kontrakten. Siden de tilbyr oss det, innrømmer de jo at de skylder oss noe likevel....! I tillegg er det myyye mer, men de fraskriver seg alt ansvar.

Jeg har jobb nå, og er overhodet ikke interessert i å bruke mer penger på å reise fra nord til sør pga at DE ikke greide å være strukturert nok til å gi oss den undervisningen vi hadde krav på INNENFOR de to årene kontrakten gjaldt. Det betyr ikke bare nye utgifter for meg, men også tapt arbeidsinntekt - noe de ikke er interessert i å dekke. "Pussig" at 3 forskjellige kull opplever akkurat det samme. Neppe tilfeldig!

Jeg unnlot med vilje å betale de siste resterende 10 000,- til skolen, fordi jeg mente de skyldte meg mye mer, og etterhvert gikk beløpet til inkasso. Jeg ringte da til inkassobyrået og spurte om de kunne være så snill å sette beløpet "på vent" inntil jeg (vi) og skolen hadde kommet til enighet i saken, og forklarte i korte trekk at det var en tvist mellom oss der begge partene hadde tatt advokat. De satt beløpet på vent, og nylig fikk jeg mail om at "kreditor har valgt å trekke saken fra inkasso, og vil håndtere saken selv, slik at saken er avsluttet hos inkassobyrået". Hva betyr dette? Altså.. Jeg forstår setningen, men hva tror dere skolen har funnet på nå?

Vi er flere som ikke har betalt, og vi fikk beskjed om at ingen av oss får papirene fra skolen før vi har betalt. Har skolen lov til å holde tilbake disse når det er snakk om en tvist? Hadde det vært fordi jeg bare unnlot å betale, uten noe spesiell grunn, ville jeg skjønt det, men jeg har jo allerede lagt igjen nærmere 150 000,- bare til skolen...

Anonymous poster hash: b5ad8...e24

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

I utgangspunktet har skolen ikke lov å fortsette inkassosaken fordi dere bestrider kravet. Dette har nok inkassoselskapet gjort klart for skolen.

Kommer denne skolen inn under noen slags form for offentlig godkjenningsordning? Altså: må undervisningen være offentlig godkjent? Jeg foreslår at en av dere kontakter advokat som kan representere hele gjengen. Finn ut hva slags rettigheter og muligheter dere har, hvilke eventuelle offentlige instanser som skal godkjenne undervisningen og om de "finner seg i" behandlingen dere har fått.

Skrevet

I utgangspunktet har skolen ikke lov å fortsette inkassosaken fordi dere bestrider kravet. Dette har nok inkassoselskapet gjort klart for skolen.

Kommer denne skolen inn under noen slags form for offentlig godkjenningsordning? Altså: må undervisningen være offentlig godkjent? Jeg foreslår at en av dere kontakter advokat som kan representere hele gjengen. Finn ut hva slags rettigheter og muligheter dere har, hvilke eventuelle offentlige instanser som skal godkjenne undervisningen og om de "finner seg i" behandlingen dere har fått.

Vel vel. I utgangspunktet kan ikje elevene la være å betale skolen og likevel forlange vitnemål!!

Du må ofte betale bota før du kan klage den inn!

(Barnebidrag er ett eksempel)

Anonymous poster hash: 48162...5cc

• Liker 1
Skrevet

Naturligvis kan de holde tilbake papirene så lenge det er tvist.

Anonymous poster hash: f9cd9...fa4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...